Μπορείς να κάνεις την εγγραφή σου δωρεάν, διαρκεί μόνο λίγα δευτερόλεπτα και θα σου δοθεί η δυνατότητα να συμμετάσχεις στις δημόσιες συζητήσεις για τις μηχανές yamaha! Καλή περιήγηση!
Yamaha-Bikers Hellas
Welcome to the Yamaha-Bikers forum.
Μπορείς να κάνεις την εγγραφή σου δωρεάν, διαρκεί μόνο λίγα δευτερόλεπτα και θα σου δοθεί η δυνατότητα να συμμετάσχεις στις δημόσιες συζητήσεις για τις μηχανές yamaha! Καλή περιήγηση!
Yamaha-Bikers Hellas
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.
Θέμα: Απ: Αερόσακος αναβάτη από τη Dainese Τετ Νοε 17, 2010 2:51 pm
Η γαλλική Bering είναι από τους πιο γνωστούς κατασκευαστές εξοπλισμού μοτοσυκλετιστών στην Ευρώπη. Τελευταίο της προϊόν είναι ένα γιλέκο με αερόσακο το οποίο θα αρχίσει να πουλιέται στην Γαλλία από τα τέλη του έτους, ενώ στα μέσα του 2011 θα διατεθεί στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες.
Το σύστημα του αερόσακου βασίζεται σε τελευταίας τεχνολογίας αισθητήρες που είναι τοποθετημένοι στο γιλέκο αλλά και στη μοτοσυκλέτα. Η υπολογιστική μονάδα του συστήματος επεξεργάζεται πολλές παραμέτρους, όχι μόνον από την πρόσκρουση, αλλά και την ξαφνική επιτάχυνση του σώματος.
Το βάρος του γιλέκου είναι 1,25 kg και ο αερόσακος φουσκώνει σε 8 εκατοστά του δευτερολέπτου ενώ η ετήσια συντήρηση από τελείται από αλλαγή μπαταρίας που θα κοστίζει 20 με 30€. Το σύστημα που έχε διάρκεια ζωής 10 χρόνια, θα κοστίζει περίπου 490€ μαζί με την τοποθέτηση αισθητήρων στη μοτοσυκλέτα. Εφ' όσον ο μοτοσυκλετιστής αλλάξει μοτοσυκλέτα, το κόστος μεταφοράς των αισθητήρων στη νέα έχει οριστεί στα 90€.
Θέμα: Απ: Αερόσακος αναβάτη από τη Dainese Πεμ Νοε 18, 2010 3:28 pm
Στην Έκθεση EICMA 2010 του Μιλάνου η Dainese παρουσίασε ένα προηγμένο σύστημα αερόσακου σε δύο εκδόσεις, την D-air Racing και την Street.
Το αγωνιστικό σύστημα D-air Racing εξελίσσεται από το 2000 και θα βγεί στην αγορά τον Απρίλιο ή Μάιο του 2011. Το D-air Racing έχει εξελιχθεί με τη βοήθεια των Valentino Rossi, Jorge Lorenzo και κείνου του τρελάρα Guy Martin, ο οποίος ευτυχώς το φορούσε στο φρικαλέο ατύχημα του Isle of Man. Οι Rossi και Lorenzo φορούσαν φέτος τη φόρμα της Dainese με τον αερόσακο στα περισσότερα δοκιμαστικά.
Πρόκειται για το πρώτο σύστημα αερόσακου που λειτουργεί χωρίς την οποιαδήποτε φυσική σύνδεσή του με τη μοτοσυκλέτα. Το D-air Racing συνεργάζεται με τον υπάρχοντα προστατευτικό εξοπλισμό μιας αγωνιστικής φόρμας, θωρακίζοντας τις περιοχές του σώματος που χρήζουν πρόσθετης προστασίας όπως τον αυχένα, τους ώμους και την κλείδα. Επιπλέον περιορίζει την υπερέκταση του λαιμού και της ωμοπλάτης. Από τη στιγμή της ενεργοποίησής του, ο αερόσακος αναπτύσσεται σε μόλις 45 χιλιοστά του δευτερολέπτου.
