Μπορείς να κάνεις την εγγραφή σου δωρεάν, διαρκεί μόνο λίγα δευτερόλεπτα και θα σου δοθεί η δυνατότητα να συμμετάσχεις στις δημόσιες συζητήσεις για τις μηχανές yamaha! Καλή περιήγηση!
Yamaha-Bikers Hellas
Welcome to the Yamaha-Bikers forum.
Μπορείς να κάνεις την εγγραφή σου δωρεάν, διαρκεί μόνο λίγα δευτερόλεπτα και θα σου δοθεί η δυνατότητα να συμμετάσχεις στις δημόσιες συζητήσεις για τις μηχανές yamaha! Καλή περιήγηση!
Yamaha-Bikers Hellas
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.
Θέμα: Σουζάρω με ασφαλεια by izno! Πεμ Φεβ 11, 2010 11:18 pm
Υπάρχει λόγος να κάνω σούζες εκτός από την επίδειξη? Ναι! Ο έλεγχος του δεξιού καρπού σε ελάχιστες μοίρες περιστροφής μπορεί να μας σώσει. Η σούζα είναι επίδειξη, είναι όμως και άσκηση και όπως ένας κιθαρίστας κανει ασκήσεις για τα δάχτυλα του ετσι και ενας μοτοσικλετιστής πρεπει να ασκεί τις ικανότητες του.
Να η δική μου τεχνική και αφορά το δικό μου στύλ! Κάθε μηχανή έχει το χαρακτήρα της μα όλες ταιριάζουν στη κλιμάκωση των ταχυτήτων ως προς την ιπποδύναμη τους. Η "σωστή" ή ικανότερη ταχύτητα λοιπόν στο κιβώτιο στην ανύψωση μιας μοτο είναι η "δεύτερη". "Δευτέρα" λοιπόν στο κιβώτιο και "ανεβαίνω" απο τις "μικρομεσαίες" στις "μεσαιες" με 2/3 επιτάχυνση, φτάνοντας στις "μεσαίες" επιταχύνω με "φουλ" γκάζι συμπλεκάροντας (*1), (οχι αποσυμπλέκοντας, έχει διαφορα) ελαφρα και σηκώνω το κεφάλι, σαν μια φυσική κίνηση αυτη η ενέργεια τεντώνει λιγο τα χερια (αυτο λεμε "τράβηγμα") και φερνει τον κορμό προς τα πισω, σαν να θέλουμε να δουμε μακριά, προσοχή! η μοτοσυκλέτα με αυτη τη τεχνική σηκώνεται πολυ εντυπωσιακά και γρήγορα χωρις να μπεί σε υψηλές περιστροφές ο κινητήρας (κατι που δε θέλουμε!) και λειτουργεί στη ροπή εκει δηλ. που έχουμε γκάζι να παίξουμε (και οχι "κρεμασμένοι" στα κόκκινα). Παρολα αυτα η "δευτέρα" ειναι λιγο "νευρική" σαν ταχύτητα και δεν τη προτιμώ για σουζες διάρκειας. Η αλλαγή σε "τρίτη" γίνετε με "φυσικό" τρόπο, δεν θέλει δηλ. καμια ιδιαίτερη μαγκιά και συνήθως τη πραγματοποιώ αμεσως μετά το σήκωμα. Γρήγορη αλλαγή απο "δευτέρα" σε "τρίτη" με κλείσιμο-άνοιγμα του γκαζιού στα 2/3 (κανόνας iznogood), ποτε φουλ ΕΙΔΙΚΑ ΣΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ! Αυτη η διαδικασία επαναλαμβάνεται έως και τη τελευταία ταχύτητα, μονο που η διαφορά ειναι πως ενω στις χαμηλες ταχύτητες κιβωτίου το μηχανακι ειναι "νευρικο" ως προς το γκάζι, τωρα δεν αντιδρά γρήγορα στον δεξιό καρπό και έχει πιό "καντιλάτη" θέση οπότε και δε βλέπεται που πηγαίνετε και ή πρέπει να σηκωθήτε ή πιο εύκολα βγείτε δεξια/αριστερα, όπου σας κανει κέφι. Η διατήρηση της ισσοροπίας και η προσπάθεια να διατηρηθεί η μοτοσυκλέτα στον αέρα γίνετε και με το καρπό του δεξιού χεριού αλλα ακομη πιο καλα με τον κορμο, "τραβαμε" πίσω σαν να θέλουμε να δουμε μακρια, κλείνουμε γκάζι αν το παρακάνουμε! Σε μεγαλα κυβικά δε χρειάζεται η χρήση πίσω φρένου(*2) τα κανει ολα ο κινητήρας. Το κατέβασμα της μηχανής πρέπει να γίνει ευλαβικά, αφήνουμε γκάζι για να "σπάσει" η ισορροπία και αμέσως σταδιακά με το κατέβασμα το εμπρός τροχού ανοίγουμε γκάζι για να προσγειωθούμε ομαλά. Αν το κατεβάσετε χωρίς γκάζι μάλλον θα σπάσετε τα "αυγά" σας ή στη περίπτωση που έχετε japan θα αρχίσει το "tankslapping"... (καλα μη βαράτε, σίγουρα έχετε αλλάξει τα "μαμα" ελατήρια) Οσο και αν σας φαίνεται παράξενο, η "πρώτη" δεν ενδείκνυται για πρωτάρηδες (αν και αυτοι την κανουν συνήθως!). Η πρώτη ειναι και η πιο επικίνδυνη. Η "πρώτη" σηκώνει χωρίς συμπλέκτη, ΠΡΟΣΟΧΗ! οχι συμπλέκτη στη "πρώτη"!!!
