Ένα νέο cruiser ονόματι Bolt παρουσίασε η Yamaha για την αγορά των Η.Π.Α. Το Bolt θα μπορούσε κάλλιστα έρθει και στην ευρωπαϊκή αγορά λόγω της χαμηλής αρχικής του τιμής.
Το Bolt με την bobber αισθητική του, είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα εναλλακτική λύση ειδικά σε σχέση με τα Sportster της Harley Davidson, με την οποία φέρει και αρκετές ομοιότητες. Ωστόσο, δεν χρειάζεται παραπάνω από μια ματιά για να καταλάβει κανείς ότι το Bolt ακολουθεί το δικό του σχεδιαστικό μονοπάτι στις λεπτομέρειες οι οποίες συνήθως κάνουν και τη διαφορά.
Η μοτοσικλέτα έχει σχεδιαστεί από λευκό χαρτί και κύριο γνώρισμά της είναι ότι ουσιαστικά αποτελεί μια απογυμνωμένη βάση που μπορεί να προσαρμοστεί στις αισθητικές προτιμήσεις του αναβάτη μέσα από τον τεράστιο κατάλογο με τα αξεσουάρ που έχει δημιουργήσει η Yamaha ειδικά για αυτή.
Το καινούριο ατσάλινο πλαίσιο είναι διπλής ραχοκοκκαλιάς και χρησιμοποιεί τον κινητήρα ως φέρον τμήμα του. Νέοι είναι επίσης οι τροχοί (100/90-19 και 150/80-16 εμπρός και πίσω αντίστοιχα) και τα ατσάλινα φτερά, ενώ ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια αποτελεί το μοναδικό στρογγυλό όργανο με τις χοντρές ψηφιακές ενδείξεις αλλά και το πίσω στοπ που αποτελείται από LED. Παράλληλα, στον τομέα των αναρτήσεων βλέπουμε δύο κλασικές επιλογές που μεταφράζονται σε ένα συμβατικό πιρούνι 41 χλστ. και διπλά αμορτισέρ. Τέλος για το σύστημα πέδησης έχουν χρησιμοποιηθεί κυματιστοί δίσκοι 298 χλστ. τόσο εμπρός όσο και πίσω με τον εμπρός να φέρει διπίστονη δαγκάνα.
To Bolt χρησιμοποιεί έναν αερόψυκτο V-2 κινητήρα 942 κ.εκ. με περιεχόμενη γωνία στις 60 μοίρες και έναν εκκεντροφόρο σε κάθε 4βάλβιδη κεφαλή ο οποίος έχει ρυθμιστεί για να αποδίδει το μεγαλύτερο μέρος της ροπής του από τις πολύ χαμηλές στροφές λειτουργίας παρά τις ελαφρά υπετετράγωνες διαστάσεςι των κυλίνδρων του (85 χλστ. διάμετο και 83 χλστ. διαδρομή). Παράλληλα, η ισχύς του, που δεν ανακοινώνεται, είναι σύμφωνα με την Yamaha στην κορυφή της συγκεκριμένης κατηγορίας. Αν και αερόψυκτο το μοτέρ δεν είναι παλιομοδίτικο καθώς η Yamaha, πέρα από τον ψεκασμό, χρησιμοποιήσει και χαρακτηριστικά που μειώνουν τις τριβές και οδηγούν σε μικρότερη κατανάλωση βενζίνης βελτιώνοντας παράλληλα την ευστροφία. Έτσι στα κοκοράκια των βαλβίδων έχουν τοποθετηθεί βελονοειδή ρουλεμάν, ενώ η σχεδίαση του θαλάμου καύσης έγινε με τέτοιο τρόπο ώστε το καύσιμο μίγμα να απελευθερώνεται στο κέντρο του πιστονιού. Αυτό το τελευταίο σύμφωνα με τη Yamaha προσφέρει καλύτερα χαρακτηριστικά καύσης αλλά και απόδοσης συνολικά.
Επίσης, για την καλύτερη απαγωγή της θερμότητας και την μείωση της κατανάλωσης λαδιού (τα μοτέρ με μεγάλους κυλίνδρους «τσιμπάνε» λάδι) οι κύλινδροι φέρουν κεραμική επίστρωση. Η τελική μετάδοση πραγματοποιείται με ιμάντα, το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 12,5 λίτρα και το βάρος του Bolt αγγίζει τα, πολύ λογικά για cruiser, 250 γεμάτα κιλά.
Ερχόμενο στην Ευρώπη, το Bolt θα μπορούσε κάλλιστα να αντιπαραταχθεί τόσο απέναντι στα Sportster όσο και στα Moto Guzzi V7, Triumph Bonneville και Kawasaki W800 και να αποτελέσει μια ακόμη επιλογή για εκείνους που ψάχνουν μια μοτοσικλέτα με ρετρό χαρακτηριστικά. Αυτό το λέμε γιατί η τιμή του Bolt, που θα είναι διαθέσιμο στο αμερικάνικο κοινό από τις 13 Απριλίου, θα ξεκινά από τα 7.990 δολάρια ήτοι…6.141 ευρώ.
Το Bolt που παρουσιάστηκε στις Η.Π.Α. πριν από λίγους μήνες αποκτά διαβατήριο μετονομάζεται σε XV950 και έρχεται στην Ευρώπη εμπλουτίζοντας τη γκάμα της Yamaha στα μεσαία cruisers.
Το είχαμε πει και τότε, όταν το είδαμε για πρώτη φορά, πως το Bolt των 942 κ.εκ. είναι μια μοτοσικλέτα που θα μπορούσε να έρθει και στην ευρωπαϊκή αγορά χάρη και στη χαμηλή του τιμή. Η Yamaha φαίνεται πως μας.. άκουσε και το φέρνει πλέον και εδώ ξεκινώντας από την αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου. Η τιμή του βέβαια αυξήθηκε λόγω των φόρων, ωστόσο, στα 8.350 ευρώ της βασικής έκδοσης-στο Ηνωμένο Βασίλειο-παραμένει χαμηλά και είναι άμεσα συγκρίσιμη με τα modern classics αλλά και τα cruiser αυτής της κατηγορίας. Δυνατό σημείο του XV950 είναι βέβαια το customising στο οποίο μπορεί να επιδοθεί ο κάτοχός με την ιαπωνική εταιρία να έχει φροντίσει για αυτό έχοντας δημιουργήσει ένα μακρύ κατάλογο με έξτρα αξεσουάρ. Παράλληλα το XV950, στην έκδοση R θα διατίθεται και με ABS.
Σύμφωνα με την ιαπωνική εταιρία τα XV950 και XV90R είναι τα πρώτα από μία νέα σειρά retro μοτοσικλετών, οπότε αναμένουμε να δούμε και άλλα μοντέλα, ίσως και με μικρότερους κυβισμούς.
Η άφιξή του στην ελληνική αγορά δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη και είναι κάτι που αναμένουμε μέσα στους επόμενους μήνες.
πηγή : http://www.mototriti.gr