Το νέο Yamaha X-Max 400 αποτελεί το συνδετικό κρίκο ανάμεσα στο X-Max 250 και στο Tmax 530. Υπέρ-άνετο, δυνατό, με υψηλή τελική και μεγάλες ικανότητες, τόσο σε αστική χρήση, όσο και σε ταξίδι.
Στην απολαυστική όσο και εξαντλητική παρουσίαση του Yamaha X-Max, διανύσαμε περισσότερα από 200 χιλιόμετρα, τόσο στο μποτιλιαρισμένο κέντρο του Μιλάνου, όσο και στον επαρχιακό, στη λίμνη του Κόμο. Από το μποτιλιάρισμα δηλ. ενός σύγχρονου αστικού κέντρου, όπου κινούμασταν ανάμεσα σε σειρές αυτοκινήτων, για ώρες ατελείωτες, βρεθήκαμε να κάνουμε έως και sport οδήγηση σε επαρχιακό αλλά και στον αυτοκινητόδρομο. Tο X-Max 400 απεδείχθη scooter-κλειδί που δεν απογοητεύει πουθενά. Πιο δυνατό, πιο πολυτελές και πολύ πιο φρέσκο από το X-Max 250, είναι ταυτόχρονα compact, ευέλικτο και sport. Επιπλέον, για όσους τρομάζουν λίγο με την τιμή του Tmax, στην τιμή που θα διατίθεται το X-Max 400, τα κάνει όλα και συμφέρει.
Αισθητική / ποιότητα κατασκευής Μπορεί το X-Max 250 να έχει υψηλή ποιότητα κατασκευής, όμως η Yamaha ήθελε να ανέβει επίπεδο με το μεγάλο αδελφό. Αλλωστε, η κατηγορία των 400 κυβικών και άνω στα scooter, αποτελεί συνήθως περιοχή για premium δίκυκλα. Δίκυκλα όπως το X-Max 400 δηλαδή. Η ποιότητα κατασκευής είναι πραγματικά πολύ ψηλή, σε όλους τους τομείς. Από τη συναρμογή των πλαστικών, στη βαφή, στο νέο design που ακροβατεί ανάμεσα σε X-Max 250 και Tmax, με το χαρακτηριστικό πλαστικό στη μέση του scooter σε σχήμα… μπούμερανγκ, κλπ.
Οσον αφορά στο design, το X-Max 400 προσπαθεί να συνδυάσει τις κάθετες και πιο φιλικές γραμμές του X-Max 250, με τις πιο διαγώνιες και επιθετικές του Tmax. Ταυτόχρονα, διαθέτει δεκάδες επιφάνειες που διακόπτονται από άλλες δημιουργώντας ένα χορταστικό, πλούσιο και έξυπνο σχέδιο. Το συνολικό αισθητικό αποτέλεσμα στην αρχή μπορεί να δείχνει λίγο φλύαρο, όμως, όπως αποδεικνύεται ξανά και ξανά με όλα τα φρέσκα δίκυκλα, μόλις το δεις μπροστά σου δυο-τρεις φορές, γίνεται όχι μόνο κατανοητό αλλά και πολύ όμορφο. Σίγουρα, πολύ πιο όμορφο και σύγχρονο από το 250, σε βαθμό μάλιστα που έσπευσα να ρωτήσω πότε θα παρουσιάσει η Yamaha κάποιο ανανεωμένο 250, για να μου απαντήσουν οι άνθρωποι της εταιρείας πως… μάλλον βιάζομαι.
Οπότε μην περιμένετε να γίνει κάτι τέτοιο σύντομα. Ένα άλλο ιδιαίτερο και πολύ ενδιαφέρον χαρακτηριστικό στο συγκεκριμένο design, είναι το γεγονός πως, η όψη του scooter… αλλάζει, ανάλογα με τη γωνία που το εξετάζεις! Μια λεπτομέρεια που παρατηρήσαμε επίσης, είναι πως, ο κυβισμός του μεγάλου X-Max αναγράφεται αχνά, και δύσκολα θα τον δει ο παρατηρητής. Τα φωτιστικά σώματα είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακά και όμορφα, τόσο μπροστά όσο και πίσω.
