Το 2000 η Yamaha τόλμησε, ρίσκαρε και έσπασε το κατεστημένο στην κατηγορία των mega scooter. Η παρουσία του T-Max και μόνο έγινε αφορμή ώστε οι σκληροπυρηνικοί του χώρου που μέχρι τότε παρομοίαζαν τις προτάσεις στην κατηγορία σαν δίτροχες πολυθρόνες, να καταπιούν τη γλώσσα τους σε ένδειξη τιμωρίας και εξαγνισμού. Η Yamaha άφησε στο περιθώριο την ιδεολογία της κατηγορίας και "πατώντας" περισσότερο στα πρότυπα της ευρωπαϊκής σχολής, κατασκεύασε ένα scooter που θα μπορούσε κάλλιστα να είχε μεταβεί στον έξω κόσμο, περνώντας τη θεόρατη πύλη κάποιου ιταλικού εργοστασίου, κάτι που έγινε πολύ καιρό αργότερα (με το Nexus 500). To T-Max γρήγορα κατέστη δημοφιλές και αποτέλεσε σημείο αναφοράς της κατηγορίας. Πριν δύο χρόνια, μάλιστα, η Yamaha παρουσίασε τη δεύτερη εκ βάθρων ανανεωμένη γενιά του μοντέλου.
Πατώντας στην επιτυχημένη συνταγή του παρελθόντος, σε ένα σύγχρονο πακέτο νέων χαρακτηριστικών, το δημοφιλές scooter της εταιρείας των τριών διαπασών κατάφερε να τοποθετηθεί για άλλη μια φορά στην κορυφή.
Φέτος, η Yamaha, σβήνοντας τα 10 κεράκια της τούρτας του T-Μax, καμαρώνει για την λαμπρή πορεία του εξαίρετου παιδιού της και το γιορτάζει με την παραγωγή της επετειακής T-Max White Max έκδοσης.
Αισθητική: Το λευκό της κυριαρχίας
Το T-Max ανέκαθεν εξέπεμπε σπορ χαρακτήρα, με την επιθετική αυτή όψη να παντρεύεται στη δεύτερη γενιά του με την πολυτέλεια. Έτσι, αυτό που έμενε στη Yamaha ήταν μια ξεχωριστή, από την υπάρχουσα χρωματική παλέτα του μοντέλου, επιλογή, ώστε να προκύψει μια διαφορετική έκδοση, με αφορμή τα δέκατα γενέθλια του μοντέλου. Το λευκό χρώμα, λοιπόν, κυριάρχησε του παραδοσιακού για την εταιρεία μπλε και του "κακού" μαύρου των προηγούμενων special εκδόσεων του μοντέλου. Ωστόσο, το χρώμα δεν είναι η μοναδική αλλαγή που θα βρείτε αν βάλετε δίπλα-δίπλα το απλό
T-Max και το White Max.
Η σέλα είναι βαμμένη στο κλασικό μαύρο, διαθέτοντας όμως λευκές λεπτομέρειες που θα τραβήξουν το βλέμμα και θα φανερώσουν το πρώτο σημείο διαφοροποίησης από την απλή έκδοση. Οι χρωμιωμένες λεπτομέρειες στο κόκπιτ του οδηγού και η αμερικανοφερμένη βαφή του τροχού (μαύρα μπράτσα, βουρτσισμένο στεφάνι) ολοκληρώνουν τη διαφορετική εικόνα του White Max.
Κινητήρας: Δίδυμο επιτυχίαςΟι "σιαμαίοι" κύλινδροι του κινητήρα του T-Max με τη χωρητικότητα των 499 κ.εκ. έχουν μεγάλο μερίδιο ευθύνης για την επιτυχία του scooter της Yamaha. Με απόδοση 43,5 ίππων, γραμμική απόδοση και μια θετική έξαρση ισχύος στις 7.000 σ.α.λ., το T-Max επιδεικνύει μια δυναμική ώθηση κάθε φορά που ο οδηγός του περιστρέφει το δεξί γκριπ. Τα επίπεδα θορύβου κυμαίνονται σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα, ενώ οι κραδασμοί του κινητήρα δεν ενοχλούν, αλλά δηλώνουν την παρουσία των αφηνιασμένων αλόγων στα έγκατα του T-Max.
Φρένα: Τρίδυμο επιτυχίαςΓια πρώτη φορά που το T-Μax αγόρασε λαχείο, είχε jackpot και το κέρδισε…
Το δώρο δεν ήταν χρηματικό, αλλά το σύστημα πέδησης που φοράει. Οι συνολικά τρεις δίσκοι του scooter της Yamaha με διάμετρο 267 χιλ. δικαιολογούν και υποστηρίζουν στο έπακρο τη σπορτίφ χροιά του χαρακτήρα του T-Max. Διαθέτοντας δύναμη που συναντούμε σε μοτοσικλέτες superbike, αλλά και γραμμική κλιμάκωση αυτής, καταφέρνουν να μηδενίσουν την ορμή του scooter της Yamaha άμεσα. την έκδοση της δοκιμής διέθεταν και ABS. Το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος που φέρει το T-Μax, είναι αρκετά καλό σε λειτουργία, αλλά δεν κατέχει και την πρωτιά στα συστήματα που έχουμε συναντήσει τα δύο τελευταία χρόνια.
