Μείωση της τάξης του 27% σημείωσαν τα θανατηφόρα ατυχήματα τη 10ετία 2001-2010 στην Ε.Ε., σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε ο Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών Μοτοσικλέτας (ACEM).
Ειδικότερα, ο ACEM πραγματοποίησε ανάλυση πάνω σε στατιστικά στοιχεία που βασίζονται στα δεδομένα που συλλέγει το γκρουπ της Διεθνούς Βάσης Δεδομένων Οδικής Κυκλοφορίας και Ατυχημάτων (International Road Traffic and Accident Database-IRTAD). Η σημαντική αυτή μείωση αφήνει ένα ελπιδοφόρο μήνυμα για το μέλλον, αν και ο σύνδεσμος επισημαίνει ότι το μερίδιο των θανατηφόρων τροχαίων με δίκυκλο έχει αυξηθεί σε σχέση με το σύνολο των οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους (αυτοκίνητα, φορτηγά, λεωφορεία κτλ.).
Η μεγαλύτερη μείωση παρατηρήθηκε στην κατηγορία των μοτοποδηλάτων με το ποσοστό θανατηφόρων τροχαίων να μειώνεται κατά το εντυπωσιακό 58,6%. Ειδικότερα τα 2.181 θανατηφόρα τροχαία του 2001 μειώθηκαν στα 924 το 2010.
Αν και ο συνολικός στόλος των μοτοποδηλάτων στις ευρωπαϊκές αγορές μειώθηκε κατά 6,5%, τη συγκεκριμένη 10ετία, η μεγάλη ποσοστιαία μείωση στα τροχαία δεν αποδίδεται από τον ACEM σε αυτό το γεγονός. Ο σύνδεσμος υποστηρίζει ότι ναι μεν υπήρξε μείωση συνολικά αλλά σε πολλές αγορές (μεταξύ των οποίων η Γερμανία, η Δανία, η Σουηδία, η Πολωνία κ.α.) η τάση στη αγορά ήταν αυξητική με ταυτόχρονη μείωση στα ατυχήματα.
Στις μοτοσικλέτες η μείωση στα θανατηφόρα τροχαία κινήθηκε σε σαφώς μικρότερο ποσοστό, το οποίο έφτασε στο 14,4% για την 10ετία 2001-2010, αν και ο συνολικός αριθμός μοτοσικλετών αυξήθηκε το ίδιο χρονικό διάστημα κατά 45% (!), το μεγαλύτερο ποσοστό μεταξύ όλων των μέσων μετακίνησης στην Ε.Ε.
Τα πρωτεία σε αυτό τον τομέα κατέχει η Σλοβενία με τη μείωση να ανέρχεται στο 53%. Στον πίνακα ακολουθεί η Πορτογαλία, η Αυστρία και η Γαλλία με ποσοστά μείωσης 45%, 36% και 34% αντίστοιχα. Στο 34% κυμαίνεται και η μείωση στη Γερμανία, ενώ πάνω από 30% βρίσκεται τόσο το Ηνωμένο Βασίλειο (-32%) όσο και το Βέλγιο (-31%). Από τις 12 χώρες που παρουσιάζουν αρνητικό πρόσημο η Ελλάδα βρίσκεται στη 10η θέση με το ποσοστό μείωσης θανατηφόρων τροχαίων να ανέρχεται μόλις στο 13%. Από την άλλη βέβαια υπάρχουν και χειρότερα…
Παράδειγμα προς αποφυγή αποτελεί η Πολωνία όπου η αύξηση στα θανατηφόρα τροχαία με μοτοσικλέτα ανήλθε στο ιλιγγιώδες 53% για την προηγούμενη 10ετία. Μακράν πίσω της η Ιταλία. Παρά την ποιότητα των δρόμων και τη μοτοσικλετιστική κουλτούρα για την οποία φημίζεται η Ιταλία κατέγραψε αύξηση 16% στα θανατηφόρα τροχαία το διάστημα 2001-2010.
Σύμφωνα με τον ACEM οι διαφορές από χώρα σε χώρα είναι αρκετά μεγάλες όσον αφορά την ασφάλεια. Για αυτό το λόγο χρειάζεται περαιτέρω έρευνα για να βγουν ασφαλή συμπεράσματα όσον αφορά τους λόγους που σε κάποιες χώρες η ασφάλεια βελτιώνεται με ταχύτερους ρυθμούς ενώ σε άλλες χειροτερεύει εντυπωσιακά.
πηγή : http://www.mototriti.gr