Η γραμμή εκκίνησης αραιώνει και η FIM με την Dorna αναζητούν τρόπους να αυξήσουν τις συμμετοχές με καινούργιες εργοστασιακές και ιδιωτικές ομάδες. Το δύσκολο είναι ότι σε πολλά σημεία οι απαιτήσεις των μεν διαφέρουν από των δε. Και αναζητείται ο καλύτερος συμβιβασμός.
Φαίνεται λοιπόν ότι το 2012 πάμε για τέσσερις κατηγορίες αγώνων στα μεγάλα (σήμερα MotoGP). Σε αυτές τουλάχιστον κατέληξε η MSMA (Σύνδεσμος Κατασκευαστών Μοτοσυκλετών για τα Μηχανοκίνητα Σπορ):
1. Εργοστασιακοί πρωτότυποι κινητήρες με όριο τα 1.000cc, τους 4 κυλίνδρους και διάμετρο εμβόλων τα 81mm. Έτσι οι διαδρομές των εμβόλων θα πάψουν να μικραίνουν στο διηνεκές
2. Όπως η κατηγορία 1, αλλά οι κινητήρες θα εκμισθώνονται στις δορυφορικές ομάδες με εργοστασιακό πλαίσιο
3. Όπως στην κατηγορία 2 αλλά με πλαίσιο άλλου κατασκευαστή
4. Πρωτότυπα πλαίσια με κινητήρες βασισμένους στους παραγωγής. Θα επιτρέπονται μόνον συγκεκριμένες βελτιώσεις/αλλαγές.
Βασικά στοιχεία των νέων κανονισμών των 1000cc είναι ότι επιβαρύνονται με 3kg βάρους σε σχέση με το υπάρχον όριο (από 150kg σε 153kg) και θα διατηρηθεί η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ στα 21lt και για τις δύο κατηγορίες. Οι ιδιωτικές εταιρείες θα μπορούν όμως να χρησιμοποιούν ρεζερβουάρ 24lt και 12 κινητήρες τον χρόνο, αντί 6.
Όλα αυτά θα ξεκαθαριστούν από την επιτροπή που θα προτείνει τους νέους κανονισμούς (CRT) η οποία θα κάνει τις πρώτε οριστικές εξαγγελίας τον Μάιο.
Τι προσπαθούν να επιτύχουν με αυτές τις αλλαγές; Απάντηση έδωσε ο εκπρόσωπος της Dorna: "Δεν έχουμε άλλη επιλογή". Είναι καθαρά Οικονομικό Ζήτημα. Η εξέλιξη ενός πρωτότυπο είναι πλέον πανάκριβη υπόθεση και από την άλλη η κατάργηση των MotoGP θα έβγαζε από τη ζωή μας –και από τη Μοτοσυκλέτα- το πιο λαμπερό και γοητευτικό συστατικό. Τον ανταγωνισμό σε κορυφαίο επίπεδο.
Ακόμα, ανοίγει η πόρτα για εταιρείες όπως η Aprilia που ήδη παράγει έναν V-4 για το RSV. Οι Ιταλοί θα μπορούσαν να λάβουν εύκολα μέρος στα Νέα MotoGP αρκεί να κατασκευάσουν ένα πρωτότυπο πλαίσιο. Κάτι για το οποίο δεν έχουν καμία δυσκολία.
Ίσως μάλιστα αυτός να είναι ο απώτερος σκοπός τους, όταν πριν δύο μήνες αποφάσισαν να σνομπάρουν την Moto2, αφήνοντας ξεκρέμαστο τον "Aspar" Martinez .
Θα πισωγυρίσει η τεχνολογία; Θα έρθουν οι πνευματικές βαλβίδες; Θα φτάσουν τα superbike παραγωγής τους 220hp; Ελπίζω όλες αυτές οι αντικρουόμενες ερωτήσεις να βρουν απαντήσεις που προς το συμφέρον της μοτοσυκλέτας. .