REM Global Moderator
Φύλλο : Όνομα : Barovios Ηλικία : 51 Μοντέλο : KTM 1290 GT, Χmax300 Αριθμός δημοσιεύσεων : 2937 Ημερομηνία εγγραφής : 19/01/2010 | Θέμα: Και ιδιωτικά ΚΤΕΟ στον χορό της διαφθοράς! Κυρ Δεκ 16, 2012 12:33 pm | |
| Και ιδιωτικά ΚΤΕΟ στον χορό της διαφθοράς
Οι κάτοχοι αυτοκινήτων πληρώνουν κανονικά, αλλά δεν γίνεται κανένας έλεγχος και το πιστοποιητικό είναι πλαστό
Θέλετε να περάσετε το όχημά σας από έλεγχο ΚΤΕΟ, αλλά δεν έχετε τον χρόνο, τα χρήματα ή έστω τη διάθεση να προσέλθετε σε κάποιο Κέντρο Τεχνικού Ελέγχου; Τα κυκλώματα που δρουν στον χώρο έχουν βρει τη λύση και για εσάς. Κάποιος θα έρθει να παραλάβει το όχημά σας, να το πάει στο ΚΤΕΟ και ύστερα από λίγη ώρα να σας το επιστρέψει μαζί με το πιστοποιητικό. Εσείς θα καταβάλετε κανονικά το ποσό που σας αναλογεί συν κάτι επιπλέον για τον «κόπο» του διαμεσολαβητή. Αυτό το οποίο όμως δεν γνωρίζετε είναι ότι στην πλειονότητα των περιπτώσεων το όχημα σας δεν θα έχει προσέλθει σε κανένα ΚΤΕΟ, δεν θα έχει ελεγχθεί από κανέναν απολύτως και απλώς θα έχει αποσταλεί η άδεια του αυτοκινήτου σας σε κάποιο «φιλικό» προς τον διαμεσολαβητή ΚΤΕΟ, το οποίο θα εκδώσει το πιστοποιητικό σας έναντι πολύ μικρότερου ποσού από αυτό που θα πληρώσετε εσείς.
Για την έκδοση των πλαστών πιστοποιητικών ΚΤΕΟ, ανασύρεται από το αρχείο ένα γνήσιο πιστοποιητικό οχήματος ίδιου τύπου με το δικό σας, ώστε οι μετρήσεις να είναι συμβατές με το δικό σας αυτοκίνητο, αλλάζουν τα στοιχεία πινακίδας κυκλοφορίας και ο αριθμός πλαισίου και το πιστοποιητικό είναι δικό σας.
Τα φαινόμενα διαφθοράς στα ΚΤΕΟ έχουν επεκταθεί, εκτός από τα δημόσια ΚΤΕΟ, και στα ιδιωτικά, σύμφωνα με καταγγελίες εκπροσώπων του κλάδου. «Η διακίνηση αδειών κυκλοφορίας και στη συνέχεια πιστοποιητικών ΚΤΕΟ μέσω φαξ αποτελεί πλέον καθημερινό φαινόμενο και η Πολιτεία δεν κάνει απολύτως τίποτα για αυτό», καταγγέλλει στην «Κ» ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, Κωνσταντίνος Βήκας. «Πριν από μερικά χρόνια (Ιανουάριος 2010) παραλάβαμε την άδεια κυκλοφορίας ενός οχήματος το οποίο είχε καταστραφεί ολοσχερώς ύστερα από ατύχημα και είχε παραμείνει ακινητοποιημένο», περιγράφει ο κ. Βήκας. Ο πανελλήνιος σύνδεσμος προσέφυγε ανωνύμως σε ένα από αυτά τα κυκλώματα όπου προωθήθηκε η άδεια κυκλοφορίας του ακινητοποιημένου οχήματος και ύστερα από δέκα ημέρες έλαβε στα χέρια του το πολυπόθητο χαρτί από το ΚΤΕΟ, το οποίο πιστοποιούσε ότι το -κατεστραμμένο από το ατύχημα- όχημα είναι κατάλληλο να κυκλοφορεί στους δρόμους της πόλης. Σύμφωνα με τον κ. Βήκα, το παραπάνω περιστατικό αποτελεί μόνο ένα από τα πολλά που σημειώνονται καθημερινά, με την Πολιτεία να αφήνει την κατάσταση να εξελίσσεται ανεξέλεγκτα. Τη διενέργεια «τεχνικών ελέγχων-φαντασμάτων δι’ αλληλογραφίας» καταγγέλλει με επιστολή του προς το υπουργείο Ανάπτυξης και εκπρόσωπος ιδιωτικού ΚΤΕΟ, επισημαίνοντας την αναγκαιότητα εφαρμογής της νομοθεσίας ώστε να υπάρχει ένας συστηματικός και ενδελεχής έλεγχος της λειτουργίας των ΚΤΕΟ, δημόσιων και ιδιωτικών.
Λείπουν οι αποδείξεις
Οι συνεχείς παρατάσεις που δίνονται για την πιστοποίηση των δημόσιων ΚΤΕΟ, αλλά και για την τοποθέτηση κάμερας για τη μαγνητοσκόπηση του τεχνικού ελέγχου που διεξάγεται στο όχημα, απλώς ενισχύουν τα παραπάνω φαινόμενα, καταγγέλλουν εκπρόσωποι ιδιωτικών ΚΤΕΟ. Η υποχρέωση τοποθέτησης κάμερας στους ελέγχους ΚΤΕΟ έχει ήδη παραταθεί μία φορά και καταληκτική ημερομηνία είναι πλέον η 4η Ιανουαρίου 2013. «Είναι εύκολο να καταγγείλεις περιστατικά, ωστόσο είναι πολύ δύσκολο να τα αποδείξεις», εξηγεί στην «Κ» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΚΤΕΟ Hellas Α.Ε. Αλ. Τσακίρης. «Οσο δεν διενεργείται έλεγχος, τα φαινόμενα αυτά θα οργιάζουν», εξηγούν στελέχη του κλάδου. «Είναι χαρακτηριστικό ότι μόλις πριν από λίγες ημέρες εκδόθηκε υπουργική απόφαση η οποία ορίζει ποινές για τις παραβάσεις των ΚΤΕΟ, καθώς μέχρι σήμερα το σύστημα ποινών ήταν τόσο περίπλοκο, που δεν μπορούσε να εφαρμοστεί. Δεν υπήρχαν διαβαθμίσεις στις ποινές και η μόνη εναλλακτική ήταν το “λουκέτο” σε κάποια επιχείρηση», εξηγεί ο κ. Τσακίρης.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, τα κυκλοφορούντα οχήματα που διαφεύγουν τον προβλεπόμενο τεχνικό έλεγχο ΚΤΕΟ ξεπερνούν τα τελευταία χρόνια τα 2,5 εκατομμύρια. Αποτέλεσμα είναι, σύμφωνα με τον σύνδεσμο, τα διαφυγόντα δημόσια έσοδα από τη μη είσπραξη εσόδων από τον αναλογούντα ΦΠΑ και τελών υπέρ του Δημοσίου να ανέρχονται σε ποσό που ξεπερνά τα 310 εκατ. ευρώ.
πηγή : http://news.kathimerini.gr |
|