Yamaha-Bikers Hellas
Welcome to the Yamaha-Bikers forum.

Μπορείς να κάνεις την εγγραφή σου δωρεάν, διαρκεί μόνο λίγα δευτερόλεπτα και θα σου δοθεί η δυνατότητα να συμμετάσχεις στις δημόσιες συζητήσεις για τις μηχανές yamaha! Καλή περιήγηση!
Yamaha-Bikers Hellas
Welcome to the Yamaha-Bikers forum.

Μπορείς να κάνεις την εγγραφή σου δωρεάν, διαρκεί μόνο λίγα δευτερόλεπτα και θα σου δοθεί η δυνατότητα να συμμετάσχεις στις δημόσιες συζητήσεις για τις μηχανές yamaha! Καλή περιήγηση!
Yamaha-Bikers Hellas
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.

Yamaha-Bikers Hellas

**Το ελληνικό φόρουμ της Yamaha**
 
Και λίγο φυσικη Portal10ΦόρουμLatest imagesΕγγραφήΣύνδεση
Σύνδεση
Ψευδώνυμο μέλους:
Κωδικός:
Να γίνεται η σύνδεση αυτόματα σε κάθε μου επίσκεψη: 
:: Έχω ξεχάσει τον κωδικό μου
Αναζήτηση
 
 

Αποτελέσματα Αναζήτησης
 
Rechercher Σύνθετη Αναζήτηση
Κορυφαίοι συγγραφείς
REM
Και λίγο φυσικη Vote_lcap2Και λίγο φυσικη Voting_bar2Και λίγο φυσικη Vote_rcap2 
gatoulis
Και λίγο φυσικη Vote_lcap2Και λίγο φυσικη Voting_bar2Και λίγο φυσικη Vote_rcap2 
delrules
Και λίγο φυσικη Vote_lcap2Και λίγο φυσικη Voting_bar2Και λίγο φυσικη Vote_rcap2 
loui
Και λίγο φυσικη Vote_lcap2Και λίγο φυσικη Voting_bar2Και λίγο φυσικη Vote_rcap2 
despot
Και λίγο φυσικη Vote_lcap2Και λίγο φυσικη Voting_bar2Και λίγο φυσικη Vote_rcap2 
sfairas
Και λίγο φυσικη Vote_lcap2Και λίγο φυσικη Voting_bar2Και λίγο φυσικη Vote_rcap2 
STEF
Και λίγο φυσικη Vote_lcap2Και λίγο φυσικη Voting_bar2Και λίγο φυσικη Vote_rcap2 
webmaster
Και λίγο φυσικη Vote_lcap2Και λίγο φυσικη Voting_bar2Και λίγο φυσικη Vote_rcap2 
Petran
Και λίγο φυσικη Vote_lcap2Και λίγο φυσικη Voting_bar2Και λίγο φυσικη Vote_rcap2 
cookerman
Και λίγο φυσικη Vote_lcap2Και λίγο φυσικη Voting_bar2Και λίγο φυσικη Vote_rcap2 
Ψηφοφορία
Τι ήταν αυτό που σας έκανε να αποφασίσετε να πάρετε YAMAHA???
Design
Και λίγο φυσικη Vote_lcap228%Και λίγο φυσικη Vote_rcap2
 28% [ 8 ]
Απόδοση
Και λίγο φυσικη Vote_lcap20%Και λίγο φυσικη Vote_rcap2
 0% [ 0 ]
Value for Money
Και λίγο φυσικη Vote_lcap214%Και λίγο φυσικη Vote_rcap2
 14% [ 4 ]
Αξιοπιστία
Και λίγο φυσικη Vote_lcap228%Και λίγο φυσικη Vote_rcap2
 28% [ 8 ]
Περιφερικά
Και λίγο φυσικη Vote_lcap20%Και λίγο φυσικη Vote_rcap2
 0% [ 0 ]
Διαφορετικότητα - Μοναδικότητα
Και λίγο φυσικη Vote_lcap27%Και λίγο φυσικη Vote_rcap2
 7% [ 2 ]
Ποιοτική Κατασκευή
Και λίγο φυσικη Vote_lcap27%Και λίγο φυσικη Vote_rcap2
 7% [ 2 ]
Οδηγική Συμπεριφορά
Και λίγο φυσικη Vote_lcap210%Και λίγο φυσικη Vote_rcap2
 10% [ 3 ]
Επιρροή από φίλο
Και λίγο φυσικη Vote_lcap27%Και λίγο φυσικη Vote_rcap2
 7% [ 2 ]
Επιρροή από το yamaha-bikers
Και λίγο φυσικη Vote_lcap20%Και λίγο φυσικη Vote_rcap2
 0% [ 0 ]
Σύνολο Ψήφων : 29

Μοιραστείτε
 

 Και λίγο φυσικη

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω 
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
delrules
Moderator
Moderator
delrules

Φύλλο : Άντρας
Όνομα : delrules
Ηλικία : 45
Μοντέλο : YAMAHA FZ1S FAZER
Αριθμός δημοσιεύσεων : 1083
Ημερομηνία εγγραφής : 22/01/2010
Και λίγο φυσικη Empty
ΔημοσίευσηΘέμα: Και λίγο φυσικη   Και λίγο φυσικη EmptyΤετ Νοε 09, 2011 10:25 am

Πώς γίνεται και δύο επίπεδα τμήματα με
επιφάνεια μόλις λίγα τετραγωνικά εκατοστά συγκρατούν όρθια, μοτοσικλέτα,
αναβάτη, συνεπιβάτη και αποσκευές;

