REM Global Moderator
Φύλλο : Όνομα : Barovios Ηλικία : 51 Μοντέλο : KTM 1290 GT, Χmax300 Αριθμός δημοσιεύσεων : 2937 Ημερομηνία εγγραφής : 19/01/2010 | Θέμα: Οι εξελίξεις στους αυτοκινητόδρομους Δευ Μαρ 12, 2012 10:57 pm | |
| Στασιμότητα παρατηρείται στα έργα κατασκευής νέων αυτοκινητοδρόμων, καθώς οι στρόφιγγες της χρηματοδότησης έχουν κλείσει στις περισσότερες των περιπτώσεων. Η εντεινόμενη οικονομική κρίση δεν έχει αφήσει ανεπηρέαστο και τον τομέα της κατασκευής αυτοκινητοδρόμων, καθώς αρκετές εταιρείες έχουν «κηρύξει» παύση εργασιών. Το θέμα, φυσικά, θεωρείται υψίστης σημασίας καθώς οι συμβάσεις παραχώρησης συνοδεύονται από ρήτρες που βαραίνουν το δημόσιο. Άλλωστε, αυτός ήταν ο κύριος λόγος που πρόσφατα υπήρξε ειδική νομοθετική μέριμνα για όσους δεν κατέβαλαν διόδια, τα έσοδα των οποίων θεωρήθηκαν σημαντικά διαφυγόντα κέρδη. Όσον αφορά στην γενικότερη καθυστέρηση στην πορεία των δημοσίων έργων και κατʼ επέκταση στην κατασκευή αυτοκινητοδρόμων, οι βασικότερες αιτίες των προβλημάτων ανάγονται στη διακοπή των χρηματοδοτήσεων από την πλευρά των τραπεζών και φυσικά στη συνεχή μείωση της κυκλοφορίας των οχημάτων.
Το σχέδιο ενίσχυσης των έργων Το σχέδιο ενίσχυσης των δημόσιων έργων, σύμφωνα με τις τελευταίες εξελίξεις, θα στηριχθεί σε ένα νέο μηχανισμό χρηματοδότησης μέσω κοινοτικών πόρων, όπου θα συμμετάσχουν η ελληνική κυβέρνηση, η τρόικα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (μέσω πόρων του ΕΣΠΑ και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων), χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, αλλά και ιδιώτες μέσω έκδοσης ειδικών ομολόγων. Ειδικά για την τελευταία κατηγορία, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση προτίθεται να «βάλει» στο παιχνίδι και ιδιώτες όχι μόνο στα δημόσια έργα, αλλά και σε άλλα πρότζεκτ που σχετίζονται με την «πολυδιαφημιζόμενη» ανάπτυξη που ακούμε το τελευταίο διάστημα, αλλά δυστυχώς δεν έχουμε δει έως τώρα. Επίσης, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων έχουν πέσει και προτάσεις που σχετίζονται με τη σύσταση αναπτυξιακής τράπεζας και ειδικού Ταμείου Εγγυήσεως Υποδομών. Τέλος, σύμφωνα με τον προγραμματισμό των δημοσίων έργων για τα επόμενα χρόνια, το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών έχει δηλώσει ότι μόνο για το 2012 το κόστος τους θα αγγίξει τα 2,4 δισ. ευρώ.
Ράχες Μαλιακού – Κλειδί Ημαθίας Το συγκεκριμένο τμήμα έχει δοθεί με την μέθοδο της παραχώρησης στην εταιρεία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε. Το έργο καλύπτει 230 χιλιόμετρα αυτοκινητοδρόμου και περιλαμβάνει την ανακατασκευή και αναβάθμιση του υφιστάμενου αυτοκινητόδρομου, την κατασκευή νέου τμήματος αυτοκινητόδρομου καθώς και την λειτουργία και συντήρησή του για 30 χρόνια.
