Πρώτα απ’ όλα αφήνουμε την μηχανή να κρυώσει έναν είναι ζεστή, όταν γυρίσουμε από τη βόλτα μας ή την προθερμάναμε για την αλλαγή λαδιών.
1. Αρχικά τοποθετούμε ένα δοχείο για τα λάδια από κάτω από την μηχανή. Αριστερά όπως καθόμαστε πάνω στην μηχανή κάτω από το λεβιέ των ταχυτήτων όπου βρίσκεται η τάπα λαδιών την ξεβιδώνουμε με ένα καρυδάκι και μεγάλη προέκταση ή ένα Τ». Προσέχουμε το λάδι να μην πέσει πάνω στην εξάτμιση γι’ αυτό και πιο πριν καλό είναι να τοποθετήσουμε ένα πανί κάτω από το σημείο που θα φύγουν τα λάδια. Αφήνουμε τα λάδια να στραγγίσουν καλα, κουνάμε λίγο τη μηχανή και τέλος σφίγγουμε πάλι τη βίδα.
2. Στο μπροστινό μέρος της μηχανής πίσω από τον μπροστινό τροχό και ανάμεσα στους λαιμούς των εξατμίσεων κάτω από το ψυγείο υπάρχει μια βίδα πάνω στον σκελετό. Την ξεβιδώνουμε με τον ίδιο τρόπο που κάναμε πιο πάνω. (και ένα γερμανοπολύγονο κάνει). Προσοχή όμως γιατί το λάδι θα πεταχτεί με δύναμη και θα πιτσιλιστεί ο μπροστινός τροχός. Για να το αποφύγουμε τοποθετούμε ένα χωνί λίγο πλάγια ή το δοχείο θα πρέπει να το κρατάμε στο χέρι, στο ύψος της βίδας. Αφού αδειάσει το λάδι και από κει σφίγγουμε την βίδα.
3. Στην δεξιά πλευρά της μηχανής βρίσκεται το φίλτρο λαδιού. Είναι πάνω και δεξια από το στρογγυλό καπάκι (της καμπάνας) που γράφει την μάρκα της μηχανής "ΥΑΜΑΗΑ" και κάτω από την βάση του κυλίνδρου. Μην το μπερδέψετε με την τρόμπα νερού. Ξεχωρίζει από το κολάρο που είναι στεριωμένο πάνω του. Ξεβιδώνουμε τις μικρές βίδες κυκλικά με ένα δεκαράκι καρυδάκι και καστάνια. Πριν βγάλετε το καπάκι θα τρέξει και από κει λίγο λάδι. Πάλι με το πανάκι σκουπίζουμε τις διαρροές και τον θόλο όταν βγει το παλιό φίλτρο. Όπως βγάζουμε το παλιό φίλτρο έτσι βάζουμε το καινούριο. Σφίγγουμε τις βίδες πάλι κυκλικά όπως τις ξεβιδώσαμε. Προσοχή στο σφίξιμο των βιδών, μην βάλετε υπερβολική δύναμη γιατί ενδέχεται να σπάσουν ή να χαλάσετε το σπείρωμα και πρέπει να επέμβει μάστορας.
4. Δεξιά κάτω από το τιμόνι πάνω στον σκελετό υπάρχει μια πλαστική τάπα, ο δείκτης λαδιών. Τοποθετούμε ένα χωνί και ξεκινάμε σιγά σιγά να γεμίζουμε με λάδια. Βάζουμε γύρω γύρω ένα πανάκι έτσι ώστε σε περίπτωση λάθους να μην γεμίσει η μηχανή λάδια. Γεμίζουμε τα πρώτα 1900ml, 1.9 λίτρα. Βάζουμε την μηχανή σε όρθια στάση και βάζουμε μπρος. Την αφήνουμε να ζεσταθεί και όταν ανάψει το βετιλατέρ σβήνουμε τη μηχανή και ανοίγουμε το πλαϊνό σταντ. Ύστερα συμπληρώνουμε και τα υπόλοιπα λάδια, 700ml, 0.7 λίτρα όπως και στην αρχή. Συνολικά η μηχανή με την αλλαγή λαδιών-φίλτρου σύμφωνα με το Manual service της δέχεται 2.600 ml, 2.6 λίτρα. Για σιγουριά κοιτάζουμε κάθε τόσο στα τελευταία ml τον δείκτη, έχοντας πάντα τη μηχανή σε όρθια στάση. Αν τα λάδια είναι εντάξει, βιδώνουμε τον δείκτη και βάζουμε μπρος.
Η μηχανή είναι έτοιμη για βόλτα.
Κατά τη γνώμη μου τις βίδες που θα ξεβιδώσετε να τις λαδώσετε πριν βιδωθούν ξανά.
Τα λάδια που χρησιμοποιών εγώ στο xtx μου είναι τα SPECTRO 15W-50 silver ή της MOTUL 300V 15w-50. Και τα δυο είναι υψηλής ποιότητας και full συνθετικά. Επίσης δεν χρησιμοποιώ το φίλτρο λαδιού της αντιπροσωπείας.
Αυτός είναι ο τρόπος που κάνω τις αλλαγές στην μηχανή μου και τις πραγματοποιώ κάθε 3000-4000 χλμ το πολύ. Παρακαλώ διορθώστε-προσθέστε σε ότι έχω κάνει λάθος. Δεν το παίζω μηχανικός απλώς σκοπός μου είναι να βοηθήσω όσο μπορώ.