REM Global Moderator
Φύλλο : Όνομα : Barovios Ηλικία : 51 Μοντέλο : KTM 1290 GT, Χmax300 Αριθμός δημοσιεύσεων : 2937 Ημερομηνία εγγραφής : 19/01/2010 | Θέμα: Αξιολόγηση διαβάσεων πεζών στην Ευρώπη Πεμ Δεκ 02, 2010 8:42 pm | |
| Μια στις πέντε διαβάσεις πεζών 18 ευρωπαϊκών πόλεων, απέτυχε στη φετινή αξιολόγηση των δοκιμών ασφαλείας του προγράμματος EuroTest- Αξιολόγηση Διαβάσεων Πεζών- (ΕPCA). Το αποτέλεσμα είναι το χειρότερο της σειράς δοκιμών που άρχισαν το 2008, υπογραμμίζοντας την επείγουσα ανάγκη για εφαρμογή μέτρων βελτίωσης της κατάστασης, με:
-Βελτίωση της προσβασιμότητας, -Καλύτερη εναρμόνιση στους κανονισμούς που διέπουν τα έργα υποδομής (σηματοδότηση, σήμανση κα), -Βελτίωση της συμπεριφοράς οδηγών-πεζών στις διαβάσεις, ευρύτερη εφαρμογή τεχνολογιών.
Η έρευνα EPCA πραγματοποιήθηκε για τρίτη συνεχή χρονιά (Ιούνιος- Οκτώβριος 2010) σε 270 διαβάσεις πεζών 18 πόλεων 13 ευρωπαϊκών χωρών, σε τρεις διαφορετικές περιοχές κάθε πόλης (121 κεντρικές, 113 ημικεντρικές και 36 περιφερειακές). Στα πιο εμφανή προβλήματα συγκαταλέγονται: -Η απουσία διαχωριστικών νησίδων ασφαλείας σε ιδιαίτερα μεγάλες διασταυρώσεις, -Η κακή διαχείριση των σηματοδοτών της κυκλοφορίας –όπως πολύ μικρός χρόνος φάσης «πράσινου» για τους πεζούς – -μεγάλος αριθμός πιθανών σημείων επικινδυνότητας για τους πεζούς και τα οχήματα. Ο παράγων της ορατότητας -ιδίως τις νυκτερινές ώρες, χρειάζεται ακόμα σημαντική βελτίωση (ένα στα πέντε σημεία διέλευσης αξιολογήθηκε αρνητικά από την άποψη αυτή). Επίσης: -Η προσβασιμότητα στις διαβάσεις πεζών διαπιστώθηκε ότι είναι κακή ειδικά για χρήστες με ειδικές ανάγκες (όσων κινούνται σε αναπηρικές καρέκλες ή/και για άτομα με προβλήματα όρασης / ακοής).
Το τραγικό είναι ότι οι σχεδόν 2.000 πεζοί -από τους 8.000 που χάνουν κάθε χρόνο τη ζωή τους σε ατυχήματα, χάνονται κοντά σε διάβαση πεζών – που έχουν οριστεί ως «ασφαλή σημεία» για να διασχίζουν το δρόμο!
Το EuroTest αποδεικνύει στη φετινή επιθεώρηση ότι χρόνο με το χρόνο μετά την πρώτη δοκιμή του 2008, όλο και μεγαλύτερος αριθμός διαβάσεων που ελέγχθηκαν, απέτυχαν στις δοκιμές: Μία στις οκτώ (1/8 ) το 2008, μία στις έξι (1/6) το 2009 και μία στις πέντε (1/5) το 2010. Επιπλέον, οι διαβάσεις πεζών στις απομακρυσμένες περιοχές, είναι 10% πιο επικίνδυνες από αυτές που βρίσκονται στα κέντρα των πόλεων.
Το θέμα της ασφαλούς διέλευσης των πεζών απαιτεί αυστηρότερο έλεγχο και επείγουσα αντιμετώπιση: Από την ανάγκη εξορθολογισμού της τεράστιας ποικιλίας σχεδίων διαβάσεων πεζών σε όλη την Ευρώπη και τους κανόνες κυκλοφορίας, για το πώς δηλ. πρέπει οι πεζοί να διασχίσουν το δρόμο με ασφάλεια. Η ασφάλεια στις διαβάσεις πεζών πρέπει να είναι κυρίαρχη στην εφαρμογή ευρωπαϊκής πολιτικής για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στην επόμενη δεκαετία, για τη βελτίωση της ασφάλειας των πεζών στις αστικές περιοχές. Επίσης οι περιορισμένες εφαρμογές της διαθέσιμης τεχνολογίας για τη βελτίωση της ασφάλειας στις διαβάσεις πεζών, αποτελεί τροχοπέδη στην πρόοδο: - Μόνο πέντε σημεία διέλευσης πεζών διέθεταν συσκευές αντίστροφης μέτρησης. -Μόνο μία διάβαση πεζών (στις Βρυξέλλες) διέθετε προηγμένο σύστημα φωτισμού. -Το 46% των διαβάσεων που ελέγχθηκαν, απέτυχαν να περάσουν τις δοκιμές λόγω απουσίας συστημάτων που διευκολύνουν και βοηθούν χρήστες αναπηρικών αμαξιδίων και άτομα-πεζούς με προβλήματα όρασης και ακοής.