Συνοπτικά, τα χαρακτηριστικά του έργου συνοψίζονται στα εξής: • 2 δίδυμες σήραγγες στα Τέμπη μήκους 2 και 6 χιλιομέτρων • 1 δίδυμη σήραγγα στον Πλαταμώνα μήκους 2,7 χιλιομέτρων • 14 χιλιόμετρα ανοιχτής οδοποιίας • 17 χλμ. δευτερεύουσες οδούς και οδούς εξυπηρέτησης • 22 γέφυρες • 5 ανισόπεδους κόμβους • Κτίρια εξυπηρέτησης σηράγγων, κ.α. Σε πρόσφατες δηλώσεις του, ο υφυπουργός μεταφορών έχει δηλώσει ότι υπάρχει η δυνατότητα να ξεκινήσουν εργασίες στις σήραγγες των Τεμπών και του Πλαταμώνα, καθώς και σε ορισμένα οδικά τμήματα για λόγους ασφαλείας. Επίσης, η μεγαλύτερη βαρύτητα θα δοθεί στην σήραγγα του Πλαταμώνα, όπου παρουσιάζονται ορισμένα τεχνικά προβλήματα. Για τις συγκεκριμένες εργασίες θα δοθούν περίπου 20-25 εκατ. ερυώ από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους. Τηλέφωνο ανάγκης 1866
Αυτοκινητρόδρομος Κεντρικής Ελλάδος Το έργο περιλαμβάνει τον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδος, μήκους 174χλμ, καθώς και τμήμα του Αυτοκινητοδρόμου Αθηνών – Θεσσαλονίκης, μήκους 58χλμ. Με βάση τις προδιαγραφές, ο νέος αυτοκινητόδρομος θα διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και με προβλεπόμενη ταχύτητα μελέτης τα 120 χλμ/ώρα και θα συνδέει τον ΠΑΘΕ (από Σκάρφεια) με την Εγνατία Οδό στο ύψος του ανισόπεδου κόμβου της Παναγιάς. Η εξέλιξη των έργων έχει ήδη παρουσιάσει αρκετές καθυστερήσεις και όπως υποστηρίζεται, με την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου οδικού άξονα, οι περιοχές της κεντρικής χώρας αναμένεται να ωφεληθούν αρκετά.
Ιονία Οδός Με ρυθμούς χελώνας προχωρά ο Δυτικός Άξονας της Ελλάδος, δηλαδή η Ιονία Οδός που θα συνδέει το Αντίρριο με την Εγνατία Οδό. Οι καθυστερήσεις που εντοπίζονται στο έργο είναι τεράστιες και τα μοναδικά τμήματα που έχουν παραδοθεί έως τώρα αφορούν στην παράκαμψη της Άρτας και σε ένα τμήμα 50 χιλιομέτρων στην περιοχή του Αγρινίου. Η τελμάτωση των έργων και συγκεκριμένα στον Δυτικό Οδικό Άξονα, καθώς και των παράλληλων έργων Αμβρακία-Άκτιο και τη σύνδεση του Δυτικού Άξονα με το Πλατυγιάλι Αστακού, οφείλονται κυρίως στις καθυστερήσεις που έχουν υπάρξει τόσο στον τομέα των απαλλοτριώσεων όσο και στην ολοκλήρωση των περιβαλλοντικών όρων για τμήματα όπως είναι η Σήραγγα «Κλόκοβα» στην Παλιοβούνα. Τα αποτελέσματα από τη μη τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων δεν στερούν μόνο την ανάπτυξη από την Δυτική Ελλάδα, αλλά μας «κοστίζουν» και αρκετές ανθρώπινες ζωές, καθώς το υπάρχον δίκτυο είναι αρκετά επικίνδυνο.
