Η μοτοσυκλετιστική εκστρατεία "Ride for Life" (Οδήγησε για τη Ζωή) τερμάτισε με επιτυχία στο Μαρακές, όπου παραδόθηκαν οι πέντε Super Ténéré που δώρισε η Yamaha για να συνεχίσουν από εκεί και πέρα το δρόμο τους για τη Ζάμπια
Το "Ride for Life", είναι η εκστρατεία που διοργάνωσε η οργάνωση “Riders for Health” και η Yamaha προκειμένου να υποστηρίξουν όσους εργάζονται ως γιατροί και νοσηλευτές στην Αφρική.
Η εκστρατεία “Ride for Life” ξεκίνησε στο Παρίσι στις 4 Μαΐου 2010, παράλληλα με την παρουσίαση του μοντέλου στους δημοσιογράφους, οι οποίοι και οδήγησαν τις μοτοσυκλέτες, ενώ ο αναβάτης της Yamaha στο Dakar, David Fretigné ξεκίνησε ως πρώτος συνοδός της αποστολής. Μαζί με τον Franco Picco και τον Stéphane Peterhansel έφθασαν με τις Super Ténéré έως τη Λισαβόνα της Πορτογαλίας, περνώντας από την Τουλούζη και τη Μαδρίτη. Από τη Λισαβόνα και μετά, τις μοτοσyκλέτες ανέλαβαν επτά προνομιούχοι πελάτες της Yamaha. Μαζί με τον Helder Rodriguez - 4ο στο Dakar για το 2010- ξεκίνησαν από την πρωτεύουσα της Πορτογαλίας και κατέβηκαν οδηγώντας τη βορειοαφρικανική ακτή. Ταξιδεύοντας πέντε ημέρες έφθασαν στον τελικό προορισμό τους που ήταν το Μαρακές. Εκεί στις 17 Μαΐου, η Yamaha και οι επτά επίλεκτοι πελάτες της δώρισαν τις πέντε Super Ténéré στην οργάνωση Riders for Health έχοντας ταξιδέψει 2.100 χιλιόμετρα. Η οργάνωση Riders for Health ιδρύθηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1980 από τους Barry και Andrea Coleman και τον Randy Mamola, τον αναβάτη των GP. O Mamola άνοιξε και την εκδήλωση στις 12 Μαΐου στο ξενοδοχείο Fontana Park της Λισαβόνας. Μετά τη διαλογή των υποψηφίων, επιλέχθηκαν τελικά επτά αναβάτες λόγω μεγάλης συμμετοχής: ο Jonathan Geoffrey από την Αγγλία, ο Γιάννης Φανουράκης από την Ελλάδα, ο Wolfram Fees από τη Γερμανία, ο Ισπανός Javier Lavernia, ο Alain Antal από τη Γαλλία, ο Tijn Den Hartog από την Ολλανδία και ο Davide Biga από την Ιταλία. Ο Mamola οδήγησε μαζί τους έως την Χερέθ.
Οι πέντε Super Ténéré που δώρισε η Yamaha θα χρησιμοποιηθούν στη περιοχή Chadiza της Ζάμπια. Η Riders for Health έχει εξυπηρετήσει περισσότερους από 10,8 εκατομμύρια ανθρώπους στην Αφρική, τα τελευταία είκοσι χρόνια, χάρη σε 221 τετράτροχα και 1.092 μοτοσυκλέτες που διαθέτει. Εκατομμύρια άνθρωποι στην αφρικανική ύπαιθρο πεθαίνουν από ασθένειες για τις οποίες υπάρχει θεραπεία, ενώ άλλοι δεν λαμβάνουν επαρκή φροντίδα και φάρμακα, μόνον και μόνον επειδή οι γιατροί και οι νοσηλευτές της περιοχής δεν υποστηρίζονται όπως πρέπει. Κάθε γιατρός μπορεί να είναι υπεύθυνος έως και για 20.000 ανθρώπους, οι οποίοι είναι διασκορπισμένοι σε μια έκταση 300 χιλιομέτρων σε μία από τις πλέον δύσβατες περιοχές της χώρας. Η πρόσβαση στους ασθενείς γίνεται μόνον με τα πόδια ή με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, τα οποία όμως δεν είναι αξιόπιστα. Πρόκειται για έναν εξαιρετικά αναποτελεσματικό τρόπο αντιμετώπισης του τεράστιου αριθμού των ασθενών από HIV και φυματίωση, καθώς τα δείγματα αίματος συχνά καταστρέφονται από τις υψηλές θερμοκρασίες, τις δονήσεις από τα ακατάλληλα οχήματα, ή, απλώς, από τη μεγάλη διάρκεια του ταξιδιού. Με την ενίσχυση του στόλου τους με τις Super Ténéré θα μπορούν να μεταφέρουν σε μεγάλες αποστάσεις και πιο γρήγορα ταυτόχρονα 40 δείγματα αίματος χάρη σε έναν ειδικά σχεδιασμένο σάκο και έτσι τα αποτελέσματα των εξετάσεων θα είναι διαθέσιμα σε δυο με τρεις μέρες, βοηθώντας το έργο των γιατρών και τη διάσωση ανθρώπων.
Όταν οι ταξιδιώτες έφθασαν στο ξενοδοχείο Hivernage, είχαν ανάμεικτα συναισθήματα αφού το ταξίδι τους είχε τελειώσει. Όλοι ήταν ενθουσιασμένοι που τα είχαν καταφέρει χωρίς προβλήματα, αλλά από την άλλη υπήρχε και η απογοήτευση ότι το εκπληκτικό τους ταξίδι είχε φθάσει στο τέλος του. O Cherno Jallow, ο αφρικανός εκπρόσωπος της οργάνωσης Riders for Health δεν έκρυβε τον ενθουσιασμό του παραλαμβάνοντας τα κλειδιά και τις πέντε Super Ténéré και είπε: “Η περιπέτειά σας τελείωσε και σας ευχαριστούμε για όλα όσα κάνατε για να φέρετε αυτές τις υπέροχες μοτοσυκλέτες σε εμάς. Η περιπέτεια για μας μόλις άρχισε”.
Εκτός από τις πέντε μοτοσυκλέτες, η Yamaha θα δωρίσει στην οργάνωση αρκετά ανταλλακτικά για να παραμείνουν σε λειτουργία για τα επόμενα τρία χρόνια. Κάθε αφρικανός αναβάτης θα λάβει πρόσθετη εκπαίδευση για την οδήγησή τους, καθώς και για τις απλές εργασίες συντήρησης. Η αξιοπιστία είναι απαραίτητη γι' αυτό, οι αναβάτες διδάσκονται να συντηρούν τις μοτοσυκλέτες τους έχοντας στο μυαλό τους το ακρώνυμο PLANS (Petrol-Βενζίνη, Lubricants-Λάδια, Adjustments-Ρυθμίσεις, Nuts and bolts-Βίδες και παξιμάδια, ενώ τα ελαστικά και τα φρένα ελέγχονται με το “Stop”).
Η υγειονομική περίθαλψη συχνά θεωρείται δεδομένη στην Ευρώπη, αλλά οι χωρικοί της Ζάμπια δεν γνωρίζουν την ίδια πολυτέλεια. Οι Super Ténéré θα προσφέρουν πολλά στους ανθρώπους αυτούς, καθώς θα διανύουν περίπου 1.000 χιλιόμετρα κάθε μήνα, με σκοπό να σώζονται ανθρώπινες ζωές.
http://www.motomag.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=4255&Itemid=35