Aνεση / εργονομίαΠέρα από πολύ όμορφη, η σέλα του X-Max 400 είναι ένας θρίαμβος άνεσης, αφού διαθέτει ιδανική σκληρότητα, ποσότητα και κατανομή του αφρώδους υλικού, ενώ θα κρατήσει φρέσκους αναβάτη και συνεπιβάτη όσες ώρες (ώρες λέμε) κι αν περάσετε πάνω της! Παράλληλα όμως, είναι και σχετικά ψηλή, ενώ το πλάτος της που συμβάλλει στη φοβερή άνεση, ταυτόχρονα ανοίγει τα πόδια του αναβάτη.
Ως εκ τούτου, αν έχετε ύψος 1.70 όπως ο υποφαινόμενος, θα χρειαστεί να μετακινηθείτε στο μπροστινό μέρος της σέλας για να πατήσετε… εμφατικά όλη την πατούσα σας στο έδαφος. Σημειώστε πως, η σέλα ανοίγει από τον κεντρικό διακόπτη, απαιτεί όμως και τα δύο χέρια του αναβάτη, ένα να γυρίζει το διακόπτη, κι ένα για να ανασηκώσει τη σέλα, ώστε εκείνη να ξεκλειδώσει. Οι λαβές στο τιμόνι είναι άνετες και χαλαρές, όμως τα γόνατα λυγίζουν αρκετά, γεγονός που δεν έχει αντίκτυπο στα χαμηλά αναστήματα (δεν πιάστηκα), όμως οι ψηλότεροι πιθανώς να παραπονεθούν για αυτό. Η Yamaha σχεδίασε την ποδιά του 400 έτσι, ώστε να μπορεί ο αναβάτης να τοποθετήσει τα πόδια του και μπροστά, για να τα χαλαρώσει. Το πρόβλημα εδώ είναι πως, δεν υπάρχει αρκετός χώρος ώστε να τα τεντώσεις εντελώς, ακόμα και αν έχεις ανάστημα 1.70 και μετακινηθείς στο πίσω μέρος της σέλας. Έτσι, εκείνα παραμένουν αρκετά διπλωμένα.
Ο συνεπιβάτης τώρα έχει δύο νέα που θα τον χαροποιήσουν κι ένα που ίσως τον δυσαρεστήσει. Στα θετικά συγκαταλέγονται η υπέροχη σέλα, αλλά και οι εργονομικές χειρολαβές, ενώ ως αρνητικό σημειώνουμε τα λεπτά μεταλλικά αναδιπλούμενα μαρσπιέ του. Θα προτιμούσαμε πιο φαρδιά μαρσπιέ, με ελαστικά παρεμβύσματα. Η μεσαία ζελατίνα που δοκιμάσαμε (υπάρχει και πιο ψηλή στο Touring πακέτο) κάνει πολύ καλή δουλειά, όσον αφορά στην προστασία του αναβάτη από τα στοιχεία της φύσης. Η κοντή, του sport πακέτου, είναι όμορφη και επιθετική, αλλά μην περιμένετε να σας κρατήσει στεγνούς ή ιδιαίτερα ζεστούς το χειμώνα.
Το σεβαστό βάρος των 211 γεμάτων κιλών του X-Max 400, δεν κάνει πουθενά την εμφάνιση του, χάρη στο άριστο ζύγισμα του scooter. Ακόμα και σε μανούβρες στην πόλη, το scooter της Yamaha δε θα κουράσει ποτέ τον αναβάτη του. Τα όργανα είναι όμορφα, θυμίζοντας αρκετά αυτοκίνητο σε design, ενώ η ψηφιακή οθόνη έχει όλα τα απαραίτητα, αν και της λείπουν οι ενδείξεις (κατανάλωση, κλπ) που θα τη χαρακτήριζαν υπερπλήρη. Ένσταση έχουμε στην τοποθεσία των κουμπιών (set και reset), για να αλλάζει ο αναβάτης τις ενδείξεις, κουμπιά που βρίσκονται στα όργανα αντί για το γκριπ κι έτσι δεν τα φτάνεις εύκολα εν κινήσει.
Οι καθρέπτες είναι μεγάλοι, δε θολώνουν (δεν υπάρχουν και κραδασμοί άλλωστε), η κόρνα είναι δυνατή και με όμορφο μπάσο ήχο, ενώ βρίσκουμε immobilizer στο στάνταρ εξοπλισμό του scooter. Περνώντας στους αποθηκευτικούς χώρους, κάτω από τη σέλα υπάρχει χώρος για 2 full-face κράνη. Δυστυχώς ο χώρος, όπως και στο 250, δεν φωτίζεται. Πέρα όμως από τον μεγάλο αυτό χώρο, το X-Max 400 είναι ιδιαίτερα προικισμένο όσον αφορά και στους συμπληρωματικούς χώρους. Έτσι μπροστά βρίσκουμε 3 ακόμα ντουλαπάκια, με τα δύο να κλειδώνουν. Το ντουλαπάκι που δεν κλειδώνει είναι το μεγαλύτερο, αφού χωράει ακόμα και μπουκάλι με νερό! Ταυτόχρονα, στο αριστερό ντουλαπάκι βρίσκεται και η ένδειξη της στάθμης του ψυκτικού. Κι αν θέλετε κι άλλους χώρους, υπάρχει και μεγάλο top-box στην επίσημη γκάμα των αξεσουάρ του X-Max.
