O κος Κωνσταντίνος Γεωργιάδης, έχει τη θέση του «Senior Product Manager Προϊόντων Δικύκλου» στην επίσημη αντιπροσωπεία της Yamaha στην Ελλάδα, Μοτοδυναμική ΑΕΕ. Ανάμεσα στα πολύ ενδιαφέροντα που μας είπε, μας ανέλυσε και την φιλοσοφία της Yamaha, που βασίζεται στον ιαπωνικό όρο «Kando».
M.T.: Πείτε μας με λίγα λόγια την ιστορία της Yamaha και της Yamaha Motor.
Κ.Γ.: Η περιγραφή της μακράς και ενδιαφέρουσας ιστορίας της Yamaha θα γέμιζε αρκετές σελίδες, μιας και ξεκινά από το 1887. Είναι πολλά χρόνια για να χωρέσουν σε μερικές λέξεις. Η ιστορία της μοτοσικλέτας Yamaha ξεκινά το 1955, όπου βγαίνοντας από έναν πόλεμο, πέρασε μέσα από πρωταθλήματα και καινοτομίες και συνεχίζει με επιτυχία, έχοντας ένα μακρύ και λαμπρό δρόμο μπροστά της. Θα ήταν ένα ενδιαφέρον άρθρο.
Μ.Τ.: Τι σημαίνει kando και πώς το δημιουργεί η Yamaha;
Κ.Γ.: Η Yamaha είναι ανθρωποκεντρική. Η φιλοσοφία μας βρίσκει το σύμβολό της στον ιαπωνικό όρο kando, που σημαίνει τη βαθιά ικανοποίηση και παράλληλα την έξαψη που αισθάνεται ένας άνθρωπος όταν βιώνει μία εμπειρία εξαιρετικής αξίας. Όσοι ζουν με μία Yamaha γνωρίζουν αυτήν την αίσθηση και ας μην ξέρουν πώς ονομάζεται αυτό στα ιαπωνικά. Πρώτη μας προτεραιότητα είναι να αγγίξουμε την καρδιά του αναβάτη, προσφέροντάς του τα μέσα για να βιώνει συγκινήσεις, επιδόσεις, προοπτικές και μια γεμάτη και πρακτική ζωή. Φυσικά, το σημείο-κλειδί είναι η ισορροπία μεταξύ των συγκινήσεων και της μακροχρόνιας αξιοπιστίας. Θα ήταν εύκολο να κατασκευάζαμε μοτοσικλέτες που βραχυπρόθεσμα προσφέρουν συγκίνηση, αλλά τελικά φορτίζουν τον αναβάτη με ταλαιπωρία και κόστος. Ο αναβάτης ζει τις συγκινήσεις που του προσφέρει μία Yamaha, αλλά και απολαμβάνει ψυχική ηρεμία και σιγουριά για όσο καιρό είναι στην «οικογένειά» μας. Αυτό είναι το kando και αυτό υπηρετούμε.
Μ.Τ.: Ποια είναι τα δυνατά χαρτιά της Yamaha ως εταιρείας;
Κ.Γ.: Τα πλεονεκτήματα της Yamaha είναι οι αρχές και οι αξίες που πηγάζουν από τη φιλοσοφία μας: επένδυση σε έρευνα και ανάπτυξη υψηλών τεχνολογιών, εξονυχιστικά προσεγμένη παραγωγική διαδικασία και έλεγχος που εξασφαλίζουν την ποιότητα και τη μακροζωία των προϊόντων, ευρύτατο, σωστό και εκπαιδευμένο δίκτυο εξυπηρέτησης και υποστήριξης, υψηλού επιπέδου τεχνολογικό σύστημα διαχείρισης της διαθεσιμότητας των ανταλλακτικών και σεβασμός στον αναβάτη.