Τα τρία χρόνια δοκιμών στις διαβάσεις πεζών, αποκάλυψαν όμως μερικές «ακτίνες» ελπίδας, καθώς: Ορισμένες διαβάσεις που επανεξετάστηκαν στη διάρκεια του προγράμματος, διαπιστώθηκε ότι βελτιώθηκαν σημαντικά. -Το Βελιγράδι, που αρχικά βαθμολογήθηκε χαμηλά, βελτιώθηκε κατά 50% για να καταταχθεί τελικά ως «Καλό» για το 2010. Οι Βρυξέλλες, πρωτεύουσα της Ευρώπης, απέτυχαν παταγωδώς το 2008. Τέσσερα στα πέντε από τα χειρότερα σημεία διέλευσης (συμπεριλαμβανομένων των χειρότερων) βρέθηκαν εδώ. Το 2010 το 50% των διαβάσεων που έγιναν δοκιμές σημείωσε βαθμολογία «Πολύ Καλή» ή «Καλή». Η προσβασιμότητα για όλους τους χρήστες του δρόμου ήταν ένα χαρακτηριστικό πλεονέκτημα.
Σύμφωνα με τον Brian Simpson, Πρόεδρο Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου: «Η Βελτίωση της ασφάλειας των ευάλωτων χρηστών, πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα για την πολιτική οδικής ασφάλειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η ασφάλεια των πεζών κυρίως, χρειάζεται επείγουσα προσοχή. Ακόμη και αν οι τοπικές αρχές είναι υπεύθυνες για αυτές τις σημαντικές πτυχές της υποδομής της οδικής ασφάλειας, πολλοί δεν έχουν γνώση για το τι μπορεί να γίνει και αγνοούν τις πρακτικές εφαρμογές για τη βελτίωση της κατάστασης σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η Ευρώπη πρέπει πραγματικά να αναπτύξει ενιαία πλατφόρμα αυτών των βέλτιστων πρακτικών, οι οποίες μπορούν να βρουν ενιαία εφαρμογή». -Το πρόγραμμα EuroTest- αξιολόγηση διαβάσεων πεζών, έχει στόχο να προσφέρει σε όλα τα επίπεδα με μέτρα που να συμβάλουν αποτελεσματικά στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα www.eurotestmobility.com Πηγή : www.0300.gr
|
|
gatoulis Moderator
Φύλλο : Όνομα : gatoulis Μοντέλο : joc r Αριθμός δημοσιεύσεων : 1808 Ημερομηνία εγγραφής : 19/01/2010 | Θέμα: Απ: Αξιολόγηση διαβάσεων πεζών στην Ευρώπη Παρ Δεκ 03, 2010 8:05 am | |
| πρεπει πρωτα σε εμας εδω τουλαχιστον να εχουμε πρωτα δρομους και μετα να κοιταξουν και τις διαβασεις, και κατα 2ον ποσοι απο ''εμας'' παμε να περασουμε απο διαβαση πεζων ιδιως οταν βιαζομαστε ?? και αυτο αφορα ολες τις ηλικιες.... |
|
REM Global Moderator
Φύλλο : Όνομα : Barovios Ηλικία : 51 Μοντέλο : KTM 1290 GT, Χmax300 Αριθμός δημοσιεύσεων : 2937 Ημερομηνία εγγραφής : 19/01/2010 | Θέμα: Απ: Αξιολόγηση διαβάσεων πεζών στην Ευρώπη Παρ Δεκ 03, 2010 4:40 pm | |
| - gatoulis έγραψε:
- ...πρεπει πρωτα σε εμας εδω τουλαχιστον να εχουμε πρωτα δρομους και μετα να κοιταξουν και τις διαβασεις...
Λάθος πρώτο, γιατί όσο σημαντικοί και αν είναι οι δρόμοι για την ασφάλειά μας, τα πεζοδρόμια αφορούν το σύνολο του πληθυσμού που είτε μπορεί να μην έχει άλλη επιλογή μετακίνησης, ή να ανήκει στις λεγόμενες ευπαθείς ομάδες (είτε ηλικιακά, είτε κινητικά) - gatoulis έγραψε:
- και κατα 2ον ποσοι απο ''εμας'' παμε να περασουμε απο διαβαση πεζων ιδιως οταν βιαζομαστε ?? και αυτο αφορα ολες τις ηλικιες....
Λάθος δεύτερο και μάλιστα πολύ βασικό. Το αν δεν χρησιμοποιούμε σωστά ένα μέσο που προσφέρεται γαι την ασφάλειά μας δεν σημαίνει πως δεν πρέπει να υπάρχει ή να βελτιώνεται. Ένα σημαντικό ποσοστό (που είναι δημοσιευμένο αλλά μου διαφεύγει τώρα) των ατυχημάτων με πεζούς γίνεται λίγα μέτρα απο τις διαβάσεις όπου θα μπορούσαν να περάσουν με ασφάλεια τον δρόμο. |
|
gatoulis Moderator
Φύλλο : Όνομα : gatoulis Μοντέλο : joc r Αριθμός δημοσιεύσεων : 1808 Ημερομηνία εγγραφής : 19/01/2010 | Θέμα: Απ: Αξιολόγηση διαβάσεων πεζών στην Ευρώπη Σαβ Δεκ 04, 2010 9:25 am | |
| '''' Ένα σημαντικό ποσοστό (που είναι δημοσιευμένο αλλά μου διαφεύγει τώρα) των ατυχημάτων με πεζούς γίνεται λίγα μέτρα απο τις διαβάσεις όπου θα μπορούσαν να περάσουν με ασφάλεια τον δρόμο.''''' αυτο ακριβως λεω.... και... οσο αφορα την κατασταση των ελληνικων δρομων την γνωριζουν οι περισσοτεροι που κυκλοφορουν συνεχεια εντος και εκτος πολης.... |
|