REM Global Moderator
Φύλλο : Όνομα : Barovios Ηλικία : 51 Μοντέλο : KTM 1290 GT, Χmax300 Αριθμός δημοσιεύσεων : 2937 Ημερομηνία εγγραφής : 19/01/2010 | Θέμα: Λαθρεμπόριο καυσίμων Πεμ Φεβ 20, 2014 1:49 pm | |
| Εξαρθρώθηκε εγκληματική οργάνωση που ενέχεται σε λαθρεμπόριο καυσίμων, απάτη σε βάρος ναυτιλιακών εταιρειών και ξέπλυμα χρήματος.
Μεγάλη επιτυχία για την ΕΛ.ΑΣ. αποτελεί η εξάρθρωση καλοστημένης εγκληματικής οργάνωσης που επιδίδονταν σε λαθρεμπόριο καυσίμων. Στις συλλήψεις φιγουράρει τρανταχτό όνομα επιχειρηματία, αλλά και τα ονόματα ενός ανώτερου υπαλλήλου του ΥΠ.Ε.Κ.Α., κι ενός του Τελωνείου.
Ακολουθεί το πολύ ενδιαφέρον δελτίο τύπου της αστυνομίας.
"Εξαρθρώθηκε μετά από πολύμηνη μεθοδική έρευνα της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Δυτικής Αττικής της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής, πολυμελής εγκληματική ομάδα η οποία από διετίας και πλέον διέπραττε συστηματικά λαθρεμπόριο ναυτιλιακού πετρελαίου.
Τα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης παρακρατούσαν ναυτιλιακό πετρέλαιο μετά από ανεφοδιασμό πλοίων ναυτιλιακών εταιρειών και στη συνέχεια το διοχέτευαν σε πρατήρια υγρών καυσίμων, όπου, μετά από πρόσμιξη με πετρέλαιο κίνησης το διέθεταν και πάλι στην αγορά.
Αρχηγικό ρόλο στην οργάνωση είχαν ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος εταιρείας εμπορίας πετρελαιοειδών και δύο ακόμα άτομα, υπάλληλος και συνεργάτης της ίδιας εταιρείας.
Συνελήφθησαν δέκα πέντε μέλη της οργάνωσης τα οποία εμπλέκονται επιπλέον σε ενεργητική και παθητική δωροδοκία και κατάχρηση εξουσίας, κατά περίπτωση. Στους συλληφθέντες περιλαμβάνονται τα τρία αρχηγικά μέλη της εγκληματικής οργάνωσης, ένας ανώτερος υπάλληλος του ΥΠ.Ε.Κ.Α. και ένας υπάλληλος του Α Τελωνείου Πειραιά. Οι δύο τελευταίοι είχαν ενταχθεί στην εγκληματική οργάνωση με τον διακριτό ρόλο να ενημερώνουν για επικείμενους ελέγχους.
Υπολογίζεται πως είχαν διαθέσει παράνομα στο εμπόριο την τελευταία διετία περίπου 4.500.000 λίτρα πετρέλαιο ναυτιλίας, με τους διαφυγόντες δασμούς και φόρους να ξεπερνούν τα 3.500.000 ευρώ.
Αναζητούνται ακόμα εννιά άτομα - μέλη της εγκληματικής οργάνωσης.
Πώς λειτουργούσε η απάτη Αρχικά οι οδηγοί βυτιοφόρων-υπάλληλοι της εταιρείας, κατά την μετάβασή τους στα σημεία ελλιμενισμού διαφόρων πλοίων, ανά την επικράτεια (πλοία ακτοπλοϊκών γραμμών, επαγγελματικά και ποντοπόρα) δεν παρέδιδαν ολόκληρη την ποσότητα του πετρελαίου, η οποία αναγράφονταν στα παραστατικά.
Ακολούθως, το υπόλοιπο του πετρελαίου το επέστρεφαν στην εταιρεία και στη συνέχεια οι αρχηγοί της εγκληματικής οργάνωσης το διέθεταν εκ νέου στο εμπόριο, μέσω «συνεργαζόμενων» πρατηρίων υγρών καυσίμων, ενώ σε πολλές περιπτώσεις το επαναδιέθεταν αυτούσιο στους πλοιοκτήτες. Μέχρι στιγμής έχει προκύψει ότι η εγκληματική οργάνωση «συνεργαζόταν» με δώδεκα πρατήρια υγρών καυσίμων στην Αττική.