Μ.Τ.: Η Yamaha έχει συνδέσει παγκοσμίως, με μεγάλη επιτυχία, το όνομά της με τους αγώνες, σε όλα τα επίπεδα και σε όλα τα αθλήματα μοτοσικλέτας (αλλά και ATV). Πείτε μας δυο λόγια για τα πρωταθλήματα στα οποία συμμετέχετε. Πιστεύετε ότι το 2011, Spies και Lorenzo θα καλύψουν επιτυχώς το κενό που θα αφήσει στην ομάδα του MotoGP ο Valentino;
Κ.Γ.: Ο Valentino Rossi για αρκετά χρόνια μάς τίμησε με την πολύτιμη συνεργασία του και ήρθε η στιγμή να δεχθεί νέες προκλήσεις. Ο Ben Spies είναι ήδη πρωταθλητής στα WSBK και δείχνει τις θαυμάσιες προοπτικές του και στα MotoGP, κερδίζοντας pole position, αλλά και βάθρο, από πολύ νωρίς. Όσο για το αν ο Jorge Lorenzo θα μπορέσει να αναπληρώσει το κενό επιτυχώς, να σας θυμίσω ότι είναι ήδη ο πρωταθλητής για το 2010. Το 2011 προμηνύεται εξαιρετικά ενδιαφέρον και θα μας βρει όλους ανυπόμονους για τις εξελίξεις, ώστε να χαρούμε καλούς αγώνες, όχι μόνο στο MotoGP και το WSBK, αλλά και σε όλα τα πρωταθλήματα. H Yamaha παίζει καθοριστικό ρόλο όχι μόνο στις ασφάλτινες πίστες, αλλά και στο χώμα και στο χιόνι και στη θάλασσα.
Μ.Τ.: Ποια είναι τα οφέλη που αποκόμισε και αποκομίζει ο τελικός καταναλωτής από την αγωνιστική εμπλοκή του εργοστασίου;
Κ.Γ.: Οι αγώνες ταχύτητας γίνονται σε πολύ δύσκολες συνθήκες και είναι το καλύτερο πεδίο όπου επινοούνται, δοκιμάζονται και εξελίσσονται νέες ιδέες και τεχνολογίες, που συχνά φτάνουν στην παραγωγή, ώστε ο αναβάτης να απολαμβάνει εξαιρετικές επιδόσεις, καλύτερο κράτημα, αυξημένο έλεγχο, αμεσότερο φρενάρισμα και πολλές ακόμη δυνατότητες. Η YZF-R1 του 2009 με τον ασύμμετρο στρόφαλο εμπνευσμένο από την M1, είναι ένα από τα πολλά παραδείγματα αγωνιστικών τεχνολογιών της Yamaha που πλέον κυκλοφορούν στους δρόμους. Όλα συντελούν στη βελτίωση των επιδόσεων, στην αύξηση του βαθμού ασφαλείας του αναβάτη, αλλά και στη μεγιστοποίηση της αντοχής στο χρόνο και τις δύσκολες συνθήκες.
Μ.Τ.: Ποια είναι η μορφή συνεργασίας της ελληνικής αντιπροσωπείας με το εργοστάσιο στην Ιαπωνία;
Κ.Γ.: Η Yamaha έχει χτίσει μία αλυσίδα αξίας που ξεκινά από τα εργοστάσια ανά τον κόσμο, περνά μέσα από κεντρικά γραφεία, όπως τη YAMAHA MOTOR EUROPE στο Άμστερνταμ και μέσω των διανομέων σε κάθε χώρα, όπως τη ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΑΕΕ στην Ελλάδα, και καταλήγει στον αναβάτη. Μέσω αυτού του καναλιού, τόσο η συνεργασία όσο και η ροή πληροφόρησης είναι συχνή και αμφίδρομη. Και εδώ είναι μια καλή ευκαιρία να υπενθυμίσω στους Έλληνες αναβάτες ότι θα ήταν προς όφελος της μοτοσικλετιστικής ζωής στην Ελλάδα, αν έρχονταν σε επαφή μαζί μας με απόψεις και ιδέες. Χαιρόμαστε πολύ κάθε φορά που λαμβάνουμε μηνύματα αναβατών μέσω είτε του www.yamaha-motor.gr είτε της σελίδας μας στο facebook «YAMAHA MOTOR GREECE». Τα εργοστάσια χρειάζονται τη γνώμη του κοινού.