Τεχνικά χαρακτηριστικά D-air Racing:
■Δύο διασυνδεδεμένα συστήματα αερόσακων και μια μονάδα πλάτης ■Τρία ηλεκτρονικά επιταχυνσιόμετρα ■Τρία γυροσκόπια ■Μονάδα GPS ■Εσωτερική μνήμη 2 GΒyte ■Ενδεικτικές λυχνίες LED ■Μια μπαταρία ιόντων λιθίου
Στην ίδια έκθεση η Dainese παρουσίασε τη δεύτερη γενιά του αερόσακου για τον δρόμο με την ονομασία D-air Street. Το σύστημα απέχει ελάχιστα από το να μπει στην παραγωγή και προβλέπεται να βγει στην αγορά τέλη του 2011. Αντίθετα προς το αγωνιστικό μοντέλο, η έκδοση Street λειτουργεί σε συνεργασία με ένα αισθητήρα συνδεδεμένο με τον εμπρός τροχό. Ο αισθητήρας αυτός αντιλαμβάνεται πότε γλιστρά η μοτοσυκλέτα και πότε συγκρούεται, ενεργοποιώντας τον αερόσακο.
Θέμα: Απ: Αερόσακος αναβάτη από τη Dainese Τρι Νοε 23, 2010 9:46 pm
έχω την αίσθηση ότι σε λίγο όλα τα ματοσυκλετιστικά τζάκετ θα έχουν κάποια μορφή αερόσακου. Παρακάτω είναι η προσπάθεια της Aprilia, που όμως απαιτεί την σύνδεση με την μοτοσυκλέτα...
"Γνωρίζοντας καλά πόσο σημαντική είναι η ασφάλεια του αναβάτη, η Aprilia μετά από εκτεταμένη έρευνα και σε συνεργασία με την κορυφαία εταιρία στο χώρο MOTOAIRBAG παρουσιάζει τα νέα τζάκετ με αερόσακο – AIRBAG Jackets. Κατασκευασμένα εξ’ ολοκλήρου στην Ιταλία με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας είναι τα ΜΟΝΑΔΙΚΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΑ τζάκετ διεθνώς, με αερόσακο στην πλάτη. Ο αερόσακος εκτείνεται από τον αυχένα ως τον κόκκυγα προστατεύοντας όλη την περιοχή ενώ διαθέτει επίσης και προστασίες ώμου και αγκώνα για ακόμη μεγαλύτερη ασφάλεια.
Απλό στη λειτουργία του διαθέτει ειδικό καλώδιο που συνδέεται με την φιάλη CO2 το οποίο απασφαλίζεται σε περίπτωση πτώσης επιτρέποντας στον αερόσακο να φουσκώσει. Η απόσταση που θα έχει διανύσει ο αναβάτης κατά την εκτίναξη θα είναι 1.1 μέτρα διασφαλίζοντας ότι ο αερόσακος θα είναι ανοιχτός σε οποιαδήποτε πρόσκρουση. Το τζάκετ μπορεί να ξαναχρησιμοποιηθεί αλλάζοντας τη μπουκάλα CO2 και διπλώνοντας τον αερόσακο στην ειδική θήκη του."
Θέμα: Απ: Αερόσακος αναβάτη από τη Dainese Πεμ Φεβ 13, 2014 10:56 am
Το πρώτο επίσημο crash-test για μπουφάν με αερόσακο
Tα «ασύρματα» έχουν σαφές πλεονέκτημα
Για τους αυτοκινητιστές είναι κάτι το συνηθισμένο και αναμενόμενο. Για τους μοτοσυκλετιστές όχι και τόσο ή τουλάχιστον όχι ακόμη.
Αναφερόμαστε στα crash-test, τις δοκιμές πρόσκρουσης όπου πιστοποιείται ότι κάθε όχημα προσφέρει ένα ελάχιστο επίπεδο παθητικής ασφάλειας στον δρόμο. Ανάλογα με τις επιδόσεις του στη διαδικασία της δοκιμής αυτής, σε κάθε αυτοκίνητο αποδίδεται ένας αριθμός αστεριών από το 1 ως το 5. Τα αυτοκίνητα με 5 αστέρια είναι σχετικά ασφαλέστερα από εκείνα με 1 αστέρι.
