Test Yamaha YZ 450F
Η επανάσταση έφτασε! Πριν λίγες μέρες, είχαμε στη διάθεση μας για test το ολοκαίνουριο
Yamaha YZ 450Fμε το οποίο αγωνίζεται στο πρωτάθλημα Motocross ο Δημήτρης Βαγγελάκος. Η μοτοσικλέτα, εξελίχτηκε και απέκτησε σημαντικές αλλαγές που έχουν προκαλέσει ατελείωτα σχόλια στον διεθνή τύπο για την επανάσταση που έφερε στις μοτοσικλέτες Motocross. Και όχι άδικα, αφού απ’ όπου κι αν το δεις, δεν έχει σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.
Ο κινητήρας με 449,7 κυβικά έχει τέσσερις βαλβίδες τιτανίου. Η πενταβάλβιδη κεφαλή που χρησιμοποιούσε τα τελευταία χρόνια η
Yamaha εγκαταλείφτηκε, χάριν της νέας τετραβάλβιδης. Απέκτησε ψεκασμό της
Keihin για την τροφοδοσία καυσίμου και το σημαντικότερο, ο κύλινδρος είναι τοποθετημένος ανάποδα. Η εισαγωγή καυσίμου γίνεται από εμπρός, ενώ η εξάτμιση ξεκινάει από το πίσω μέρος του κυλίνδρου.
Ο κινητήρας βρίσκεται υπό κλίση προς τα πίσω. Ο κύλινδρος είναι τοποθετημένος 12 χλστ πιο μπροστά απ’ το κέντρο του στροφάλου, ενώ η διάμετρος του εμβόλου αυξήθηκε από 95mm σε 97mm. Αντίστοιχα μειώθηκε η διαδρομή (60,8mm από 63,4mm), ενώ η συμπίεση είναι 12,5:1. Η τοποθέτηση του με κλίση προς τα πίσω, έχει το πλεονέκτημα των λιγότερων τριβών στο πιστόνι. Παράλληλα βρίσκεται πιο κοντά στο κέντρο βάρους της μοτοσικλέτας για πιο ελαφριά αίσθηση. Η τροφοδοσία γίνεται με ψεκασμό της
Keihin με σώμα 44mm, το οποίο δε χρειάζεται μπαταρία για να λειτουργήσει, γλιτώνοντας σε βάρος και χώρο. Ο τρόπος απόδοσης του κινητήρα ρυθμίζεται από ένα πολύ χρήσιμο
gadget που συνδέεται με τη μοτοσικλέτα και αλλάζει την απόδοση του κινητήρα, σύμφωνα με τις ανάγκες του αναβάτη.
Η θέση οδήγησης είναι διαφορετική συγκριτικά πάντα με το περσινό μοντέλο. Αν και τα πλαστικά του ρεζερβουάρ δείχνουν ογκώδη, ο αναβάτης βολεύεται μια χαρά στην ευθεία σέλα του, δίχως να ενοχλούνται τα γόνατα του. Το αλουμινένιο τιμόνι της
Pro Taper, είναι στον στάνταρ εξοπλισμό, ποιοτικό, με σωστές γωνίες και άνετη πρόσβαση στα χειριστήρια. Συνολικά το
YZ450F είναι μοντέρνο με επιθετικές γραμμές, και σε κερδίζει με την πρώτη ματιά. Τα πλαστικά και τα γραφικά της μοτοσικλέτας είναι ολοκαίνουργια με διαφορετικό σχήμα, και σύγχρονη εμφάνιση.
