Ψηφοφορία | | Τι ήταν αυτό που σας έκανε να αποφασίσετε να πάρετε YAMAHA??? | Design | | 28% | [ 8 ] | Απόδοση | | 0% | [ 0 ] | Value for Money | | 14% | [ 4 ] | Αξιοπιστία | | 28% | [ 8 ] | Περιφερικά | | 0% | [ 0 ] | Διαφορετικότητα - Μοναδικότητα | | 7% | [ 2 ] | Ποιοτική Κατασκευή | | 7% | [ 2 ] | Οδηγική Συμπεριφορά | | 10% | [ 3 ] | Επιρροή από φίλο | | 7% | [ 2 ] | Επιρροή από το yamaha-bikers | | 0% | [ 0 ] |
| Σύνολο Ψήφων : 29 |
|
|
| Seamless κιβώτιο για την Μ1 | |
| Συγγραφέας | Μήνυμα |
---|
REM Global Moderator
Φύλλο : Όνομα : Barovios Ηλικία : 51 Μοντέλο : KTM 1290 GT, Χmax300 Αριθμός δημοσιεύσεων : 2937 Ημερομηνία εγγραφής : 19/01/2010 | Θέμα: Seamless κιβώτιο για την Μ1 Τετ Αυγ 07, 2013 3:16 pm | |
| Το αφεντικό της αγωνιστικής Ομάδας Yamaha MotoGP, ο Lin Jarvis, αποκάλυψε αυτό που όλοι γνώριζαν. Το εργοστάσιο ολοκληρώνει την εξέλιξη ενός κιβωτίου αδιάλειπτων σχέσεων (seamless) και μέσα στον Αύγουστο θα είναι έτοιμο για δοκιμές με τις εργοστασιακές μοτοσυκλέτες. Έτσι η Yamaha θα καλύψει το τεχνολογικό της μειονέκτημα ως προς το συγκεκριμένο σημείο της μοτοσυκλέτας, αφού Honda και Ducati ήδη χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο σύστημα που μειώνει σημαντικά τον χρόνο αλλαγής σχέσεων. Όμως το πλεονέκτημά του δεν περιορίζεται στην επιτάχυνση. Ακόμη πιο σημαντικό είναι το ότι οι αλλαγές ακόμη και μέσα στις στροφές πλέον δεν διαταράσσουν την ευαίσθητη ισορροπία της μοτοσυκλέτας. «Σύντομα θα το δοκιμάσουν και οι εργοστασιακοί αναβάτες μας. Μετά, όταν είμαστε απόλυτα έτοιμοι, όταν δηλαδή σιγουρευτούμε ότι πράγματι προσφέρει πλεονέκτημα και διαθέτει την αξιοπιστία που πρέπει, τότε θα το κατεβάσουμε στους αγώνες... νομίζω πως θα το δείτε να αγωνίζεται από φέτος», δήλωσε ο Jarvis. Αυτό σημαίνει ότι το νέο κιβώτιο θα μπορούσε να δοκιμαστεί κατά τη διάρκεια των «ιδιωτικών» δοκιμών της Yamaha στο Brno, από τις 6 ως 7 Αυγούστου. «Το βασικό μέλημα των μηχανικών μας είναι η ασφάλεια των αναβατών μας», ξεκαθάρισε ο Jarvis. «Στο κιβώτιο ταχυτήτων τα σφάλματα απλά α-πα-γο-ρεύ-ονται. Ένα λαθάκι και το βαθμολογικό κόστος είναι πολύ μεγάλο --όμως το χειρότερο είναι πως μπορεί να τραυματιστεί ο αναβάτης σου. Οπότε η Yamaha δεν θα το χρησιμοποιήσει, ως ότου είναι 100% σίγουρο ότι δουλεύει πραγματικά άψογα». Και βέβαια οι αναβάτες της Yamaha δεν έχουν το ελάχιστο περιθώριο για άλλη απώλεια βαθμών. Στα μισά της σαιζόν, ο μεν τραυματίας Lorenzo υστερεί κατά 26 βαθμούς του πρωτοπόρου Marc Marquez και κατά 10 του δεύτερου στη βαθμολογία Pedrosa, ο δε Rossi είναι 4ος, 20 βαθμούς πίσω από τον Lorenzo. πηγή: http://www.newsbeast.gr |
