Το Crypton X αποτελεί το μοναδικό παπί που κατάφερε να απειλήσει την απόλυτη κυριαρχία του best seller Innova και αυτό είναι κάτι που δεν έγινε τυχαία. Ακόμα και ως μεταχειρισμένο, το ενδιαφέρον του κοινού είναι μεγάλο για το παπί της Yamaha. Παρακάτω ακολουθεί μια λεπτομερής ανάλυση του επιτυχημένου παπιού.
Η αισθητική του Crypton-X είναι τόσο επιθετική που το κάνει να διαφέρει από το σύνολο του ανταγωνισμού.
H απόλυτη άνεση δεν είναι από τα δυνατά χαρακτηριστικά του Crypton-X.
Η μάσκα και η ποδιά είναι άκρως επιθετικές και αιχμηρές, έχοντας δανειστεί στοιχεία από την αισθητική του R1!
To Yamaha Crypton-X 135 διαθέτει υγρόψυκτο ψυγείο.
Πολύ καλό το μπροστινό φρένο, συνεργάζεται άψογα με το πίσω ταμπούρο, με το οποίο μοιράζονται ισάξια το χρέος της ακινητοποίησης.
Τιμή: 1.700 ευρώ
Όταν η Yamaha παρουσίασε για πρώτη φορά πριν δύο χρόνια το Crypton X, έκανε τη μεγάλη έκπληξη στην κατηγορία των moped. Φυσικά, το εργοστάσιο των τριών διαπασών ήξερε πώς έπρεπε να κινηθεί για να έχει επιτυχία, ενώ στο ιστορικό του διέθετε ένα ακόμα επιτυχημένο και επαναστατικής «σύλληψης» παπί, το Z 125. Το Crypton-Χ, λοιπόν, πάτησε στην επιτυχημένη συνταγή του Ζ, με λιγότερες αναφορές στο προγενέστερο Crypton, και αυτό ήταν το στοιχείο διαφοροποίησής του από το σύνολο, καθώς και το μυστικό της επιτυχίας του.
Αισθητική
Το παπί που μεταμφιέστηκε σε γεράκι
Η αισθητική του Crypton-X 135 είναι δυναμική. Η μάσκα διακρίνεται για το σφηνοειδές σχήμα της και τις αιχμηρές γωνίες της. Τη σχεδιαστική λογική της μάσκας ακολουθεί και η ποδιά, η οποία είναι στενή και αιχμηρή. Το πίσω μέρος του Crypton, δηλαδή η ουρά, έχει επίσης στενό και σφηνοειδές σχήμα, τονίζοντας ακόμα περισσότερο τις επιθετικές διαθέσεις του μοντέλου. Ο πίνακας οργάνων δεν θα εντυπωσιάσει ούτε και θα απογοητεύσει, ενώ σε κάθε περίπτωση κρίνεται ευανάγνωστος. Οι τροχοί με μπράτσα που διαθέτει το μοντέλο στην έκδοση Sporty χαρίζουν το κάτι παραπάνω σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Η ποιότητα κατασκευής κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα, ενώ η μασίφ συναρμογή των πλαστικών έχει ως αποτέλεσμα να μην δημιουργούνται τριγμοί.
Άνεση/χώροι
Στο μέσο όρο
Η επιθετική όψη του Crypton-X αντικατοπτρίζεται στη θέση οδήγησης. Η αλήθεια είναι ότι κοιτώντας τη στενή σέλα δεν περιμένεις και πολλά στον τομέα της άνεσης, αλλά η πραγματικότητα διαφέρει κατά πολύ. Το τιμόνι παρέχει σωστή γωνία για τα χέρια, τοποθετώντας τα σε ετοιμοπόλεμη θέση για τον άμεσο χειρισμό του Crypton-X. Τα μαρσπιέ επίσης είναι πιο πάνω και πίσω τοποθετημένα, ολοκληρώνοντας την επιθετική θέση οδήγησης.
Κινητήρας
Hi tech!
To Crypto-X διαθέτει έναν ολοκαίνουργιο κινητήρα σε σχέση με το παρελθόν. Η χωρητικότητά του είναι 134,4 κ.εκ. και είναι ένας από τους ελάχιστους υγρόψυκτους στην κατηγορία. Η κεφαλή διαθέτει τέσσερις βαλβίδες και την τροφοδοσία έχει αναλάβει ο ψεκασμός. Οι επιδόσεις του είναι από τις υψηλότερες της κατηγορίας με 12,6 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. και η ροπή 1,25 kgm/6.000 σ.α.λ. Το σασμάν του Crypton, δίχως να είναι από τα μαλακότερα της κατηγορίας, δεν θα δημιουργήσει κανένα πρόβλημα, μιας και είναι σαφές και θετικό στις αλλαγές ταχυτήτων. Τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τη λειτουργία του κινητήρα, είναι το νεύρο και η γεμάτη απόδοση σε όλο το φάσμα των στροφών, χαρίζοντας χαμόγελα στον οδηγό του.