Ολυμπία Οδός Από τα τέλη του καλοκαιριού του 2008 το τμήμα της Εθνικής Οδού από την Κόρινθο έως την Πάτρα έχει υποστεί μια σειρά από παρεμβάσεις- από την ιδιωτική εταιρεία που το έχει αναλάβει,- ώστε ο δρόμος να καταστεί πιο ασφαλής για τους χρήστες, ενώ ταυτόχρονα γίνονται όλες οι απαραίτητες εργασίες προκειμένου να κατασκευαστούν τα νέα τμήματα (καθώς σε ορισμένα σημεία θα περιλαμβάνει νέα χάραξη, καθώς επίσης και καινούργια τμήματα). Πρόκειται για ένα έργο που δόθηκε με την μέθοδο παραχώρησης για 30 χρόνια στην εταιρεία Ολυμπία Οδό Α.Ε., το οποίο περιλαμβάνει τη χρηματοδότηση, λειτουργία, κατασκευή και συντήρηση 365 χλμ. αυτοκινητοδρόμου από την Ελευσίνα έως της Τσακώνα Μεσσηνίας. Συνολικά το έργο περιλαμβάνει 284 χλμ. νέου αυτοκινητοδρόμου και παρεμβάσεις και βελτιώσεις σε 81 χλμ. υφιστάμενων τμημάτων. Η Εθνική Οδός Κορίνθου-Πατρών το τελευταίο διάστημα έχει δεχθεί μια σειρά από παρεμβάσεις προκειμένου να αρθεί η οποία επικινδυνότητα. Ειδικότερα η εταιρεία έχει προβεί σε:
Αντικατάσταση κατεστραμμένων και βελτίωση των υφιστάμενων στηθαίων ασφαλείας, συνολικού μήκους 72 χλμ.
Βελτίωση αντιολισθητικών ιδιοτήτων οδοστρώματος, συνολικής επιφάνειας 1,4 εκατ.τ.μ: Το πρόβλημα της ολισθηρότητας του οδοστρώματος στο τμήμα Κορίνθου-Πατρών ήταν ένα από τα σημαντικότερα θέματα που έπρεπε να αντιμετωπίσει η εταιρεία άμεσα. Σύμφωνα με τις δηλώσεις των υπευθύνων η βελτίωση της αντιολισθητικής ικανότητας του οδοστρώματος στα σημεία όπου απαιτούταν έγινε με τις πλέον σύγχρονες μεθόδους, ενώ παράλληλα χρησιμοποιήθηκε πρόσθετος τάπητας.
• Επισκευές οδοστρώματος συνολικής επιφάνειας 88.500 τ.μ. • Διαγραμμίσεις μήκους 366 χλμ. • Καθαρισμό και αντικατάσταση φθαρμένων πινακίδων. • Καθαρισμό και αλλαγή ανακλαστήρων στηθαίων ασφαλείας. • Βελτίωση οδοφωτισμού συνολικού μήκους 38 χλμ.
Αυτή τη στιγμή, τα έργα δεν έχουν παγώσει και η εταιρεία έχει δώσει βάρος μόνο στη λειτουργία και συντήρηση του αυτοκινητοδρόμου.
Εγνατία Οδός: Ολοκληρώνεται ο άξονας 45 Ξεκινούν σε περίπου ένα μήνα οι εργασίες ολοκλήρωσης του κάθετου άξονα 45 της Εγνατίας Οδού που ενώνει τη Σιάτιστα με τα αλβανικά σύνορα. Το έργο είναι συνολικού προϋπολογισμού 102 εκατομμυρίων ευρώ περίπου και αναμένεται να ολοκληρωθεί σε 36 μήνες. Όσον αφορά στην κατασκευή της συγκεκριμένης αρτηρίας, έχει συνολικό μήκος 16,2 χλμ. και αποτελείται από δύο τμήματα:
Το πρώτο μήκους 13,5 χιλιομέτρων ξεκινά από την Κορομηλιά και φτάνει μέχρι και την Ιεροπηγή Καστοριάς
Το δεύτερο έχει μήκος 2,7 χιλιομέτρων και συνδέει την Ιεροπηγή με την Κρυσταλλοπηγή.