| | | REM Global Moderator
Φύλλο : Όνομα : Barovios Ηλικία : 51 Μοντέλο : KTM 1290 GT, Χmax300 Αριθμός δημοσιεύσεων : 2937 Ημερομηνία εγγραφής : 19/01/2010 | Θέμα: Απ: Seamless κιβώτιο για την Μ1 Κυρ Σεπ 01, 2013 10:00 pm | |
| Από τη συνέντευξη του Rossi μετά τον αγώνα του Silverstone :
"Η Yamaha πρέπει να φέρει το seamless κιβώτιο το συντομότερο δυνατόν!" (Πηγή : http://www.motograndprix.gr)
Άντε μπας και μειωθεί η διαφορά με τις Honda.. |
| | | REM Global Moderator
Φύλλο : Όνομα : Barovios Ηλικία : 51 Μοντέλο : KTM 1290 GT, Χmax300 Αριθμός δημοσιεύσεων : 2937 Ημερομηνία εγγραφής : 19/01/2010 | Θέμα: Απ: Seamless κιβώτιο για την Μ1 Κυρ Σεπ 01, 2013 10:12 pm | |
| Μέσα από ερασιτεχνικές λήψεις και ηχογραφήσεις των δοκιμών της Yamaha στο Brno, επιβεβαιώθηκε πως στην τσέχικη πίστα οι μοτοσυκλέτες των Lorenzo και Rossi φορούσαν το νέο seamless κιβώτιο που περιμένουν πως και πως από την αρχή της χρονιάς.
Ανάλυση των ηχογραφήσεων των μοτοσυκλετών έδειξε ότι πράγματι οι αλλαγές γίνονταν πολύ ταχύτερα από ό,τι συνήθως, πράγμα που αποκάλυψε την ύπαρξη κάποιου συστήματος αδιάλειπτων αλλαγών στο κιβώτιο.
Σύμφωνα με τις -ερασιτεχνικές- μετρήσεις, οι αλλαγές σχέσεων στις Yamaha M1 απαιτεί τώρα μόλις 16 χιλιοστά του δευτερολέπτου, έναντι 38 χιλιοστών προηγουμένως. Μετρήθηκε δηλαδή μια μείωση χρόνου κατά 143% σε σχέση με το υπάρχον κιβώτιο που λειτουργεί με shifter.
Το σύστημα της Yamaha δεν είναι εξίσου γρήγορο με το αντίστοιχο της Honda. Σύμφωνα με παρόμοιες μετρήσεις στις δοκιμές της Jerez, οι αλλαγές των Honda γίνονται σε 9 χιλιοστά, δηλαδή σχεδόν στο μισό χρόνο.
Ωστόσο αυτό δεν θεωρείται μειονέκτημα. Το σημαντικό πλεονέκτημα που προσφέρει ένα seamless κιβώτιο δεν έγκειται στο χρόνο που κερδίζει η μοτοσυκλέτα, όταν στη διάρκεια ενός αγώνα δέχεται 3 ή 3.500 αλλαγές.
Το μέγα όφελος από τη χρήση του αφορά στη σταθερότητα που προσδίδει στη μοτοσυκλέτα κατά τη διάρκεια των αλλαγών υπό κλίση με το γκάζι ανοιχτό. Οι μοτοσυκλέτες χωρίς τέτοιο κιβώτιο παρουσιάζουν υπό τις συνθήκες αυτές ταλαντώσεις σε κάθε αλλαγή. Δηλαδή γίνονται ασταθείς, πράγμα που σημαίνει κυρίως απώλεια ταχύτητας αλλά και κατευθυντικότητας.
Έτσι η αποτελεσματικότητα του κιβωτίου της Yamaha εξαρτάται κυρίως από το πώς έκριναν οι δύο εμπειρότατοι αναβάτες της ομάδας τη λειτουργία του στις στροφές και όχι από αυτήν καθαυτή τη ταχύτητα των αλλαγών.