Sport VersionΗ έκδοση Sport περιλαμβάνει μια κοντή, επιθετική σε design ζελατίνα, ένα τελικό της Akrapovic (ιδιαίτερα ήσυχο, αλλά με βαρύ, όμορφο ήχο), πλάτη για συνεπιβάτη, μεταλλικά μαρσπιέ στην ποδιά, και διαφορετική βάση για την πινακίδα.
Touring VersionΗ έκδοση Touring περιλαμβάνει μια ιδιαίτερα ψηλή ζελατίνα, top case, πολυτελή σέλα, αλλά και θήκη για smart phone, που μπορεί να παίξει και το ρόλο GPS!
Πλαίσιο / Αναρτήσεις / Φρένα Η Yamaha δηλώνει με υπερηφάνεια πως το νέο πλαίσιο που φόρεσε στο X-Max 400 είναι τόσο ελαφρύ και compact που είναι ελαφρύτερο ακόμα κι απΆ το πλαίσιο του… X-Max 250!
Αυτό δεν έγινε εις βάρος του κρατήματος (να φτιάξουν π.χ. ένα ελαφρύ πλαίσιο που όμως να είναι ασθενικό), αλλά με νέο, έξυπνο design, που κόβει βάρος χωρίς να θυσιάζει το κράτημα. Όσον αφορά στις αναρτήσεις, μπροστά βρίσκουμε ένα τηλεσκοπικό πιρούνι, που συνεργάζεται με την κλασσική λύση των 2 αμορτισέρ πίσω (όχι ότι πιο sport, αλλά πιο οικονομικό και φυσικά με μεγάλο χώρο κάτω από τη σέλα).
Μπροστά βρίσκουμε ένα τροχό 15 ιντσών, όπως στο X-Max 250, όμως πίσω ο 14ης τροχός του 250 έχει αντικατασταθεί από ένα μικρότερο 13 ιντσών, για να μη γίνουν περικοπές στον αποθηκευτικό χώρο. Στα φρένα, το X-Max 400 διαθέτει δύο δίσκους μπροστά, κι ένα πίσω, και οι τρεις στα 267 χιλιοστά –θυμίζουμε, στο 250 ο μόνος μπροστινός είναι μεν 267 χλστ., όμως ο πίσω είναι μικρότερος, στα 240χλστ. Δυστυχώς, το X-Max 400 δεν διατίθεται ακόμα με ABS, καθώς η έκδοση αυτή θα εμφανιστεί λίγο αργότερα.
Οδηγώντας: Urban sport και Sport-Touring Δε θα μπορούσαμε να ζητήσουμε μια πιο ολοκληρωμένη πρώτη επαφή από το X-Max 400, από αυτή που μας επιφύλαξε η Yamaha. Δύο μέρες και περισσότερα από 200 χιλιόμετρα οδήγησης, στο κέντρο της πόλης, σε επαρχιακό, στον αυτοκινητόδρομο, μόνοι μας ή με συνεπιβάτη, σε βρεγμένο κυβόλιθο και σε στεγνή άσφαλτο, χαλαρά, ή τέρμα γκάζι! Τα κάναμε όλα.
Την πρώτη μέρα επικεντρωθήκαμε στην πόλη, όπου το 400άρι της Yamaha απεδείχθη φιλικό, άνετο, και σβέλτο, ακόμα κι όταν η κίνηση έσφιγγε πολύ. Παρά τη ζέστη, το βεντιλατέρ δεν μπήκε σε λειτουργία, γεγονός ενθαρρυντικό για τις δικές μας, ακόμα πιο ζεστές συνθήκες. Κάθισα στη σχετικά ψηλή σέλα, άπλωσα την αρίδα μου, και βγήκα να γνωρίσω το μποτιλιάρισμα του Μιλάνου.