Οδηγώντας: Άσπρος λύκοςΗ πολεμική διάθεση του T-Μax θα φανερωθεί γρήγορα από την πρώτη στιγμή που ο αναβάτης θα κάτσει στη σέλα του. Μπορεί η τελευταία να είναι ανατομική και άνετη, αλλά η ποιότητα του αφρώδους της δείχνει ότι δεν σχεδιάστηκε ώστε τα μαλακά μόρια του αναβάτη να βουλιάζουν μέσα της. Άλλωστε, το δεδομένο είναι αυτός να είναι ανά πάσα στιγμή ετοιμοπόλεμος, προκειμένου να κυνηγήσει τη "λεία" του. Η προστασία από τον αέρα είναι αρκετά καλή και θα στείλει μονάχα λίγες εξασθενημένες ριπές αέρα στο πάνω μέρος του κράνους. Πλαίσιο και αναρτήσεις είναι στιβαρά, με αποτέλεσμα την ακλόνητη αίσθηση που παρέχει το T-Μax ακόμα και όταν το κοντέρ του δείχνει την τελική του (105 χ.α.ω). Αυτή η στιβαρή συμπεριφορά του
T-Max είναι σοφά φιλοσοφημένη, μιας και όποτε ο οδηγός το απαιτήσει, το scooter της Yamaha θα αλλάξει κατεύθυνση πρόθυμα. Αν οι τροχοί πατούν σε καλής ποιότητας δρόμο, το T-Max θα πάρει τόση κλίση που πολλές μοτοσικλέτες θα ζήλευαν. Αν και ο κινητήρας διαθέτει ζωντάνια, οι απαιτήσεις του σε καύσιμο είναι στα πλαίσια της κατηγορίας, καταναλώνοντας 5,4 λίτρα βενζίνης για κάθε 100 χλμ. Τέλος, οι αναρτήσεις διαθέτουν καλή λειτουργία, καταφέρνοντας να αντεπεξέλθουν στον τομέα της άνεσης, αλλά και να υποστηρίξουν το T-Max στη σπορτίφ χρήση.
Συμπέρασμα: 10 χρόνια στην κορυφή
Το T-Μax, συμπληρώνοντας 10 χρόνια ζωής, έχει να επιδείξει μια λαμπρή πορεία που πολλά scooter και μοτοσικλέτες θα ζήλευαν. Έχοντας βρει τη χρυσή τομή μεταξύ άνεσης, πρακτικότητας και οδικής συμπεριφοράς, καταφέρνει να πρωταγωνιστεί τόσα χρόνια. Η White Μax έκδοσή του αποτελεί φυσική συνέχεια μιας σειράς εκδόσεων (τότε με βάση το μαύρο) που παρουσιάζει η Yamaha για το μοντέλο και δείχνει να του πηγαίνει εξαιρετικά, διαφοροποιώντας το αισθητικά από το απλό μοντέλο. Σε όλα τα υπόλοιπα, η πετυχημένη sport συνταγή παραμένει ίδια καλή, εύγεστα λαχταριστή…
Κινητήρας : 2Κ, Υ/Ψ, 4Τ
Κυβικά : 499
Ισχύς (ίπποι/σ.αλ.) : 43/7.500
Ροπή (kgm/σ.α.λ.) : 4,7/6.500
Τροφοδοσία : Ψεκασμός
Χωρητ. Ρεζερβουάρ (λίτρα) : 15
Κατ/ση (λίτρα/100χλμ.) : 5,4
Βάρος (χωρίς υγρά) : 221 (225 ΑΒS)
Τελ. Ταχύτητα (χλμ./ώρα) : 185
Τύπος πλαισίου : Αλουμινίου
Αναρτήσεις Ε : Τηλεσκοπικό πιρούνι
Διαδρομή (χιλ.) : 120
Αναρτήσεις Π : Αμορτισέρ
Διαδρομή : 116
Φρένα Ε (χιλ.) : 2Δ 267
Φρένα Π (χιλ.) : 1Δ 267
Ελαστικά Ε : 120/70-15
Ελαστικά Π : 160/60-15
Μήκος (χλστ.) : 2.195
Μεταξόνιο (χλστ.) : 1.580
Ύψος σέλας (χλστ.) : 800
Τιμή € : 11.290 με ABS : 11.590
Πηγή : http://www.mototriti.gr