Περισσότερες από 10.000 θέσεις στάθμευσης αποκλειστικά για δίκυκλα σχεδιάζει να διαμορφώσει ο δήμος Θεσσαλονίκης μέσα στο επόμενο διάστημα όχι μόνο στο κέντρο αλλά και στις περιφερειακές συνοικίες της πόλης.
Οι υφιστάμενες θέσεις αποκλειστικής στάθμευσης δικύκλων θεωρείται ότι δεν μπορούν να καλύψουν τις πραγματικές ανάγκες ούτε στο ελάχιστο. Το αποτέλεσμα είναι οι οδηγοί δικύκλων τις περισσότερες φορές να χρησιμοποιούν σαν πάρκιγκ τα πεζοδρόμια και τις πλατείες της Θεσσαλονίκης, προκαλώντας σοβαρά προβλήματα στην κίνηση των πεζών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που επικαλείται η αρμόδια διεύθυνση Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων του δήμου Θεσσαλονίκης ο δείκτης ιδιοκτησίας δικύκλων παρουσιάζει τα τελευταία χρόνια αυξητική τάση και πλέον αγγίζει το 30% επί του συνόλου των οχημάτων που κυκλοφορούν στην πόλη.
Ωστόσο για την αποκλειστική στάθμευση δικύκλων δεν έχει αποδοθεί μέχρι σήμερα παρά μόνο το 1% των νόμιμων θέσεων στάθμευσης της πόλης. Όπως επισημαίνεται σε σχετική εισήγηση της διεύθυνσης Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων, μόνο στο εμπορικό και ιστορικό κέντρο της πόλης το ποσοστό αυτό φτάνει στο 5%, χωρίς και πάλι να είναι αρκετό, για να καλυφθούν οι πραγματικές ανάγκες.
Στην επιτροπή ποιότητας ζωής
Το θέμα της δημιουργίας χιλιάδων νέων θέσεων στάθμευσης αποκλειστικά για δίκυκλα αναμένεται να απασχολήσει στη σημερινή συνεδρίασή τους τα μέλη της επιτροπής ποιότητας ζωής του δήμου Θεσσαλονίκης έπειτα από σχετική εισήγηση του αρμόδιου αντιδημάρχου Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Καθαριότητας Θανάση Παππά.
Σύμφωνα με τις προτάσεις που διατυπώνει η διεύθυνση Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων η αναλογία των θέσεων αυτών θα διαφέρει ανά δημοτική κοινότητα ως εξής:
1. Στην πρώτη δημοτική κοινότητα, στην οποία εντάσσεται το κέντρο της Θεσσαλονίκης, θα δημιουργηθούν 3.010 θέσεις αποκλειστικής στάθμευσης δικύκλων. Δεδομένου ότι σε κάθε θέση στάθμευσης αυτοκινήτων υπολογίζεται ότι μπορούν να παρκάρουν πέντε δίκυκλα, για να απελευθερωθούν οι χώροι για τα μηχανάκια, πρέπει να καταργηθούν 602 θέσεις για Ι.Χ. σε σύνολο 9.250 στο κέντρο της πόλης.
2. Στη δεύτερη δημοτική κοινότητα, η οποία καλύπτει τη δυτική πλευρά της πόλης, θα προκύψουν 1.130 θέσεις για δίκυκλα μετά την κατάργηση 226 χώρων στάθμευσης για Ι.Χ. σε σύνολο 6.896.
3. Στην τρίτη δημοτική κοινότητα, που εκτείνεται στην περιοχή της Άνω Πόλης, προτείνεται να καταργηθούν 90 θέσεις στάθμευσης Ι.Χ. σε σύνολο 2.949. Με τον τρόπο αυτό θα προκύψουν 450 θέσεις αποκλειστικής στάθμευσης δικύκλων.
4. Στην τέταρτη δημοτική κοινότητα, η οποία καλύπτει την περιοχή της Τούμπας, θα δημιουργηθούν 1.885 θέσεις για δίκυκλα. Με σκοπό να απελευθερωθούν οι χώροι αυτοί, πρέπει να καταργηθούν 377 θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων σε σύνολο 11.468.
5. Στην πέμπτη δημοτική κοινότητα, που περιλαμβάνει στα διοικητικά όριά της την περιοχή της Χαριλάου, σχεδιάζεται να δημιουργηθούν 3.700 θέσεις στάθμευσης. Προς αυτήν την κατεύθυνση από τις 22.906 διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων οι 740 πρέπει να καταργηθούν.
6. Στη δημοτική ενότητα της Τριανδρίας θα δημιουργηθούν 240 θέσεις αποκλειστικής στάθμευσης δικύκλων. Για αυτό το σκοπό θα χρειαστεί να καταργηθούν 48 θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων σε σύνολο 1.450.
Οι αρμόδιες δημοτικές υπηρεσίες επισημαίνουν την ανάγκη οι χώροι που θα διατεθούν αποκλειστικά για τα δίκυκλα να σημανθούν και να οριοθετηθούν κατά τρόπο που δεν θα επιτρέπει την καταπάτησή τους από τα αυτοκίνητα.
Δημοσιεύτηκε στη "Μακεδονία" την Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2016
http://www.makthes.gr/news/GR/reportage_S/reportage_C/Thessaloniki__Parkingk_gia_10000_dikykla