Όμως το πότε θα χρησιμοποιηθεί το νέο κιβώτιο είναι άγνωστο. Ο Rossi βιντεοσκοπήθηκε στο Brno να αντιμετωπίζει πρόβλημα με το κιβώτιο. Και έχει επανειλημμένα δηλωθεί πως αν το σύστημα δεν θεωρηθεί απόλυτα αξιόπιστο, η ομάδα δεν πρόκειται να ριψοκινδυνεύσει τη χρήση του.
Έπειτα, είναι άγνωστο αν το κιβώτιο, μεγαλύτερο σε όγκο από το υπάρχον, μπορεί να προστεθεί στους ήδη σφραγισμένους από την Dorna κινητήρες της Μ1. Ίσως η Yamaha να προνόησε μεγαλώνοντας τις κάσες από την αρχή της χρονιάς. Στην περίπτωση αυτή πράγματι το νέο σύστημα θα χωρά πίσω από τον κινητήρα.
Αν όχι, η χρήση του θα αρχίσει την επόμενη σαιζόν, ειδικά όταν ξέρουμε ότι οι αναβάτες της εργοστασιακής ομάδας έχουν ήδη σφραγίσει τους 4 από τους 5 επιτρεπόμενους κινητήρες, καθώς φέτος οι κινητήρες από το Iwata παρουσίασαν ένα ανεξήγητο (σε εμάς...) μικρό πρόβλημα αξιοπιστίας.
πηγή : http://www.newsbeast.gr |
| | | REM Global Moderator
Φύλλο : Όνομα : Barovios Ηλικία : 51 Μοντέλο : KTM 1290 GT, Χmax300 Αριθμός δημοσιεύσεων : 2937 Ημερομηνία εγγραφής : 19/01/2010 | Θέμα: Απ: Seamless κιβώτιο για την Μ1 Πεμ Φεβ 13, 2014 11:07 am | |
| Μία από τις μεγαλύτερες βελτιώσεις που έφερε η Yamaha στην Sepang, ήταν η νέα έκδοση του κιβωτίου αδιάλειπτων σχέσεων.
Η προηγούμενη πρώτη έκδοση που παρουσιάστηκε πέρυσι για πρώτη φορά στις δοκιμές του Brno, λειτουργούσε μεταξύ 2ας και 6ης. Η αλλαγή από 1η σε 2α γινόταν με τον συνήθη τρόπο.
Η νέα έκδοση φέρει εξελιγμένη σχεδίαση και προγραμματισμό και επιτρέπει πλέον στους Lorenzo και Rossi να ανεβάζουν σχέσεις χωρίς να ταράζεται η ισορροπία της Μ1. Ο στόχος ήταν να μειωθεί ακόμη περισσότερο ο χρόνος αλλαγής σχέσης, σημείο όπου στην πρώτη έκδοση η Yamaha υστερούσε έναντι του αντίστοιχου συστήματος της Honda.
Ωστόσο το seamless δεύτερης γενιάς δεν επιτρέπει στους αναβάτες να κατεβάζουν χωρίς συμπλέκτη. Έγινε όμως γνωστό ότι οι μηχανικοί της Iwata δουλεύουν εντατικά πάνω στην 3η έκδοση του seamless που λειτουργεί αδιάλειπτα και στα κατεβάσματα.
Μάλιστα τότε όλοι είχαν απορήσει για τη χρησιμότητα της μανετούλας, μέχρι που ο Rossi μάντεψε σωστά τη χρήση της. Μετά από μερικές μέρες ο Pedrosa επιβεβαίωσε τη μαντεψιά του Rossi.
πηγή : http://www.newsbeast.gr |
| | | REM Global Moderator
Φύλλο : Όνομα : Barovios Ηλικία : 51 Μοντέλο : KTM 1290 GT, Χmax300 Αριθμός δημοσιεύσεων : 2937 Ημερομηνία εγγραφής : 19/01/2010 | Θέμα: Απ: Seamless κιβώτιο για την Μ1 Σαβ Φεβ 15, 2014 10:35 am | |
| H Yamaha πιέστηκε να φέρει το seamless κιβώτιο στο Misano, μετά από έντονη πίεση που δέχτηκε από τους Lorenzo και Rossi ώστε να μειωνόταν η διαφορά που τους χώριζε από τις Honda. Το εργοστάσιο σχεδίαζε να εισάγει το νέο κιβώτιο αργότερα, ωστόσο και πάλι καθυστέρησε δυόμισι χρόνια από τότε που η Honda το εισήγαγε στα MotoGP στο GP του Κατάρ το 2011.
