REM Global Moderator
Φύλλο : Όνομα : Barovios Ηλικία : 51 Μοντέλο : KTM 1290 GT, Χmax300 Αριθμός δημοσιεύσεων : 2937 Ημερομηνία εγγραφής : 19/01/2010 | Θέμα: Οδήγηση με συνεπιβάτη. Τετ Σεπ 21, 2011 9:33 am | |
| Ο συνεπιβάτης στη μοτοσικλέτα δεν πρέπει σε μια διαδρομή απλά να χαζεύει το τοπίο. Οφείλει να ακουμπά πάντα πάνω στον αναβάτη, να ακολουθεί τις κινήσεις του και να προσέχει στα φρένα να μην ρίχνει όλο το βάρος του σώματός του πάνω στον αναβάτη. Η μοτοσικλέτα είναι μέσο φυγής και πηγή αδρεναλίνης. Όπως όλα τα ωραία πράγματα, έτσι και μια βόλτα ή διαδρομή με αυτήν είναι ιδανικό να πραγματοποιούνται με παρέα-συνεπιβάτη. Ο ρόλος αυτού δεν είναι απλός, καθώς λόγω ιδιομορφίας κατασκευής της μοτοσικλέτας, δεν μπορεί να κινείται πολύ ούτε να κάνει απότομες κινήσεις χωρίς να έχει προηγουμένως ενημερώσει τον αναβάτη. Πρέπει να είναι χαλαρός και να ακολουθεί την κίνηση του σώματος του αναβάτη, καθώς σε αντίθετη περίπτωση δυσκολεύει την κατευθυντικότητα της μοτοσικλέτας. Τηρώντας κάποιους απλούς κανόνες, η βόλτα γίνεται ευχάριστη και με ασφάλεια.
1. Ο συνεπιβάτης πρέπει να φέρει σωστό εξοπλισμό. Κράνος, μπουφάν και γάντια είναι απαραίτητα, ενώ σε ταξίδια καλό είναι να φοράει και παντελόνι με ενισχύσεις.
2. Είναι πολύ σημαντικό ο συνεπιβάτης να ακουμπάει στην πλάτη του αναβάτη. Με αυτόν τον τρόπο κινούνται σαν ένα σώμα, χωρίς να επηρεάζεται η μοτοσικλέτα από διαφορετικές δυνάμεις.
3. Το πιο σημαντικό! Ο αναβάτης δεν κινείται από μόνος του, ούτε παίρνει κλίση. Συμπεριφέρεται σα "νεκρό" φορτίο, ακολουθώντας όλες τις κινήσεις του αναβάτη.
4 . Λάθος τρόπος: o συνεπιβάτης δεν ακουμπά τον αναβάτη και δεν κρατιέται από πάνω του, με αποτέλεσμα να επηρεάζει αρνητικά τη συμπεριφορά της μοτοσικλέτας.
5. Σε street μοτοσικλέτες, όπου αναβάτης και συνεπιβάτης σκύβουν πολύ, το ένα χέρι του συνεπιβάτη πρέπει να ακουμπά στο ρεζερβουάρ και σε κάθε φρενάρισμα να κρατά κόντρα, ειδάλλως θα πέσει με όλο του το βάρος πάνω στον αναβάτη.
6. Μεγάλη προσοχή απαιτείται από μεριάς συνεπιβάτη στο ανέβα-κατέβα από τη μοτοσικλέτα. Δεν πρέπει να πατά στο μαρσπιέ και να ανεβαίνει, καθώς ο αναβάτης θα αναγκαστεί να διαχειριστεί εκτός από το βάρος της μοτοσικλέτας και το δικό του, και αν το κάνει θα πρέπει πρώτα να ειδοποιήσει τον αναβάτη.
7. Το top case (βαλίτσα) δεν είναι για να ακουμπά ο συνεπιβάτης την πλάτη του. Άλλωστε, δεν βολεύει, καθώς όλες οι ανωμαλίες γίνονται αισθητές και τον χτυπάνε στην πλάτη.
πηγή : http://www.mototriti.gr |
|
REM Global Moderator
Φύλλο : Όνομα : Barovios Ηλικία : 51 Μοντέλο : KTM 1290 GT, Χmax300 Αριθμός δημοσιεύσεων : 2937 Ημερομηνία εγγραφής : 19/01/2010 | Θέμα: Απ: Οδήγηση με συνεπιβάτη. Τρι Μαρ 13, 2012 9:40 pm | |
| |
|
Aris_Tsek normal member
Φύλλο : Όνομα : Άρης Ηλικία : 35 Μοντέλο : R1 04 Αριθμός δημοσιεύσεων : 273 Ημερομηνία εγγραφής : 31/03/2011 | Θέμα: Απ: Οδήγηση με συνεπιβάτη. Τρι Μαρ 13, 2012 10:43 pm | |
| Σωστό το traction... Μεταξύ μας...δε σας τσατίζει όταν κάποιος πατάει με όλο του το βάρος στο πατάκι για να ανέβει;;; Εμένα ειδικά στο R1 που είναι έτσι οι βάσεις μου ανεβαίνει η πίεση...γιαυτό σπάνια τα έχω πάνω και προτιμώ τη μονοσελιά... |
|
delrules Moderator
Φύλλο : Όνομα : delrules Ηλικία : 45 Μοντέλο : YAMAHA FZ1S FAZER Αριθμός δημοσιεύσεων : 1083 Ημερομηνία εγγραφής : 22/01/2010 | Θέμα: Απ: Οδήγηση με συνεπιβάτη. Τετ Μαρ 14, 2012 9:20 am | |
| Εγω προτιμω το "παρε 5 ευρω να παρεις ενα ταξι και τα λεμε σπιτι..." |
|
Petran Fazer Club
Φύλλο : Όνομα : Πέτρος Ηλικία : 43 Μοντέλο : fazer 600 - Crypton 1100! Αριθμός δημοσιεύσεων : 338 Ημερομηνία εγγραφής : 07/09/2010 | |
delrules Moderator
Φύλλο : Όνομα : delrules Ηλικία : 45 Μοντέλο : YAMAHA FZ1S FAZER Αριθμός δημοσιεύσεων : 1083 Ημερομηνία εγγραφής : 22/01/2010 | Θέμα: Απ: Οδήγηση με συνεπιβάτη. Τετ Μαρ 14, 2012 9:45 am | |
| δεν εχουμε παντοφλες στο σπιτι... παει κατευθειαν γοβα |
|
Petran Fazer Club
Φύλλο : Όνομα : Πέτρος Ηλικία : 43 Μοντέλο : fazer 600 - Crypton 1100! Αριθμός δημοσιεύσεων : 338 Ημερομηνία εγγραφής : 07/09/2010 | |
gatoulis Moderator
Φύλλο : Όνομα : gatoulis Μοντέλο : joc r Αριθμός δημοσιεύσεων : 1808 Ημερομηνία εγγραφής : 19/01/2010 | |