Μ.Τ.: Εμπορικά, το 2009 και το 2010 ήταν δύσκολες χρονιές. Τι κάνετε ως Yamaha ώστε το 2011 να αποδειχτεί πιο ευοίωνο για εσάς και για τους πελάτες σας;
Κ.Γ.: Η οικονομική κρίση είναι παγκόσμια και όχι μόνο ελληνικό φαινόμενο. Η εκτίναξη του ιαπωνικού γιεν στα ύψη αύξησε αρκετά τα κόστη αγοράς των ιαπωνικών προϊόντων, ενώ οι αυξήσεις του ΦΠΑ επιβαρύνουν ακόμη περισσότερο την τιμή αγοράς και συνεπώς τον καταναλωτή. Από την πλευρά μας απορροφούμε συνεχώς μεγάλα μέρη των αυξήσεων αυτών, ενώ καταφέραμε να προσφέρουμε μοντέλα σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές, που δεν θα εμφανιστούν ποτέ ξανά, όπως την XJ6 Diversion στην τιμή των 5.995 ευρώ, αλλά και τα δώρα αξίας 2.500 ευρώ που δίνονται με την αγορά κάθε YZF-R1 2009. Ακόμη, σε συνεργασία με τα κεντρικά της YAMAHA MOTOR EUROPE φέραμε το νέο παπί Crypton, το οποίο συνδυάζει την αξιοπιστία Yamaha με την οικονομική λειτουργία και την τιμή των 1.690 ευρώ, ενώ και η νέα σειρά FZ8 προσφέρεται σε εξαιρετικές τιμές για την ποιότητα που παρέχει, ξεκινώντας από τα 9.080 ευρώ. Η τιμή είναι σημαντική φυσικά, αλλά σημαντικότερος είναι ο λόγος τιμής/αξίας και εδώ η Yamaha διατηρεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, προσφέροντας αξιοπιστία και εξαιρετική υποστήριξη πανελλαδικά. H αξία μιας μοτοσικλέτας δεν μπορεί να αντικατοπτριστεί σε έναν τιμοκατάλογο ή έναν πίνακα τεχνικών χαρακτηριστικών, γιʼ αυτό και μέσω σχετικών εκδηλώσεων, δώσαμε τη δυνατότητα στο κοινό να δοκιμάσει τη συγκίνηση που προσφέρει η οδήγηση μίας Super Tenere ή μίας YZF-R1. Μάλιστα, έχουμε σκοπό να συνεχίσουμε αυτές τις εκδηλώσεις, μιας και αποτελούν και για εμάς ευκαιρίες να ακούμε τον κόσμο και να μαθαίνουμε από αυτόν.
Μ.Τ.: Πρόσφατα οδηγήσαμε το ολοκαίνουργιο και πολύ ενδιαφέρον, οικονομικό παπί Crypton 110. Παρόλο που δεν είναι το ίδιο τεχνολογικά εξεζητημένο με το 135, είναι απίστευτα οικονομικό στην αγορά, χωρίς ο αγοραστής να χάνει σημαντικά σε ποιότητα. Πιστεύετε ότι αυτή η πρακτική θα μεταφερθεί και σε άλλες κατηγορίες, όπως στα scooter και στις μοτοσικλέτες; Είναι τα οικονομικά δίκυκλα, τα δίκυκλα που θα βλέπουμε ολοένα και συχνότερα;
Κ.Γ.: Το νέο Crypton είναι «τίμιο» και φθηνό, χωρίς όμως εκπτώσεις στην ποιότητα, κάτι που το καθιστά ιδανική λύση μετακίνησης και εργασίας. Ήδη στη Yamaha έχουμε ανάλογες προτάσεις σε όλες τις κατηγορίες, που συνδυάζουν τη χαμηλή τιμή με την υψηλή ποιότητα, όπως είναι για παράδειγμα η σειρά XJ6 στην κατηγορία της μοτοσικλέτας ή το scooter μας X-City 250 στην τιμή των 4.290 ευρώ. Μην ξεχνάμε όμως ότι η οικονομία δεν σημαίνει χαμηλή τιμή αγοράς, αλλά συνολικά χαμηλό κόστος απόκτησης αλλά και συντήρησης. Όπως ανέφερα και παραπάνω, όταν ο πελάτης βρίσκει ένα οποιοδήποτε προϊόν σε χαμηλή τιμή, είναι συμφέρον του να συνυπολογίσει τα κόστη που έρχονται αργότερα, όπως τα έξοδα και τους χρόνους παράδοσης των ανταλλακτικών που ενδεχομένως χρειαστούν, το πόσο εύκολα ή δύσκολα φθείρεται ή παρουσιάζει βλάβες το προϊόν αυτό, την αξία μεταπώλησης που θα έχει αργότερα, αλλά και το κόστος συντήρησης σε χρόνο, χρήμα και ενέργεια. Η Yamaha συμφέρει από όλες τις απόψεις και θα συνεχίσει να συμφέρει, καθώς διατηρεί ένα πανελλαδικό σύστημα για αυτό το σκοπό.
Μ.Τ.: Το Super Tenere 1200 ήταν μία από τις πολυαναμενόμενες μοτοσικλέτες της Yamaha για το 2010. Μιλήστε μας λίγο για το εν λόγω μοντέλο, για το κοινό στο οποίο απευθύνεται και για τα δυνατά του σημεία.