Η Ducati, που υιοθέτησε το seamless πέρυσι είχε αναθέσει στην Xtrac, την εταιρία που εφηύρε τη συγκεκριμένη τεχνολογία, να φτιάξει το νέο της κιβώτιο. Πιθανόν τα κιβώτια της Honda και της Yamaha να λειτουργούν με βάση τις ίδιες αρχές, ωστόσο είναι μάλλον απίθανο να το μάθουμε καθώς κανένας δεν μπορεί να κοιτάξει μέσα στα κιβώτια των δύο εταιριών, εκτός από τον τεχνικό διευθυντή της DORNA Corrado Cecchinelli (πρώην στέλεχος της Ducati), ο οποίος όμως κρατά το στόμα του ερμητικά κλειστό.
Το σύστημα στιγμιαίας αλλαγής ταχύτητας Xtrac IGS (Instantaneous Gear change System) χρησιμοποιεί έναν μηχανισμό καστάνιας ανάμεσα στο γρανάζι κάθε ταχύτητας και στον κύριο άξονα του κιβωτίου με τρόπο ώστε δύο συνεχόμενες σχέσεις να μπορούν να επιλέγονται και να εμπλέκονται ταυτόχρονα αλλά με τη μία μόνο να δίνει την κίνηση.
Αυτό προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα. Οι ταχύτερες και πιο απαλές αλλαγές ταχυτήτων βελτιώνουν την επιτάχυνση και περιορίζουν την κατανάλωση (η οποία στα διψασμένα για καύσιμο MotoGP επιτρέπει στους τεχνικούς να χαρτογραφούν τον κινητήρα για περισσότερη ισχύ και καλύτερη επιτάχυνση).
Όμως ίσως τα μεγαλύτερα οφέλη τα εισπράττουν το πλαίσιο, τα ελαστικά και ο ίδιος ο αναβάτης. Πιο απαλές αλλαγές συνεπάγονται λιγότερη επιβάρυνση της ανάρτησης (η οποία επιτρέπει αλλαγές ταχυτήτων σε μεγαλύτερες κλίσεις), περιορισμένη φθορά ελαστικών και βελτιωμένο έλεγχο, ενώ επιτρέπουν τον αναβάτη να οδηγεί ταχύτερα, με περισσότερη ακρίβεια και λιγότερη προσπάθεια, κάτι που του αποταμιεύει ενέργεια την οποία μπορεί να χρησιμοποιήσει με άλλους τρόπους.
“Όταν είσαι στην ευθεία αισθάνεσαι σαν να οδηγείς σκούτερ”, είπε ο Lorenzo, αναφερόμενος στις απαλές αλλαγές του νέου κιβωτίου. “Στις στροφές η μοτοσυκλέτα ταλαντώνεται λιγότερο κι έτσι αισθάνεσαι πιο άνετα. Είναι καλύτερα όταν επιταχύνεις πλαγιασμένος - η μοτοσυκλέτα δεν κουνιέται ούτε σουζάρει τόσο πολύ, οπότε δεν χρειάζεται να κλείσεις το γκάζι”.
Ο Rossi συμφωνεί: “η μοτοσυκλέτα είναι πιο σταθερή στην επιτάχυνση, άρα λιγότερο απαιτητική. Μπορείς να την οδηγείς με ακρίβεια και να βρίσκεις την ιδανική γραμμή. Η μόνη διαφορά στις ρυθμίσεις της μοτοσυκλέτας είναι στα ηλεκτρονικά: έχεις λιγότερες σούζες οπότε χρειάζεσαι λιγότερο ηλεκτρονικό έλεγχο σούζας”. Το οποίο συνεπάγεται καλύτερη επιτάχυνση.