πηγή : http://www.mototriti.gr
REM : Να κλάψω ή να γελάσω; |
|
gkcarbons normal member
Φύλλο : Όνομα : giorgos Ηλικία : 54 Μοντέλο : fz1s Αριθμός δημοσιεύσεων : 281 Ημερομηνία εγγραφής : 13/09/2011 | Θέμα: Απ: Οι εξελίξεις στους αυτοκινητόδρομους Δευ Μαρ 12, 2012 11:41 pm | |
| REM : Να κλάψω ή να γελάσω;
γέλα κλαίγοντας ή κλάψε γελώντας η απόφαση δική σου. |
|
delrules Moderator
Φύλλο : Όνομα : delrules Ηλικία : 45 Μοντέλο : YAMAHA FZ1S FAZER Αριθμός δημοσιεύσεων : 1083 Ημερομηνία εγγραφής : 22/01/2010 | Θέμα: Απ: Οι εξελίξεις στους αυτοκινητόδρομους Τρι Μαρ 13, 2012 9:56 am | |
| |
|
panos jr. member
Φύλλο : Όνομα : panos Ηλικία : 45 Μοντέλο : YZF-R6 YCCT Αριθμός δημοσιεύσεων : 72 Ημερομηνία εγγραφής : 18/02/2012 | Θέμα: Απ: Οι εξελίξεις στους αυτοκινητόδρομους Τρι Μαρ 13, 2012 4:58 pm | |
| ρε παιδια ρε παιδια αφου ο αντωνακης υποστηριζει αναπτυξη θα τα φτιαξει ολα αυτος θα δειτε..... |
|
motzo normal member
Φύλλο : Όνομα : Chris Ηλικία : 37 Μοντέλο : R1 2004 Αριθμός δημοσιεύσεων : 160 Ημερομηνία εγγραφής : 05/11/2011 | Θέμα: Απ: Οι εξελίξεις στους αυτοκινητόδρομους Τρι Μαρ 13, 2012 7:24 pm | |
| Νομίζω ότι λέτε όλοι σας κακίες για τα καλά μας παλικάρια εκεί στην βουλή... Δεν είδατε το κομμάτι των 4 χιλιομέτρων που έδωσαν στην κυκλοφορία πρόσφατα στην Άρτα (ένα επιπλέον κομμάτι πέραν του άλλου που όλοι είχαμε συνηθίσει)???Μην είστε αναίσθητοι!!! Ξεκίνησαν την Ιονία οδό εδώ και μερικά χρόνια και κατέληξαν μέσα σε αυτά τα 10 χρόνια να έχουν φτιάξει συνολικά 10 χιλιόμετρα στην Άρτα και 25 στο Αγρίνιο!Αν είναι δυνατόν!!!Τον παίζουν όλη μέρα???Τι σκατά κάνουν???(δεν είμαι σίγουρος για τα χιλιόμετρα,μάλλον έβαλα μερικά παραπάνω) Όσο για την Εγνατία,αυτή η γέφυρα λίγο πιο πάνω απο το Μέτσοβο έχει καταντήσει σήριαλ και μου θυμίζει κάτι απο την Ελληνική ιστορία με το γεφύρι της Άρτας.Το πρωί το χτίζουν και το βράδυ πέφτει,αφήστε που έφεραν μέχρι και άνθρωπους απο την Γαλλία και την Ιταλία,και καλά τοπογράφους και μηχανικούς γιατί οι δικοί μας δεν ήταν καλοί!(Αυτό μου θυμίζει την τσόντα της Τζούλιας με τον Γάλλο,λες και οι Έλληνες δεν την έχουν μεγάλη!!!) Τώρα άκουσα ότι βάζουν διόδια σε Ηγουμενίτσα,Τύργια και Μέτσοβο.Για την Ηγουμενίτσα πιστεύω ότι καλά κάνουν αλλά για τα άλλα 2 δεν είναι λίγο βλακεία?Δηλαδή ο καθένας που ζει στο Μέτσοβο η στην Τύργια,για να έρθει στα Γιάννενα που είναι 10-15 λεπτά δρόμος θα πρέπει να πληρώσει τα γαμ......τικα (θα πρέπει να ξαναπληρώσει και για να πάει σπίτι του!!!)??? Μίλησα για τις παραπάνω περιοχές γιατί ξέρω μόνο για αυτές αλλά είμαι σίγουρος ότι υπάρχει και αλλού αυτό το θέμα. |
|