(*1) Γίνεται και χωρις συμπλέκτη, φουλ γκάζι εκει που ροπιάζει το εργαλείο μα η απογείωση διαρκεί πιο πολύ και "ανεβάζει" τον κινητήρα στα ψηλά του με σύνηθες αποτέλεσμα τη "χαμηλή πτήση"! (*2) Σε περίπτωση που έχουμε δεύτερο άτομο (ποίος τρελός αραγε θα 'ναι), η χρήση του πισω φρένου κρίνεται απαραίτητη! Μη κάνετε σούζες με δεύτερο ατομο! σπάει πιο εύκολα η ισορροπία... προς τα ΠΙΣΩ!
Φιλικά, και με πολύ αγάπη στους φίλους με τα SS που προσπαθούν με "σπασμένη" πρώτη να εξακολουθούν να σπάνε τα νεύρα μου. Και μη ξαναρωτήσετε: "πως το κανει?". Αυτο ειναι και δεν ειναι και τιποτα το ιδιαίτερο. Καλο μάθημα, και μη ξεχνάμε..., δεν ειναι για επίδειξη!
Και μια τελευταια τροποποιηση στην τεχνικη. Προσοχη αν εχετε μονοδρομο συμπλεκτη..., δεν εχετε φρενο κινητηρα...
Θέμα: Απ: Σουζάρω με ασφαλεια by izno! Παρ Φεβ 12, 2010 8:21 pm
εσύ καλά τα λες αλλά μια φορά που σήκωσα το r παρα λίγο να γέμιση ο τόπος πλαστικά από τότε το αποφεύγω συστηματικά εξάλλου στην ηλικία μου τα κοκάλα κολανε δύσκολα
Θέμα: Απ: Σουζάρω με ασφαλεια by izno! Παρ Φεβ 12, 2010 10:01 pm
όχι μωρέ εντάξει το σηκώνω άλλα μόνο στην πίστα και από στροφή σε στροφή εκεί τη βρίσκω εγώ έξω το αποφεύγω συστηματικά μη πάρω και κανέναν στο λαιμό μου
Θέμα: Απ: Σουζάρω με ασφαλεια by izno! Παρ Φεβ 12, 2010 10:48 pm
billzx10r έγραψε:
... έξω το αποφεύγω συστηματικά μη πάρω και κανέναν στο λαιμό μου
Συμφωνω και επαυξανω...
Παντως, οσοι θελετε να ασχοληθειτε με εντουρο, το σηκωμα ειναι απαραιτητη τεχνικη στο χωμα, νεροφαγωματα, λουκια και νερολακοι ειναι στην ημερησια διαταξη.
Θέμα: Απ: Σουζάρω με ασφαλεια by izno! Τρι Μαρ 23, 2010 12:21 pm
εγω μια φορα που οδηγουσα r1 ενος φιλου, μονο με χαλαρο ανοιγμα στο γκαζι 1η-2α σηκωνοταν ομορφα και προοδευτικα. Φανταζομαι οτι με πιο βιαιο ανοιγμα θα ηταν πιο δυσκολα τα πραματα... Με το fazer δεν εχω δοκιμασει ποτε με συμπλεκτη, καμια φορα παλι μονο με γκαζι και 1η στο κιβωτιο και καλη ασφαλτο , σηκωνεται 5-10 εκατοστα...
Θέμα: Απ: Σουζάρω με ασφαλεια by izno! Τρι Απρ 06, 2010 12:53 am
Σουζαρει στις εξοδους της στροφης μεσα στην πιστα ξεκινωνταας απο κουνημα στο τιμονι αν το κρατησω το γκαζι και το τραβηξω λιγο ,θα ειμαι εντελως καγκουρακος
Θέμα: Απ: Σουζάρω με ασφαλεια by izno! Κυρ Απρ 11, 2010 1:35 am
ωραια τα λες!!!κανα δυο φορε που προσπαθησα να συκωσω το tdm απο φοβο και μονο εγκατελειψα συντομα!!!ευτυχως δεν ειχε κανεναν γυρο να με δει....πρεπει να εδυχνα πολυ γελίος!!!θα ακολουθησω τις συμβουλες σου και θα δω αν θα εχει αποτελεσμα!!!