Το μεγάλο X-Max ήταν ευέλικτο, γρήγορο, και άνετο, αν και οι κυβόλιθοι της ιταλικής μεγαλούπολης με ταλαιπώρησαν λίγο -ούτε ξέρω πώς αντέχουν καθημερινά σε τέτοιο κοπάνημα οι Ιταλοί. Κάτω από τη σέλα χώρεσα άνετα τα αδιάβροχα μου (ευτυχώς δεν έβρεξε) και μια τσάντα. Για αρχή, καβάλησα την έκδοση με την ψηλή ζελατίνα, που είναι ιδανική για την προστασία του αναβάτη, χωρίς να του κόβει το οπτικό πεδίο στην πόλη.
Μικρό παράπονο είχα από τον ηλεκτρικό τρόπο απόδοσης του κινητήρα, που με το αυξημένο βάρος του scooter (211 κιλά αντί για τα 180 του 250) δεν εξιτάρει ιδιαίτερα τον αναβάτη. ΠαρΆ όλα αυτά, αφού εκκινήσεις (το 400 ξεκινάει γλυκά και χαλαρά) τα χιλιόμετρα αρχίζουν να ανεβαίνουν πιο γρήγορα, και στις μεσαίες στροφές αφήνεις εύκολα πίσω σου όλα τα τετράτροχα που σε εμποδίζουν.
Τη δεύτερη μέρα, στον επαρχιακό, και με τον παρανοϊκό πλοηγό να πηγαίνει τέρμα γκάζι, ευχαριστηθήκαμε στροφιλίκι, ενώ είδαμε και τελική ταχύτητα στον ιταλικό αυτοκινητόδρομο. Η Yamaha μπορεί να αναφέρει τα 150χλμ/ώρα ως τελική ταχύτητα στο 400, όμως εγώ είδα (αρκετές φορές μάλιστα) 170χλμ/ώρα με την ψηλή ζελατίνα, και 175χλμ/ώρα με το sport πακέτο (χαμηλή ζελατίνα, akrapovic τελικό, κλπ)!
Σε καμπές και στροφές κοντά στην τελική ταχύτητα, το 400 παρουσιάζει μια ελαφριά ταλάντωση που δε σε ανησυχεί, ούτε όμως και σε εμπνέει για να το πιέσεις οριακά με τον ίδιο άγριο τρόπο που θα πίεζες π.χ. ένα Tmax (άτοπη όμως σύγκριση). Στις πιο λογικές ταχύτητες του επαρχιακού, το X-Max 400 αποδεικνύεται ιδιαίτερα αξιόμαχο, σταθερότατο και ικανό να διασκεδάσει τον αναβάτη του με ταχύτατη οδήγηση. Όλα αυτά είναι σχετικά βέβαια, αφού το X-Max 400 μπορεί να έχει ένα sport προφίλ, όμως δεν απευθύνεται στους «πωρωμένους κάγκουρες», αφού η χρηστική του πλευρά είναι εκείνη που κυριαρχεί.
Τα φρένα, άριστα για την καλή ιταλική άσφαλτο, ισχυρά και με καλή πληροφόρηση, διαθέτουν το ίδιο δάγκωμα του 250 μπροστά, δάγκωμα που μάλλον θα χρειαστεί λίγη έξτρα προσοχή στην γυαλισμένη άσφαλτο της Ελλάδας. Σημαντική τέλος είναι η διαφορά σε άνεση ή σκληρή sport αίσθηση που αφήνει η ρύθμιση της προφόρτισης, στα πίσω αμορτισέρ.
Το X-Max 400 έρχεται να καλύψει τις υπαρξιακές ανησυχίες όσων θεωρούν λίγα τα 250 κυβικά, και πολύ ακριβά τα 500. Σε διαστάσεις –εκτός του βάρους-, το 400 είναι σχεδόν πανομοιότυπο με το 250. Και σε τιμή, κοστίζει μόλις 1.260 ευρώ περισσότερα από το μικρό αδελφάκι! Στα 5.950 ευρώ παίρνετε «πολύ»
scooter με ποιοτική κατασκευή, επιδόσεις, υψηλή τελική ταχύτητα, χώρους και ανυπέρβλητη άνεση, τόσο στην πόλη, όσο και έξω από αυτή. Η Yamaha το αποκαλεί «high performance all-rounder», δηλαδή «υψηλών επιδόσεων για όλες τις χρήσεις», ένας χαρακτηρισμός που του ταιριάζει γάντι.
πηγή : http://www.mototriti.gr