Όμορφο, γρήγορο, ελαφρύ και ευέλικτο. Το Cygnus της γενιάς X της Yamaha ήρθε να βάλει τη λειτουργικότητα και τη μοντέρνα σχεδίαση στη ζωή του νέου αναβάτη, αλλά και εκείνου που ψάχνει ένα εύχρηστο δίκυκλο για την καθημερινή του μετακίνηση στους δρόμους της πόλης.
Πρόκειται για το ελαφρύτερο scooter της Yamaha, τα χαρακτηριστικά του οποίου το καθιστούν ιδανικό στο χειρισμό του μέσα στην κίνηση. Αν αποζητάτε μικροκαμωμένο «σουλούπι», αλλά παράλληλα ένα δυνατό κινητήρα για να «ξεκολλάτε» εύκολα, το Cygnus είναι ό,τι ακριβώς ψάχνετε. Ένα από τα σημαντικά στοιχεία του μοντέλου αυτού είναι ο ανανεωμένος κινητήρας του, ο οποίος πλέον είναι ψεκαστός, κάτι που το κάνει ακόμη πιο ποθητό!
Αισθητική / Χώροι
Εδώ η Yamaha φαίνεται ότι έχει βρει το μυστικό να κατασκευάσει ένα scooter που ο αναβάτης του θα μπορεί να φτάνει άνετα και με τα δύο πόδια στο έδαφος, αλλά θα έχει και τον απαραίτητο αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα, ικανό να χωρέσει ένα full face κράνος και λοιπό εξοπλισμό. Φυσικά, όλα έχουν το τίμημά τους, αφού το αγοραστικό κοινό που θα στραφεί στο Cygnus θα είναι μικρόσωμοι αναβάτες και φυσικά το γυναικείο φύλο, μιας και είναι ένα από τα ελάχιστα νέα scooter στην παραγωγή που ταιριάζει σε μικρές αναλογίες. Ο σχεδιασμός του είναι κομψός και διακριτικός, με τα νέα -δυνατά- μπρος και πίσω φανάρια να δένουν με το όλο σύνολο. Ανανεωμένα είναι και τα όργανα του Cygnus X, με ευδιάκριτη αναλογική - ψηφιακή μορφή.
Φρένα / Αναρτήσεις
Σε ελάχιστα scooter της κατηγορίας θα δει κανείς δισκόπλακα 216 χλστ., ενώ σε συνδυασμό με το πίσω ταμπούρο των 150 χλστ., το πανάλαφρο Cygnus θα ανταποκριθεί ικανοποιητικά στα απότομα φρεναρίσματα και η διάρκεια και η δύναμη που χρειάζεται να ασκηθεί στις μανέτες δεν θα φοβίσουν. Το μπροστινό τηλεσκοπικό πιρούνι και τα δύο υδραυλικά πίσω αμορτισέρ απορροφούν το μεγαλύτερο μέρος των κραδασμών και παρέχουν μια αίσθηση σιγουριάς. Παρʼ όλα αυτά, το μεράκι έχει επικεντρωθεί κυρίως σε άλλα μέρη του scooter, αφήνοντας το θέμα «στήσιμο» στο περιθώριο, χωρίς όμως να διακινδυνεύει να χάσει πόντους καλαισθησίας και χειρισμού. Από την άλλη πλευρά, στο βωμό της άνεσης και της καλής απόσβεσης, θυσιάζεται το μπροστινό πιρούνι που είναι πιο «μαλακό» απʼ όσο θα του ταίριαζε, με αποτέλεσμα να αποσυντονίζει κάπως την πορεία του Cygnus.
Οδηγώντας
Δεν θέλει και πολλή προσπάθεια να το χειριστεί κανείς, μιας και στα κιλά του αποτελεί ίσως μία από τις ιδανικότερες επιλογές των νέων αναβατών που δεν έχουν ακόμα συνηθίσει το βάρος που… «καβαλάνε». Η ψηλή θέση των ποδιών και η σωστή θέση του τιμονιού κάνουν την οδήγηση άνετη και ξεκούραστη, δίνοντας την ευκαιρία να παίξει κανείς με το ικανοποιητικό -για 125άρι- γκάζι, με αρκετή δύναμη στα χαμηλά. Οι τροχοί των 12 ιντσών δεν επιτρέπουν τις μεγάλες κλίσεις στις στροφές, όμως αυτό δεν είναι εμπόδιο στο πέρασμά του. Στο κοντέρ του είδαμε τελική 110 χλμ./ώρα, ενώ αυτό που μας δυσκόλεψε ήταν ο αέρας, ο οποίος δεν άφησε ανενόχλητη την ελαφριά κατασκευή του scooter της Yamaha...
Συμπέρασμα
Το Cygnus X 125 παραμένει το scooter που ξέραμε: ένα scooter για όλους! Το ιδανικό εργαλείο για την εξοικείωση των νέων οδηγών με τους δύο τροχούς, ενώ και οι πιο έμπειροι θα το εκτιμήσουν για την εξοικονόμηση χώρου, χρόνου και κατανάλωσης. Η τιμή του (αν και όχι τόσο προσιτή -για καινούργιο 125άρι- στην κατηγορία του) μειώνεται αισθητά αγοράζοντάς το μεταχειρισμένο.
Τι να προσέξετε
Με το πέρασμα του χρόνου χρήσης του scooter, υπάρχει περίπτωση να αλλοιωθεί η φλάντζα στεγάνωσης της αντλίας καυσίμου. Φροντίστε να ενημερώσετε το μηχανικό σας για έναν έλεγχο, ώστε να μην υπάρξει ενδεχόμενη διέλευση καυσίμου από το δοχείο στον εξωτερικό χώρο.
Τι να αλλάξετε
Για την καλύτερη και πιο σίγουρη απόδοση ενός μεταχειρισμένου θα ήταν χρήσιμο να κάνετε έναν έλεγχο στα πηνία της μπαταρίας και να δωρίσετε στο νέο σας απόκτημα ένα καινούργιο μπουζί.
πηγή : http://www.mototriti.gr