Επιπλέον προέκυψε ότι, σε πολλές περιπτώσεις, άτομα που εμπλέκονταν στη διαδικασία μεταφοράς, διακίνησης, παράδοσης και παραλαβής των καυσίμων, ενεργούσαν και για λογαριασμό τους.
Ειδικότερα, υπάλληλοι-οδηγοί των βυτιοφόρων, κατά την επιστροφή του παράνομα παρακρατηθέντος ναυτιλιακού καυσίμου, δεν το επέστρεφαν στο σύνολό του, αλλά παρακρατούσαν και για ίδιο όφελος μεγάλες ποσότητες, τις οποίες διέθεταν με χαμηλότερη τιμή σε συγκεκριμένους πρατηριούχους, αποκομίζοντας έτσι μεγάλα χρηματικά ποσά.
Σε άλλη περίπτωση μηχανικός πλοίου, ο οποίος συνελήφθη, είχε παρακρατήσει για ίδιο όφελος έντεκα τόνους ναυτιλιακό καύσιμο και προσπαθούσε να βρει τρόπο να το διαθέσει στους οδηγούς των βυτιοφόρων, με διαγραφόμενη την προοπτική για συνεχή ανεφοδιασμό του συγκεκριμένου πλοίου και παράνομη παρακράτηση 3 έως 4 τόνων καυσίμων εβδομαδιαίως.
Τα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης για να ξεπερνούν τις διαδικασίες ελέγχου κατά την παράδοση στα ελλιμενισμένα πλοία των ποσοτήτων που είχαν παραγγελθεί (πετρέλευση) και να παραπλανούν τους αρμόδιους Τελωνειακούς υπαλλήλους ελεγκτές ή τους υπεύθυνους των πληρωμάτων για την παραλαβή του καυσίμου, χρησιμοποιούσαν ιδιαίτερα τεχνάσματα.
Ενδεικτικά, σε προσυνεννόηση με συγκεκριμένο χειριστή γεφυροπλάστιγγας για βαριά οχήματα στο κεντρικό λιμάνι του Πειραιά, εμφάνιζαν πλασματικές μετρήσεις κατά την ζύγιση του βυτιοφόρου. Οι πλασματικές μετρήσεις πραγματοποιούνταν με παρέμβαση από πριν στο λογισμικό των ηλεκτρονικών συστημάτων της γεφυροπλάστιγγας, έτσι ώστε να διασφαλίζεται το «κατά παραγγελία» επιδιωκόμενο κάθε φορά αποτέλεσμα. Για την άμεση συνέργεια στη διαδικασία αυτή ο χειριστής γεφυροπλάστιγγας, ελάμβανε ως αμοιβή για κάθε μετρικό τόνο 150¤, (ένας μετρικός τόνος πετρελαίου ισούται με 1.200 λίτρα).
Στη περίπτωση όμως που ο αρμόδιος για την παραλαβή του καυσίμου συνεργούσε στην απάτη, στο να παραλάβει δηλαδή λιγότερη από την ποσότητα που αναγράφονταν στα παραστατικά, δεν πραγματοποιούσαν ζύγιση ή κατέστρεφαν τα ζυγολόγια.
Σε άλλες περιπτώσεις γέμιζαν με νερό κάποιο από τα διαμερίσματα της δεξαμενής του βυτιοφόρου, αυξάνοντας έτσι τεχνηέντως το μικτό βάρος του οχήματος, το οποίο μετά την αφαίρεση του απόβαρου, προσμετρούνταν ως μεταφερόμενο καύσιμο.
Σε έρευνες που ενεργήθηκαν στις εγκαταστάσεις της εταιρείας και σε «συνεργαζόμενο» πρατήριο βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:
•8.000 λίτρα παρανόμως παρακρατηθέντος diesel κίνησης ναυτιλίας ( marine diesel ), •5 βυτιοφόρα μεταφοράς καυσίμων. •18.400 Ευρώ σε μετρητά. Εκτιμάται ότι το μέγεθος της εγκληματικής δραστηριότητας της οργάνωσης είναι πολύ μεγαλύτερο και στο πλαίσιο αυτό συνεχίζονται οι έρευνες προκειμένου να διερευνηθεί όλο το εύρος της λαθρεμπορίας καυσίμων και απάτης σε βάρος ναυτιλιακών εταιρειών.
πηγή : http://www.mototriti.gr |
|