Στη Μοτοσυκλέτα τα πράγματα είναι (ως συνήθως) διαφορετικά. Γνωρίζουμε βέβαια ότι όλο και περισσότεροι κατασκευαστές πραγματοποιούν crash-test των μοτοσυκλετών τους, όμως αυτό έχει να κάνει με το πώς συμπεριφέρονται αυτές και τα περιφερειακά τους σε μια σύγκρουση. Για τον λόγο αυτό, μόνον έμμεσα έχουν να κάνουν με την προστασία των αναβάτη / συνεπιβάτη.
Τώρα η κατάσταση αλλάζει. Στην Γαλλία μόλις διεξήχθη το πρώτο crash-test όπου ελέγχθηκε η συμπεριφορά των τζάκετ με αερόσακκο που ήδη πωλούνται στην αγορά. Η δοκιμή έγινε τηλεκατευθύνοντας μια μοτοσυκλέτα προς ένα αυτοκίνητο, έχοντας στη θέση του αναβάτη μια κούκλα που φορούσε το υπό έλεγχο τζάκετ.
Αυτό που μετρήθηκε ήταν μόνον ο χρόνος αντίδρασης του τζάκετ. Το πόσο γρήγορα δηλαδή διέγνωσε τη σύγκρουση και ξεδίπλωσε τον αερόσακο για να προστατέψει τον αναβάτη.
Οι ερευνητές έχουν διαπιστώσει πως για να είναι αποτελεσματικός ο αερόσακος ενός τζάκετ θα πρέπει να φουσκώνει το αργότερο μέσα σε 100 μιλισεκόντ, δηλαδή σε εκατό χιλιοστά του δευτερολέπτου, δηλαδή σε 1/10 του δευτερολέπτου. Οποιαδήποτε επίδοση κάτω των 80 μιλισεκόντ θεωρείτα κορυφαία.
Ο γαλλικός οργανισμός SRA δοκίμασε τέσσερα (4) τζάκετ, από τα οποία δύο με ασύρματη ενεργοποίηση και δύο με ενσύρματη.
Στην κορυφή βρέθηκε το τζάκετ D-Air της Dainese, στο οποίο ο αερόσακος ενεργοποιήθηκε πλήρως στα 45 μιλισεκόντ. Δεύτερο κατετάγη το Protect'Air της Bering, με επίδοση 82 μιλισεκόντ.
Η διαφορά των δύο μοιάζει μεγάλη, όμως και το Bering διαθέτει ένα πλεονέκτημα: ο αερόσακός του είναι μεγαλύτερος, με χωρητικότητα 18 λίτρα, όταν της Dainese έχει 12. Όσο ταχύτερα ξεδιπλώνει ο αερόσακος τόσο καλύτερα, αλλά και όσο μεγαλύτερος τόσο περισσότερη ασφάλεια προσφέρει.
Στην 3η και 4η θέση αναμενόμενα κατατάγηκαν τα δύο τζάκετ με την ενσύρματη ενεργοποίηση, το Helite και το Allshot αντίστοιχα. Σχετικά με τα τζάκετ αυτά πρέπει να πούμε ότι η μέτρηση του χρόνου αντίδρασης δεν είναι εξίσου ακριβής με των ασύρματων, και γι’ αυτό οι δηλούμενοι χρόνοι αφήνουν κάποια περιθώρια αμφιβολίας.
Πιο κάτω παραθέτουμε το link για την ιστοσελίδα του SRA, μόνον στη γαλλική γλώσσα. Η αλήθεια είναι πως η διαδικασία της δοκιμής είναι κάπως χοντροκομμένη, αλλά είμαστε μόνον στην αρχή. Σίγουρα θα υπάρξει καλύτερος σχεδιασμός, όσο προστίθενται νέα προϊόντα στην αγορά και ο θεσμός κερδίζει έδαφος.
Θέμα: Απ: Αερόσακος αναβάτη από τη Dainese Τρι Απρ 08, 2014 4:16 pm
Προς το παρόν χρησιμοποιείται μόνο από οδηγούς του MotoGP
Η Alpinestars παρουσίασε το τελευταίο μοντέλο του Tech-Air αερόσακου που εξελίσσει. Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα, χωρίς καλωδιώσεις, δοκιμάστηκε από τους οδηγούς της στο MotoGP κατά τον πρώτο αγώνα της χρονιάς.