Οδηγώντας
Το racing παπί
Το πρώτο στοιχείο που εντοπίζει ο οδηγός στο Crypton-Χ είναι το πόσο στιβαρή αίσθηση παρέχει. Αυτή η συμπεριφορά πηγάζει κυρίως από το ενισχυμένο πλαίσιο και το ευτραφές για την κατηγορία ψαλίδι. Οι αναρτήσεις, δίχως να είναι πολύ σφιχτές, τα καταφέρνουν μια χαρά τόσο σε γρήγορους ρυθμούς όσο και στην απορρόφηση των ανωμαλιών στους χαλαρούς ρυθμούς. Το σύστημα πέδησης περιλαμβάνει ένα δίσκο εμπρός με μονού εμβόλου δαγκάνα και ταμπούρο πίσω. Συνολικά, η λειτουργία τους χαρακτηρίζεται από τη γραμμική κλιμάκωση της δύναμης, που έχει ως αποτέλεσμα την ασφαλή ακινητοποίηση του Crypton-X. Η ευελιξία του 135 δεν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί «ξυραφένια», αν και σε πολλές περιπτώσεις αυτό κρίνεται θετικά, μιας και δεν υπάρχει η νευρικότητα που χαρακτηρίζει αρκετά moped. Μάλιστα, η σταθερότητά του είναι τόσο μεγάλη που ακόμα και στην τελική του παραμένει υποδειγματικά σταθερό.
Συνολικά
Το διαφορετικό
Το Crypton-X είναι το πιο δυνατό παπί της κατηγορίας και σε συνδυασμό με το στιβαρό πλαίσιο και την επιθετική του σχεδίαση, φέρει στοιχεία που το κατέστησαν ιδιαίτερο αγαπητό στην ελληνική αγορά. Ο χαρακτήρας του θα ικανοποιήσει κυρίως το νεαρότερο σε ηλικία κοινό, το οποίο θα κάνει να ξεχωρίσει σε όλους τους τομείς…
Τι να προσέξετε
Συνολικά, δεν έχουν εκφραστεί παράπονα για την αξιοπιστία του Crypton-X 135. Ρίξτε μόνο μια προσεκτική ματιά στο σύστημα τελικής μετάδοσης, μιας και το μακρύ ψαλίδι επιβαρύνει την τάση του και συνεπώς τη διάρκεια ζωής του.
Τι να αλλάξετε
Σημαντικό μειονέκτημα του Crypton είναι η απουσία πλαϊνού σταντ. Η Yamaha το διαθέτει ως προαιρετικό αξεσουάρ και είναι ένα στοιχείο που θα μεγαλώσει την πρακτικότητα του μοντέλου κατακόρυφα.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 4Τ, 1Κ, 4Β,Υ/Ψ
Κυβισμός (κ.εκ.): 134,4
Ιπποδύναμη (ίπποι/σ.α.λ.): 12,6/8.500
Ροπή (kgm/σ.α.λ.): 1,25/6.000
Τροφοδοσία: Ψεκασμός
Ρεζερβουάρ (λίτρα): 3,6
Εκκίνηση: Μίζα/ μανιβέλα
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μήκος (χιλ.): 1.940
Ύψος σέλας (χιλ.): 770
Μεταξόνιο (χιλ.): 1.245
Βάρος (κιλά): 111
ΦΡΕΝΑ
Ελαστικό εμπρός: 60/100-17
Ελαστικό πίσω: 80/90-17
Φρένα εμπρός: Δ
Φρένα πίσω: Τ
O ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ
Honda Innova 125i
Το πιο επιτυχημένο παπί της ελληνικής αγοράς ανήκει στη Honda. Μάλιστα, στην πρόσφατα ανανεωμένη έκδοση του μοντέλου, που η Honda τού τοποθέτησε ψεκασμό, το Innova έγινε ακόμα πιο καλό. Οικονομικό στη χρήση και με φιλικό χαρακτήρα, παραμένει μία από τις δημοφιλείς επιλογές της κατηγορίας.
Suzuki Address 125
To Address 125 αποτελεί το αδικημένο της κατηγορίας των moped. Παρουσιάστηκε σε μια εποχή που ο ανταγωνισμός του είχε κάνει την ανανέωσή του. Επιθετικό, αλλά και άνετο, καταφέρνει να μοιράσει 50-50 τα χαρακτηριστικά του, με το τελικό αποτέλεσμα να είναι πολύ πάνω από το μέσο όρο.
Modenas X-Cite 135
Η Modenas έχει μεγάλη παράδοση στα παπιά. Το X-Cite είναι ένα ακόμα παπί που καταφέρνει να διακριθεί σε σχέση με τον ανταγωνισμό του. Επιθετικό σε εμφάνιση και με μεγάλο χώρο κάτω από τη σέλα, φανερώνει την ευαισθησία του εργοστασίου κατασκευής και στην πρακτική πλευρά των moped.
http://www.mototriti.gr/data/news/preview_news/80190.asp