Θέμα: Απ: Σουζάρω με ασφαλεια by izno! Κυρ Απρ 11, 2010 7:34 pm
Με προσοχη φιλε Μακη, το TDM ειναι λιγο βαρυ για τετοια καγκουριλικια. Καντο με πρωτη, χαμηλες πτησεις και για αρκετο καιρο μην αλλαξεις ταχυτητα. Μη ζοριζεσαι ολα θα ερθουν φυσικα και ποτε με την αρραβωνιαρα πανω ετσι; Δεν χρειαζεται επιδειξη η Μαρια, την εχεις ψησει!
Θέμα: Απ: Σουζάρω με ασφαλεια by izno! Δευ Απρ 12, 2010 3:31 pm
φιλε Αλεξη δεν εχεις αδυκο σε πολλα πραγματα...... και στο γεγονος οτι τη Μαρια την εχω ψησει... και στο οτι το tdm ειναι αρκετα βαρυ.... και στο οτι μερικα πραγματα πρεπει να ερχοντε φυσικα... το tdm το εχω 3 χρονια τωρα ομως δεν το χρησιμοποιω καθε μερα μια που η δουλια δεν μου το επιτρεπει.περασα ενα καλο διαστημα χωρις καμια επαφη με 2κυκλο μεχρι να αποφασισω να ξανακαβαλισω!!οι λογοι περισοτερο οικονομικοι αλλα και το οτι ηθελα να περιμαινω λιγο παραπανω μεχρι να αγορασω κατι που πραγματικα θα με βολευε.το κακο ειναι οτι απο τα παλια χρονια εχουν αλλαξει πολλα.ο φοβος ειναι κατι προτωγνορο.καποτε ανοιγαμε το γκαζι και μας αρκουσε αυτο.τωρα ο φοβος ερχεται πολλες φορες και σου παταει τη δεξια μανετα πριν τη τυφλη στροφη....δεν πειραζει ομως.ασ ημαστε καλα και ορθιοι και ολα θα ερθουν φυσικα οπως λες και εσυ!!! ευχαριστω για τις συμβουλες bye!
Θέμα: Απ: Σουζάρω με ασφαλεια by izno! Πεμ Απρ 15, 2010 2:20 am
Μακης έγραψε:
φιλε Αλεξη δεν εχεις αδυκο σε πολλα πραγματα...... και στο γεγονος οτι τη Μαρια την εχω ψησει... και στο οτι το tdm ειναι αρκετα βαρυ.... και στο οτι μερικα πραγματα πρεπει να ερχοντε φυσικα... το tdm το εχω 3 χρονια τωρα ομως δεν το χρησιμοποιω καθε μερα μια που η δουλια δεν μου το επιτρεπει.περασα ενα καλο διαστημα χωρις καμια επαφη με 2κυκλο μεχρι να αποφασισω να ξανακαβαλισω!!οι λογοι περισοτερο οικονομικοι αλλα και το οτι ηθελα να περιμαινω λιγο παραπανω μεχρι να αγορασω κατι που πραγματικα θα με βολευε.το κακο ειναι οτι απο τα παλια χρονια εχουν αλλαξει πολλα.ο φοβος ειναι κατι προτωγνορο.καποτε ανοιγαμε το γκαζι και μας αρκουσε αυτο.τωρα ο φοβος ερχεται πολλες φορες και σου παταει τη δεξια μανετα πριν τη τυφλη στροφη....δεν πειραζει ομως.ασ ημαστε καλα και ορθιοι και ολα θα ερθουν φυσικα οπως λες και εσυ!!! ευχαριστω για τις συμβουλες bye!
Πρώτα πρώτα μη φανταστείς ότι το παίζω "γρήγορος" ή "γκουρού" της οδήγησης, αλλά όλοι οι οδηγοί, είτε θέλουν στο βωμό της ασφάλειας, να είναι όσο το δυνατόν πιο ικανοί και έτοιμοι, είτε έχουν τις προσδοκίες ενός "πιλότου"- "χερά", πρέπει να παρακολουθήσουν έστω μία φορά, έστω ένα "μάθημα" στο ασφαλές περιβάλλον που σου προσφέρουν τα αυτοκινητοδρόμια από ανθρώπους που γνωρίζουν όντως την οδήγηση, ώστε να εξοικειωθούν με το αντικείμενο πρωτίστως και ΑΝ θέλουν να βελτιωθούν, στη συνέχεια. Υπάρχει πραγματικά χάσμα ως προς τη γνώση και την πράξη μεταξύ ενός "μορφωμένου" οδηγού και ενός "αυτοδίδακτου"
Θέμα: Απ: Σουζάρω με ασφαλεια by izno! Σαβ Ιαν 29, 2011 10:58 pm
Πάντως η σούζα δεν είναι τίποτα τραγικό...στο FZ6 πλέον με 2α δεν πατάω και συμπλέκτη...κι έρχεται τόσο ομαλά...απλώς αν θες να πας παρακάτω πρέπει να ξέρεις φρενάκι.