Η Aprilia ήδη εξελίσσει ένα κιβώτιο seamless για την ART του 2014. Οι μηχανικοί της λένε ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία θα μπορούσε να περάσει και στις μοτοσυκλέτες παραγωγής στο μέλλον και έτσι να μπορούν οι υπεύθυνοι των αγωνιστικών τμημάτων να επιμερίσουν κάποιο από το τεράστιο κόστος εξέλιξης αυτών των συστημάτων στα αντίστοιχα τμήματα R&D των μοτοσυκλετών παραγωγής.
του Mat Oxley. πηγή : http://www.motograndprix.gr Αναδημοσίευση από το περιοδικό MOTOGP WORLD τεύχος 47.
|
| | | REM Global Moderator
Φύλλο : Όνομα : Barovios Ηλικία : 51 Μοντέλο : KTM 1290 GT, Χmax300 Αριθμός δημοσιεύσεων : 2937 Ημερομηνία εγγραφής : 19/01/2010 | Θέμα: Απ: Seamless κιβώτιο για την Μ1 Σαβ Φεβ 21, 2015 9:59 am | |
| Η αναμονή των Valentino Rossi και Jorge Lorenzo για την άφιξη του νέου, πλήρους κιβωτίου αδιάλειπτων σχέσεων (seamless) της Yamaha, λαμβάνει τέλος! Πιο συγκεκριμένα, η πολυαναμενόμενη αναβάθμιση αυτή, θα είναι διαθέσιμη στο δίδυμο της ομάδας στο επερχόμενο τεστ της Sepang, στην Μαλαισία.
Το νυν κιβώτιο αδιάλειπτων σχέσεων της Yamaha - το οποίο έκανε ντεμπούτο στο Misano, τον Σεπτέμβριο του ’13 - είναι επί της ουσίας αδιάλειπτων σχέσεων μόνο στα ανεβάσματα. Ήδη από τότε, οι Rossi και Lorenzo πίεζαν τον κατασκευαστή να προβεί στο επόμενο βήμα: στην εξέλιξη ενός κιβωτίου που θα είναι αδιάλειπτων σχέσεων και στα κατεβάσματα.
Με την έλευση της συγκεκριμένης αναβάθμισης, οι αναβάτες της Yamaha αναμένεται να βρουν τα λίγα παραπάνω δέκατα που θα τους φέρουν ακόμα πιο κοντά στις κυρίαρχες Honda, κλείνοντας κι άλλο την ψαλίδα με τον αντίπαλο Ιάπωνα κατασκευαστή.
Άλλωστε και οι δυο τους έχουν παραδεχτεί ότι το πλήρως αδιάλειπτων σχέσεων κιβώτιο που έχει η Honda, δίνει ένα προβάδισμα στον Marc Marquez και στον Dani Pedrosa στις εισόδους των στροφών. Το νέο κιβώτιο αδιάλειπτων σχέσεων της Yamaha δοκιμάστηκε στην Sepang1 από τους Katsuyuki Nakasuga και Colin Edwards (δοκιμαστές της Yamaha).
Λίγες ημέρες πριν την Sepang2, ο Lin Jarvis άφησε σαφώς να εννοηθεί ότι οι μπλε θα έχουν το νέο κιβώτιο αδιάλειπτων σχέσεων στη διάθεσή τους. «Το σύστημα αδιάλειπτων σχέσεων και στα κατεβάσματα θα μας έρθει στο κοντινό μέλλον και αυτό σίγουρα θα μας βοηθήσει. Θα έρθει το συντομότερο δυνατόν (ASAP)».
«Νομίζω ότι είναι ρεαλιστικό το σενάριο να το δούμε στην Sepang2. Το σημαντικό γενικά με το κιβώτιο, είναι ότι δεν υπάρχει περιθώριο λάθους διότι μιλάμε για την ασφάλεια του αναβάτη. Αυτό είναι κάτι το απολύτως σημαντικό για εμάς και θέλουμε να είμαστε 100% σίγουροι με ό,τι φέρουμε».
Πηγή : http://www.motograndprix.gr
|
| | | |
Παρόμοια θέματα | |
|
| Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή | Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
| |
| |
| |