Εδώ και καιρό παρακολουθούσαμε με ενδιαφέρον τον… ινδικό ειδικό τύπο στο διαδίκτυο, για την πορεία της μικρής sport μοτοσικλέτας της Yamaha. Επρόκειτο για μια μοτοσικλέτα στα χνάρια του YZF R-125, αλλά με κινητήρα 150 κυβικών, ελαφρώς αλλαγμένη εμφάνιση, και βελτιώσεις παντού.
Το R15 είναι σχεδόν ίδιο με το YZF R-125, αλλά με ιδιαίτερα κοφτερή sport εμφάνιση. O κινητήρας τώρα διαθέτει 149,8 κυβικά εκατοστά, είναι ψεκαστός, και αποδίδει 16,77 ίππους
Η αεροδυναμική είναι βελτιωμένη κατά 4% από το YZF R-125, ενώ διαθέτει πεντάμπρατσες ζάντες και δισκόφρενα εμπρός/πίσω
Όσον αφορά στις μικρές μοτοσικλέτες, η Yamaha -όπως και όλες οι άλλες εταιρείες παραγωγής μοτοσικλετών- δίνει τεράστια βαρύτητα στην ινδική αγορά, όπου πωλούνται περίπου… ένα εκατομμύριο μικρές μοτοσικλέτες τον… μήνα! Ναι, κι εμάς μας φαινόταν απίστευτο, όμως η χώρα με το 1δις+ κατοίκους προτιμά τα μικρά δίκυκλα για τις μετακινήσεις της, και αυτό φαίνεται και στις εξωπραγματικές για εμάς πωλήσεις.
Έτσι, μετά από μερικούς μήνες παιχνιδιού με τα media (κατασκοπικές φωτό, δήθεν διαρροές, κλπ), η Yamaha Ινδίας επιτέλους παρουσίασε το YZF R15, το οποίο μάλιστα έχει και δικό του micro site (http://www.yamaha-motor-india.com/r15/). Πρόκειται για το πρώτο made in India υγρόψυκτο μοτοσικλετάκι της Yamaha, και οι άνθρωποι της εταιρείας δηλώνουν υπερήφανοι για την κατασκευή του. Το R15 είναι σχεδόν ίδιο με το YZF R-125, με ιδιαίτερα κοφτερή sport εμφάνιση, ενώ διαθέτει καλούδια όπως το πλαίσιο τύπου Deltabox, ένα κτηνώδες ψαλίδι αλουμινίου, βελτιωμένη αεροδυναμική κατά 4% από το YZF R-125, πεντάμπρατσες ζάντες και δισκόφρενα εμπρός και πίσω. Νέο είναι το τελικό της εξάτμισης, ενώ για τις δύσκολες ινδικές οδηγικές συνθήκες το R15 διαθέτει… διπλή κόρνα! Έτσι αποκλείεται να περάσετε απαρατήρητοι, λόγω της εξαιρετικά χαμηλής στάθμης θορύβου του μονοκύλινδρου και τετράχρονου κινητήρα.
Ο κινητήρας τώρα διαθέτει 149,8 κυβικά εκατοστά, είναι ψεκαστός, και αποδίδει 16,77 ίππους και 1,5 κιλά ροπής. Το ανακοινώσιμο βάρος του R15 αγγίζει τα 136 κιλά γεμάτο με βενζίνη, ενώ το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 12 λίτρα.
Θα ήταν ενδιαφέρον να βλέπαμε το YZF R15 και στην Ευρώπη, αν και μάλλον οι… πόθοι μας δεν θα ικανοποιηθούν, λόγω του διπλώματος της μικρής κατηγορίας που στις περισσότερες ευρωπαικές χώρες (όχι όμως και στην πάντα μοναδική Ελλάδα) αφορά στα 125 κυβικά. Λέτε πάλι, οι όποιες βελτιώσεις του YZF R15 να περάσουν και στην επόμενη έκδοση του YZF R-125;
πηγή : http://www.mototriti.gr