Ένας από τους βασικούς λόγους που πλέχτηκε ο μύθος
της μοτοσικλέτας, αντίθετα από το αυτοκίνητο, είναι ότι δεν υπάρχει
προφανής απάντηση στο θεμελιώδες ερώτημα: πώς στέκεται επιτέλους όρθια;
Αντίθετα με το αυτοκίνητο, το οποίο στέκεται όρθιο επειδή η επιφάνεια
στήριξής του είναι... επιφάνεια, η μοτοσικλέτα στέκεται όρθια, λόγω του
γυροσκοπικού φαινομένου των τροχών της. Πώς είπατε; Το γυρο... ποιο;
Είπαμε, η απάντηση δεν είναι προφανής. Μια πρώτη γεύση από το
γυροσκοπικό φαινόμενο έχουμε από τη σβούρα, το παιδικό εκείνο παιχνίδι
που, κόντρα στο νόμο της βαρύτητας, επιμένει να στέκεται όρθιο επάνω
στην ακίδα μιας βελόνας. Μόλις όμως σταματήσει, πέφτει κάτω, ακριβώς
όπως η μοτοσικλέτα μόλις σταματήσει να κινείται.
Ακόμα πιο κατατοπιστικό είναι το παράδειγμα με τη ρόδα του ποδηλάτου.
Κρατήστε μια ρόδα ποδηλάτου που περιστρέφεται από τις δύο άκρες του
άξονα. Προσπαθήστε να τη γείρετε προς τα δεξιά. Θα δείτε ότι παρουσιάζει
αντίσταση σε αυτή σας την προσπάθεια, ενώ συγχρόνως συνεχίζει να
παραμένει όρθια. Αν επιμείνετε, θα δείτε ότι αρχίζοντας να γέρνει,
συγχρόνως θα στρίψει προς τα δεξιά.


Φανταστείτε τώρα στη θέση της ρόδας του ποδηλάτου, τον τροχό μιας
μοτοσικλέτας και μάλιστα τον εμπρός. Το βάρος προσπαθεί να γείρει τη
μοτοσικλέτα στο πλάι ώστε να τη ρίξει κάτω. Εκείνη αντιδρά σε αυτή την
ενέργεια, παραμένοντας όρθια, λόγω της περιστροφής των τροχών της.
Ωστόσο, αν κινείται με μικρή ταχύτητα, δηλαδή οι τροχοί της
περιστρέφονται αργά, το βάρος θα υπερνικήσει αυτή την αντίσταση των
τροχών και θα αρχίσει να τη γέρνει. Τότε ο εμπρός τροχός, λόγω του
γυροσκοπικού φαινομένου, θα στρίψει προς το εσωτερικό της στροφής και η
μοτοσικλέτα θα αρχίσει να στρίβει. Σε αυτό το σημείο, όμως, κάνει την
εμφάνισή της μια άλλη δύναμη, η φυγόκεντρος, η οποία και την επαναφέρει
στην όρθια θέση. Ως εκ τούτου, λοιπόν, η κίνηση της μοτοσικλέτας στην
ευθεία αποτελείται από συνεχείς μικροδιορθώσεις εκτροπής και επαναφοράς
της στην όρθια θέση.


Τι γίνεται όμως στη στροφή; Γιατί εκεί δε συμβαίνει το ίδιο και η
μοτοσικλέτα μπορεί να σηκωθεί όρθια αντί να παραμένει πλαγιασμένη;
Γιατί απλά, εδώ εμφανίζεται και ο οδηγός. Μια μοτοσικλέτα χωρίς οδηγό θα
μπορούσε να κινείται ευθύγραμμα, δε θα μπορούσε όμως ποτέ να στρίψει!
Καθώς η μοτοσικλέτα βρίσκεται υπό κλίση, το βάρος της αναλύεται σε δύο
συνιστώσες: μία παράλληλη στον κάθετο άξονά της που συμπιέζει τις
αναρτήσεις και μία οριζόντια που την τραβάει στο εσωτερικό της στροφής. Η
τελευταία είναι υπεύθυνη για το στρίψιμό της και λέγεται κεντρομόλος.
Αφού ο οδηγός πλαγιάσει τη μοτοσικλέτα φέρνοντας το σώμα του σε τέτοια
θέση ώστε να αρχίσει να γέρνει, αυτή αρχίζει να ακολουθεί κυκλική
τροχιά, λόγω του γυροσκοπικού φαινομένου που αναφέραμε προηγουμένως.


Στη συνέχεια, ο οδηγός κρατά το σώμα του σε τέτοια θέση ώστε η
κεντρομόλος να είναι ίση με τη φυγόκεντρο. Έτσι, η μοτοσικλέτα παραμένει
πλαγιασμένη, διατηρώντας την κυκλική τροχιά της. Βέβαια, αυτό γίνεται
ενστικτωδώς. Αρκεί να θυμηθείτε πώς μάθαμε την τέχνη της ισορροπίας μετά
από αλλεπάλληλες τούμπες, όταν αποφασίσαμε να βγάλουμε από το ποδήλατό
μας τις βοηθητικές.

mototriti.gr
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
http://www.heavy-metal.gr
 
Και λίγο φυσικη
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1
 Παρόμοια θέματα
-
» Tenere του 1983...λίγο πειραγμένο.

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Yamaha-Bikers Hellas :: ΤΕΧΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ - ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ :: ΤΕΧΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ-