Σύμφωνα με τη Yamaha, ο νέος κινητήρας αφορά στο μέλλον της εταιρείας. Τεχνολογικά εξελιγμένος, αξιοποιεί την τεχνολογία crossplane, την οποία πρωτογνωρίσαμε στο αγωνιστικό Μ1, αλλά και στο R1, το 2009. Τα δύο αυτά μοντέλα παρουσίαζαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον στην αρχιτεκτονική του κινητήρα τους και, συγκεκριμένα, στο στρόφαλο. Τα αντίβαρά του είναι τοποθετημένα σε σχήμα σταυρού, δηλαδή διαμετρικά αντίθετα, ώστε το καθένα από αυτά να αναιρεί την αδράνεια του άλλου. Οι καύσεις, επίσης, στους κυλίνδρους είναι ασύμμετρες, με σκοπό τη συνολική βελτίωση της απόδοσης, της αίσθησης και της ευαισθησίας στο δεξί άκρο του οδηγού.
Η εν λόγω τεχνολογία έφερε τα πάνω-κάτω στην κατηγορία και η Yamaha δε θα μπορούσε παρά να τη χρησιμοποιήσει σε αυτό το project που αφορά στο μέλλον της. Σε συνδυασμό, μάλιστα, με τα οφέλη που προσφέρει ένας κινητήρας τριών κυλίνδρων, το αποτέλεσμα θα είναι σίγουρα εντυπωσιακό. Άλλωστε, η τεχνολογία crossplane έχει ως βασικό σκοπό την εξαφάνιση της ροπής αδράνειας, με σκοπό να παράγει «καθαρή» ροπή, η οποία αποτελεί και τη βάση της λειτουργίας του νέου τρικύλινδρου κινητήρα.
Οι δυνατότητες που προσφέρει το νέο αυτό κινητήριο σύνολο, σύμφωνα με τη Yamaha, είναι πολλές. Τα οφέλη ενός δικύλινδρου κι ενός τετρακύλινδρου κινητήρα συνδυάζονται σε ένα ελαφρύ και μικρών διαστάσεων σύνολο, το οποίο χρησιμοποιεί τεχνολογίες που έχουν ωφελήσει τη Yamaha.
Φυσικά, είναι πολύ νωρίς ακόμη για να μπορούμε με ασφάλεια να υποθέσουμε τα σχέδια της Yamaha για τον εν λόγω κινητήρα. Σίγουρα θα βρεθεί στην καρδιά μιας sport μοτοσικλέτας (τουλάχιστον αρχικά), ωστόσο, δεν αποκλείεται να τον δούμε και σε μοντέλα δρόμου.
Περισσοτερα στο Mototriti