Νέας σχεδίασης είναι το αλουμινένιο πλαίσιο. Αποτελείται από
16 διαφορετικά μέρη, είναι περιμετρικό αγκαλιάζοντας τον κινητήρα και έχει νέα γεωμετρία . Συνδυάζει μεγάλη ακαμψία και τελείως νέο σχεδιασμό. Το φιλτροκούτι με το φίλτρο αέρα μετακόμισε στο εμπρός μέρος της μοτοσικλέτας, κάτω απ’ την τάπα του ρεζερβουάρ, και δημιουργεί έναν υπόκωφο θόρυβο που γίνεται αισθητός απ’ τον αναβάτη κατά την οδήγηση. Έτσι δημιουργήθηκε αρκετός χώρος, ώστε το αμορτισέρ να τοποθετηθεί σε άλλη θέση στο πλαίσιο και το δοχείο αζώτου του αμορτισέρ να αποκτήσει νέο σχήμα. Τοποθετήθηκε οριζόντια, ενώ έχει μεγαλύτερη χωρητικότητα, ώστε να λειτουργεί άψογα περισσότερη ώρα σε μεγαλύτερες θερμοκρασίες λειτουργίας. Το ρεζερβουάρ καυσίμων βρίσκεται κάτω απ’ τη σέλα, κοντά στο κέντρο βάρους της μοτοσικλέτας, χωρητικότητας μόλις έξι λίτρων, αφού με τον ψεκασμό η κατανάλωση έχει μειωθεί αισθητά. Το συνολικό βάρος της μοτοσικλέτας σύμφωνα με τη
Yamaha είναι
111,9 κιλά.
Οι αναρτήσεις προέρχονται όπως και στα προηγούμενα μοντέλα απ’ την
Kayaba, με διαφορετικό φυσικά σετάρισμα, ώστε να ταιριάξει στα νέα δεδομένα της μοτοσικλέτας. Το πιρούνι έχει
10mm μεγαλύτερη διαδρομή (310mm), ενώ μίκρυνε το Offset σε 22mm από 25mm, κάνοντας πιο γρήγορο το
YZ450F στις αντιδράσεις του. Είναι σφιχτές στο σετάρισμα τους, όμως λειτουργούν προοδευτικά. Με όση περισσότερη φόρα οδηγείς, τόσο το καλύτερο. Οι χαμηλές ταχύτητες κάνουν τις αναρτήσεις να φαίνονται πιο σφιχτές απ’ ότι είναι.
Στην πίστα το YZ450F είναι εντυπωσιακό. Τέτοια απόκριση στο γκάζι δεν έχουμε ξανασυναντήσει σε motocross 450. Στροφάρει τρελά και θέλει μια σχετική προσοχή στις εκκινήσεις, γιατί αν το παρακάνεις, το καπάκι έρχεται εύκολα και γρήγορα! Το καλό είναι ότι η απόδοση ρυθμίζεται οπότε γίνεται πιο ήπιο απ’ ότι είναι. Συνολικά η απόδοση του είναι γραμμική μέχρι όσο ανοίξαμε το γκάζι.
Το ίδιο μας επιβεβαίωσε κι ο
Δημήτρης Βαγγελάκος, ο οποίος ανοίγει φυσικά πολύ περισσότερο το γκάζι.
Η συμπεριφορά του YZ450F στις στροφές είναι ουδέτερη. Μπαίνει υπάκουα στις στροφές, ακολουθεί το λούκι και δίνει εμπιστοσύνη στον αναβάτη. Δεν έχει την τάση να ανοίγει την τροχιά του, ενώ οι αναρτήσεις του συνεργάζονται σωστά με το πλαίσιο. Είναι σφιχτές και θέλουν ταχύτητα για να δουλέψουν σωστά. Όσο το οδηγείς αργά, κοπανιέσαι στα σαμάρια, όμως όταν αναπτύξεις μεγαλύτερη ταχύτητα, η συμπεριφορά τους είναι πολύ καλύτερη. Δυνατά είναι τα φρένα της Nissin με αίσθηση και δύναμη. Ο μέσος αναβάτης δε θα χρειαστεί τίποτα περισσότερο από την απόδοση τους.
Συνολικά το YZ450F μεταμορφώθηκε. Έχασε λίγο απ’ την φιλικότητα των προηγούμενων μοντέλων και απέκτησε συνολικά πιο απόλυτη συμπεριφορά. Ο κινητήρας του σκοτώνει σε απόδοση και απόκριση και δεν συγκρίνεται με άλλον στα 450cc. Έχει πολύ καλή κατευθυντικότητα, και στρίβει προβλέψιμα. Θέλει προπονημένους αναβάτες για να το κάνουν καλά, και να πάνε γρήγορα στη σέλα του.
Το σίγουρο είναι ότι
το επαναστατικό YZ450F γύρισε σελίδα και άνοιξε μια νέα εποχή για τις Motocross μοτοσικλέτες.
Το μέλλον θα δείξει για το αν θα ακολουθήσουν κι άλλοι. πηγή : http://www.motorsite.gr