Η επιρροή ενός οδηγού στο MotoGP μπορεί να είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτήν που φαντάζεται κανείς, αν αυτός ο οδηγός λέγεται Valentino Rossi! Ένα συμβόλαιο 14 εκατομμυρίων με την Ducati και το όνειρο εκατομμυρίων Ιταλών να δουν τον Rossi πάνω στην κόκκινη μοτοσυκλέτα έγινε πραγματικότητα.
Μπορεί τα χρήματα να είναι όσα ακριβώς του πρόσφερε η Yamaha για να μείνει, αλλά η ουσία της μετακίνησης αυτής είναι άλλη και το παζλ δεν είναι ένα απλό, αλλά ένα για δυνατούς λύτες.
Οι χορηγοί είναι ένα σημαντικό κομμάτι του παζλ αυτού και άλλωστε το περιοδικό MOTOGP WORLD και το site μας, από την πλευρά των χορηγών είχε την αποκλειστική πληροφορία του προσυμφώνου από τον περασμένο Νοέμβριο!
Οι χορηγοί χωρίζονται σε τρεις μεγάλες κατηγορίες. Είναι οι χορηγοί της ομάδας (team sponsors) που έχουν τα λογότυπά τους πάνω στη μοτοσυκλέτα, οι τεχνικοί χορηγοί (technical sponsors) τα κράνη, φόρμες, μπότες του οδηγού και οι προσωπικοί χορηγοί (personal sponsors) που είναι εταιρίες εκτός του χώρου της μοτοσυκλέτας που θέλουν να συνδέσουν το όνομά τους με έναν οδηγό, για παράδειγμα η Fastweb που είναι υπηρεσία internet στην Ιταλία και έχει συνδεθεί με τον Rossi o οποίος παίζει και σε σχετικό διαφημιστικό στην Ιταλική τηλεόραση, με αμοιβή που λέγεται ότι φτάνει το 1.5 εκατ. ετησίως.
Εδώ αρχίζει το παζλ, αφού μάλλον αυτή η σχέση θα τελειώσει του χρόνου, αφού Ducati έχει ως χορηγό ομάδας της ΤΙΜ που είναι αντίπαλος της Fastweb. Αμέσως – αμέσως έπεσαν οι αμοιβές του «γιατρού» για το 2011; Μάλλον όχι αφού είναι σίγουρο ότι θα βρει κάποιον άλλο ή ότι η ΤΙΜ θα του δώσει ανάλογα χρήματα για να παίξει μαζί της!
Και βέβαια να πούμε ότι ο Rossi το 2011 προβλέπουμε ότι θα έχει ρεκόρ απολαβές από τα ποσοστά του στα casual ρούχα που σχεδιάζει για την VR46 ο Aldo Drudi, αφού τουλάχιστον όλοι οι Ιταλοί θα θέλουν ένα μπλουζάκι και ένα καπελάκι με τα νέα φουλ ιταλικά χρώματα!
Σίγουρα ακόμη και ο πιο αδαής περί των χορηγιών μπορεί να καταλάβει γιατί η Ducati χορηγείται από την Phillip Morris με 12 εκατ. το χρόνο και συνεχίζει να παίρνει αυτά τα χρήματα για δύο ακόμη τουλάχιστον χρόνια, παρά την αυστηρή αντικαπνιστική νομική αντιμετώπιση των λογοτύπων της.
Με τον Valentino Rossi εκτός Yamaha πολλοί αναρωτιούνται το τι θα κάνει η FIAT, που ήταν εκεί καθαρά για τον Ιταλό οδηγό – σούπερ σταρ. Θα χάσει λοιπόν η Ιαπωνική εταιρία τα 6 εκατ. που έδινε πέρυσι η FIAT; Μάλλον και μάλιστα μπορεί να τα πάρει η Ducati, που ήδη έχει χορηγό μικρότερης διαμέτρου την Alfa Romeo, του ιδίου ομίλου. Βέβαια κάποιοι ιταλικοί κύκλοι λένε ότι ακριβώς γι αυτό η FIAT μπορεί να μείνει με την Yamaha ως χορηγός τίτλου, παρά την έξοδο του Valentino, αρκεί η Ιαπωνική εταιρία να εξασφαλίσει τις υπηρεσίες του νέου Παγκόσμιου Πρωταθλητή, όπως όλοι υπολογίζουν ότι θα είναι ο Jorge Lorenzo. Αυτό σημαίνει βέβαια ότι τελικά ο Ισπανός θα πάρει τα 10 εκατ., που ζητά και όλοι λένε ότι τα αξίζει. Γιατί διαφορετικά – αν για παράδειγμα πάει στην Honda (ένα σενάριο που έιναι ακόμη ενεργό!) – η Yamaha θα χάσει όχι μόνο την FIAT, αλλά πολλά περισσότερα, μένοντας χωρίς κανέναν από τους top 4 οδηγούς!!
Ένα ακόμη στοιχείο του παζλ είναι το πόσο το φαινόμενο Rossi επηρεάζει τις πωλήσεις μοτοσυκλετών, κάτι στο οποίο βασίζονται οι μέτοχοι της Ducati που έδωσαν τη συγκατάθεσή τους για την μεταγραφή. Έρευνες στο παρελθόν έδειξαν μια αύξηση 25-30% στην αναγνωρισιμότητα της μάρκας λόγω του οδηγού, με μια μικρότερη επιρροή στις πωλήσεις. Με την παρούσα οικονομική κρίση, ακόμη και μια αρκετά μικρότερη αύξηση μπορεί να αποφέρει καθοριστικά οφέλη στην Ducati, που θα προσπαθήσει να μεγιστοποιήσει τα κέρδη από την ιστορική αυτή συμφωνία.
πηγή :http://www.motograndprix.gr
REM : κρίσηηηηηη!!!