Κ.Γ.: Η Super Tenere είναι μία μοτοσικλέτα ικανή να κάνει το γύρο του κόσμου και μάλιστα πολλές φορές. Έχει την απαραίτητη δύναμη, είναι ελέγξιμη και εύκολη στην οδήγησή της σε οποιοδήποτε τύπο εδάφους -και το σημαντικότερο- είναι τόσο γερή και αξιόπιστη που μπορείς να οδηγήσεις στην άμμο της ερήμου ή να διασχίσεις ένα ρηχό ποτάμι μαζί της, έχοντας το κεφάλι σου ήσυχο. Εξάλλου, ακόμη κι αν χρειαστεί, είναι πιθανό να βρεις ένα σημείο υποστήριξης Yamaha ακόμη και σε απομακρυσμένα μέρη της γης. Αν ζήσετε κι εσείς την άνεση με την οποία στρίβει στους χιονισμένους δρόμους των Άλπεων, θα καταλάβετε ακόμη καλύτερα τα δυνατά της σημεία. Η Super Tenere απευθύνεται σε αυτούς που ταξιδεύουν μέσα στη ζωή και στον κόσμο. Δεν απευθύνεται σε όσους θέλουν να έχουν πάντα και συνεχώς καθαρά παπούτσια.
Μ.Τ.: Honda και BMW πρόσφατα προχώρησαν στην τοποθέτηση ABS και Traction Control (η δεύτερη) στις supersport μοτοσικλέτες τους. Θα δούμε και στις μοτοσικλέτες της Yamaha αντίστοιχα συστήματα στο κοντινό μέλλον;
Κ.Γ.: Η δύναμη της YZF-R1 είναι τόσο γραμμική και ελέγξιμη, λόγω του crossplane στροφάλου και του YCCT, που δεν χρειάζεται Traction Control, ενώ η πέδηση είναι ήδη αποτελεσματική. Η Yamaha πάντα είναι στην αιχμή της τεχνολογίας και εφαρμόζει οτιδήποτε και όταν χρειάζεται. Να είστε σίγουροι ότι αν στο μέλλον γίνει απαραίτητο να προστεθούν αυτές ή άλλες τεχνολογίες, το εργοστάσιο της Yamaha έχει την τεχνογνωσία με το παραπάνω και θα κάνει αυτό που πρέπει.
Μ.Τ.: Οι ταξινομήσεις της XJ6 δείχνουν ότι το ελληνικό κοινό την αναδεικνύει δημοφιλέστερη μοτοσικλέτα της Yamaha για το 2010. Ποια είναι τα δυνατά της σημεία που κατά τη γνώμη σας εκτίμησαν οι Έλληνες αγοραστές;
Κ.Γ.: Η XJ6 είναι μία ελκυστική μοτοσικλέτα, απλή και όμορφη, με ζωντάνια και ροπάτο κινητήρα 600 κ.εκ., άνετη μέσα και έξω από την πόλη, με χαμηλή κατανάλωση, όμορφο σχεδιασμό και σε εξαιρετική τιμή. Μάλιστα, κυμαίνεται σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα τιμής από το κανονικό και ο Έλληνας αναβάτης δείχνει να το εκτιμά αυτό.
Μ.Τ.: Τα δύο scooter Xmax 250 & Tmax 500 τα πηγαίνουν ιδιαίτερα καλά στις ταξινομήσεις. Είναι έτοιμη η Yamaha για τη νέα… scooter εποχή; Θα δούμε και άλλα scooter σύντομα να πλαισιώνουν τα ανωτέρω;
Κ.Γ.: Το T-Max 500 είναι το κορυφαίο scooter της αγοράς, όχι μόνο από πλευράς πωλήσεων στην κατηγορία του, αλλά και από πλευράς κατασκευής. Στην ουσία, είναι μία δυνατή μοτοσικλέτα, μεταμφιεσμένη προσεγμένα σε scooter. Το νέο X-Max 250 είναι επίσης κορυφαίας ποιότητας, με εξαιρετικές επιδόσεις, άπλετους χώρους που εξυπηρετούν στη ζωή μέσα στην πόλη, αλλά και σχεδιασμό που μαγνητίζει τα βλέμματα. Και τα δύο αυτά μοντέλα κάνουν τους ιδιοκτήτες τους υπερήφανους να τα οδηγούν. Η Yamaha ήδη έχει θαυμάσιες προτάσεις στην κατηγορία των scooter και προχωρεί με προσεκτικά βήματα, ώστε να συνεχίσει σύμφωνα με τις αρχές και τις αξίες της. Όσο για το μέλλον, ας μείνουμε προς το παρόν στο ηλεκτρικό scooter EC-03 που παρουσίασε στην έκθεση της Κολωνίας και ας περιμένουμε τις εξελίξεις που θα διατεθούν στις υπηρεσίες του αναβάτη.
πηγή : http://www.mototriti.gr