Η διαφοροποίηση του νέου αερόσακου της Alpinestars έγκειται στο ότι προστατεύει περισσότερα σημεία του σώματος, σε σχέση με ομόλογα συστήματα, αλλά και με το προηγούμενο μοντέλο της εταιρείας.
Καλύπτονται οι ώμοι οδηγού, η πλάτη, η σπονδυλική στήλη κατά μήκος της καθώς και η λεκάνη, όλα αυτά με έναν ενιαίο αερόσακο. Ο νέος αερόσακος έχει 8 φορές μεγαλύτερο συνολικό όγκο από εκείνο της προηγούμενης γενιάς.
Το αποτέλεσμα των ερευνών και της εξέλιξης που πραγματοποιεί τα τελευταία 12 χρόνια η Alpinestars «απολαμβάνουν» προς το παρόν οι οδηγοί που υποστηρίζει στο MotoGP η εταιρεία, καθώς δεν διατίθεται ακόμη στο εμπόριο.
Το νέο μοντέλο του Tech-Air αερόσακου ετοιμάστηκε μετά από εξέλιξη 2 ετών, έχει συμπαγείς διαστάσεις και πολύ μικρό βάρος. Διαθέτει δε ένα πλήρως αυτόνομο σύστημα ενεργοποίησης προσφέροντας τη μεγαλύτερη δυνατή προστασία.
Ο Dani Pedrosa σχολιάζοντας την τεχνολογία Tech-Air, δήλωσε, «Η νέα φόρμα που χρησιμοποιώ για το 2014 έχει επανασχεδιαστεί ώστε να περιλαμβάνει τον νέο αερόσακο που προσφέρει προστασία σε περισσότερες περιοχές».
«Απλώνεται από τους ώμους και τα πλευρά, μέχρι χαμηλά στη λεκάνη. Ξεκίνησα να χρησιμοποιώ τη νέα φόρμα στις χειμερινές δοκιμές στη Valencia και η αίσθηση, η άνεση και η ελαστικότητα ήταν σαφώς βελτιωμένες. Συνολικά αισθάνομαι ότι έχει γίνει ένα σαφές βήμα εξέλιξης».
Ο Marc Marquez συμπλήρωσε: «Ο νέος αερόσακος είναι άνετος χωρίς σημαντικές διαφορές σε αίσθηση από τον προηγούμενο, παρότι είναι μεγαλύτερος. Είναι θετικό το γεγονός ότι το βάρος είναι ίδιο ενώ προσφέρει μεγαλύτερη προστασία, οπότε είμαι ικανοποιημένος με την εξέλιξη».
Ο Cal Crutchlow πρόσθεσε: «Η τεχνολογία είναι εντυπωσιακή, και μου προσφέρει αυτοπεποίθηση. Όμως ελπίζω να μην χρειαστεί να τον δοκιμάσω στην πράξη. Η Alpinestars είναι πάντα στην πρώτη γραμμή όταν πρόκειται για νέες τεχνολογίες. Η προσαρμογή μου στον νέο αερόσακο ήταν εύκολη ειδικά όταν σκέφτομαι τα οφέλη σε ασφάλεια που προσφέρει».
Η φόρμα εκτός από το σύστημα ενεργοποίησης με αισθητήρες αδράνειας, περιλαμβάνει έναν mini υπολογιστή που καταγράφει τις δυνάμεις που δέχεται το σώμα του οδηγού ανά πάσα στιγμή. Έτσι λειτουργεί και ως «μαύρο κουτί» σε περίπτωση πτώσης.
Η δυνατότητα αυτή είχε δείξει και το τρομακτικό νούμερο των 25 «g» που δέχτηκε στιγμιαία ο Dani Pedrosa κατά την πτώση του στο τέλος της μεγάλης ευθείας της πίστας του Mugello, όταν πήδηξε από τη μοτοσυκλέτα του ενώ κινούνταν με 280 χαω.