Διαβάζοντας το παρακάτω άρθρο από το www.0300.gr μου ήρθε αμέσως μία μεγάλη ανησυχία για το μέλλον των μοτοσυκλετών. Όταν ένας από τους Ιάπωνες κατασκευαστές πουλά πάνω από 15.000.000 μηχανές στην Ασία, έναντι λίγότερων των 500,000 σε Ευρώπη και Αμερική μαζί γιατί να επενδύσει σε μεγάλα, SS ή ταξιδιάρικα ή ό,τι άλλο γουστάρουμε όταν η αγορά του και άρα το ενδιαφέρον του είναι αλλού;
Το άρθρο :"Η Honda Motor Co μόλις ανακοίνωσε τα στοιχεία για τις πωλήσεις του 2010 παγκοσμίως. Και για όσους ζουν στις αναπτυγμένες χώρες, τα νέα δεν είναι ενθαρρυντικά.
Συνολικά τα στοιχεία δείχνουν άνοδο 19% προκαλώντας έκπληξη, ειδικά καθώς η οικονομική στενότητα στον δυτικό κόσμο επιμένει.
Παρά την συνολική άνοδο, οι πωλήσεις στις πλούσιες χώρες με τα υψηλά στάνταρ διαβίωσης συνεχίζουν να μειώνονται. Ωστόσο δεν είναι αυτό που εκπλήσσει, αλλά το πόσο μεγάλο είναι πλέον το χάσμα των πωλήσεων ανάμεσα στην Ευρώπη, Αμερική και Ιαπωνία συλλογικά, όταν συγκρίνεται με την Ασία.
Και αυτό χωρίς να περιλαμβάνεται η Κίνα, που αποτελεί ξεχωριστή "ήπειρο" και λογίζεται χωριστά. Στην Ασία λοιπόν όπου ζει το 60% του παγκόσμιου πληθυσμού, οι πωλήσεις έχουν διπλασιαστεί τα 5 τελευταία χρόνια, απορροφώντας πάνω από 14 εκατ. δίκυκλα της Honda! Αν προσθέσουμε και το ~1.300.000 που πουλάει στην Κίνα, καταλαβαίνουμε ότι το εμπορικό ενδιαφέρον για την Ευρώπη είναι πλέον πολύ μικρό…
Συγκριτικά στην Ευρώπη η εταιρεία πούλησε μόλις 258.000 μοτοσυκλέτες το 2010 (έναντι 261 το 2009), ενώ σε ΗΠΑ , Καναδά και Μεξικό μόλις 192.000 (έναντι 210 το 2009).
Ας σημειωθεί ότι μόλις το 2005 η αγορά της Βόρειας Αμερικής ήταν υπερδιπλάσια της ευρωπαϊκής φτάνοντας τις 633.000 μοτοσυκλέτες! Σήμερα είναι η αγορά αυτή είναι η μικρότερη για την Honda παγκοσμίως.
Και όσο για το περίφημο πλεονέκτημα του μεγαλύτερους κέρδους από τις μεγάλες μοτοσυκλέτες, καταρρίπτεται και αυτό. Στις περισσότερες δυτικές χώρες όπου πουλιούνται μεγάλα δίκυκλα, σημειώνονται ζημίες, ενώ όπου πουλά μικρά σε μεγάλο όγκο, εμφανίζει κέρδη.
Καταλαβαίνει λοιπόν κανείς, γιατί το επόμενο CBR 250 είναι πολύ-πολύ πιο σημαντικό για την εταιρεία από μια νέα γενιά Fireblade."