Μπορείς να κάνεις την εγγραφή σου δωρεάν, διαρκεί μόνο λίγα δευτερόλεπτα και θα σου δοθεί η δυνατότητα να συμμετάσχεις στις δημόσιες συζητήσεις για τις μηχανές yamaha! Καλή περιήγηση!
Yamaha-Bikers Hellas
Welcome to the Yamaha-Bikers forum.
Μπορείς να κάνεις την εγγραφή σου δωρεάν, διαρκεί μόνο λίγα δευτερόλεπτα και θα σου δοθεί η δυνατότητα να συμμετάσχεις στις δημόσιες συζητήσεις για τις μηχανές yamaha! Καλή περιήγηση!
Yamaha-Bikers Hellas
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.
Οι πρώτες μέρες στο ράλι Dakar 2012 στιγματίστηκαν από το τραγικό θάνατο του Αργεντίνου αναβάτη, ωστόσο ο αγώνας συνεχίστηκε με ταχύτερος στη δεύτερη ειδική τον Marc Coma. Την πρώτη μέρα, ο Francisco Lopez ήταν ταχύτερος με την Aprilia, αφού κατάφερε να καλύψει την ειδική σε 32 λεπτά και 37 δλ., ενώ πίσω του ακολουθούσε ο περσινός νικητής, Marc Coma. Στην 3η θέση της κατάταξης βρέθηκε ο Javier Pizzolito με την Honda CRF 450X. Τέλος, στην εξάδα βρεθήκανε και οι Cody με Honda, Przygonski με KTM και Barreda Bort με Husqvarna.
Στη δεύτερη μέρα του Dakar, τον ταχύτερο χρόνο σημείωσε ο Marc Coma και κατάφερε να αφήσει πίσω του τον Cyril Despres με το KTM του. Ο Despres φαίνεται ότι κράτησε τις δυνάμεις του για τον σημερινό αγώνα, αφού είχε εξαιρετικό ρυθμό τη δεύτερη μέρα του σκληροτράχηλου αγώνα. Στην 3η θέση βρέθηκε ο Barreda Bort με την Husqvarna.
Η 10άδα της γενικής κατάταξης του Dakar 2012 έχει ως εξής:
Κατεληξαν να τρεχουν 2 Yamaha και ολα τα υπολοιπα να ειναι KTM...Πανε οι καλες εποχες που γινοταν πανικος.Του χρονου θα υπαρχει μονο KTM και απλα θα υποστηριζεις μεμονομενα εναν οδηγο.Δεν θα υπαρχουν τα του τυπου σχολια:"Δεν εχει φτιαξει καλο μηχανακι η yamaha/ktm/bmw κτλ"!Του χρονου θα λεμε :"Ο Coma ειναι πολυ FITNESS φετος και γαζωνει!!!".Θα παιζουμε με την εξελιξη του ανθρωπινου οργανισμου και οχι της μοτοσυκλετας...(Οχι βεβαια οτι αυτα που περνανε εκει κατω ειναι λιγα αλλα κουβεντα να γινεται...)
Είναι λίγο μεγάλο αλλά θεωρώ ότι αξίζει λίγο από το χρόνο σας Πηγή : http://www.motomag.gr
MOTO 498 Ήθος τέλος Γράφτηκε από τον Βασίλη Καραχάλιο
Η αξία του αγώνα καθορίζεται από το ήθος των αγωνιζομένων. Και σ’ αυτή την περίπτωση, είναι σαφές πως ο σκοπός δεν αγιάζει τα μέσα. Αφορμή γι’ αυτό το editorial είναι το φετινό rally Dakar, όπου συνέβησαν τρία περιστατικά που χρειάζονται ιδιαίτερη αναφορά, και με έβαλαν σε σκέψεις
Μέρα τέταρτη, πρώτο περιστατικό. Την κατηγορία των φορτηγών μπορεί να μην την παρακολουθούμε όσο τις μοτοσυκλέτες και τα αυτοκίνητα, κακώς όμως. Εντάξει, μπορεί να μην είναι το όνειρό μας να οδηγήσουμε ένα Iveco, ένα MAN ή ένα Kamaz, όταν όμως τα δεις εν δράσει, σε κυριεύει δέος. Είναι σαν να τρέχουν άλογα και άμαξες στον αγώνα, και ξαφνικά να εμφανίζονται τεράστιοι racing δεινόσαυροι που σκορπίζουν τα πάντα στο πέρασμά τους, αδιαφορώντας για ό,τι μπορεί να συναντήσουν μπροστά τους. Οι φορτηγάδες έχουν τους δικούς τους ήρωες. Φέτος, η ομάδα της ρωσικής Kamaz δεν φαινόταν τόσο δυνατή όσο άλλες χρονιές, ενώ ο Ολλανδός de Rooy ήταν όπως πάντα υπολογίσιμος για την νίκη. Την τέταρτη μέρα, το Kamaz του Nikolayev συγκρούστηκε με το αυτοκίνητο των Αργεντινών Luis και Di Palma, που επίσης συμμετείχαν στον αγώνα. Στο τέλος της μέρας, οι Αργεντινοί δήλωσαν πως η σύγκρουση ήταν αποκλειστικά δικό τους λάθος. Οι οργανωτές όμως αποφάσισαν να αποκλείσουν τον Nikolayev από τον αγώνα για “αντιαθλητική συμπεριφορά”, επειδή “παρείχε ανεπαρκή βοήθεια”. Προσέξτε, όχι “εγκατέλειψε το χτυπημένο αυτοκίνητο”, αφού σταμάτησε να βοηθήσει. Οι αγωνοδίκες έκριναν όμως πως η βοήθεια που παρείχε δεν ήταν αρκετή. Θα το καταλάβαινα, αν υπήρχε τραυματισμός, ή άλλος κίνδυνος για το πλήρωμα του αυτοκινήτου. Τίποτα όμως από αυτά δεν συνέβη, και οι Αργεντινοί τερμάτισαν κανονικά την ημέρα. Ας σημειωθεί πως μέχρι εκείνη την στιγμή, ο Nikolayev ήταν ο πιο γρήγορος οδηγός της Kamaz. Έπαιξε αυτό κάποιο ρόλο στην απόφαση;
Μέρα όγδοη, περιστατικό δεύτερο. Η σειρά εκκίνησης της κάθε μέρας καθορίζεται από την κατάταξη της προηγούμενης. Έτσι, το πρωί της όγδοης μέρας ξεκίνησε πρώτος ο Coma και πίσω του οι Despres και Goncalves. Οι βροχές των δύο τελευταίων ημερών, μετά την διέλευση του αυτοκινήτου της οργάνωσης που τσεκάρει την διαδρομή και διορθώνει τυχόν ελλείψεις του road book, έχουν γεμίσει με παχιά, αφράτη λάσπη την κοίτη ενός πολύ ρηχού ξεροχείμαρρου. O Coma βλέπει την παγίδα, διαλέγει το καλό πάτημα και περνάει. Λίγο μετά, ο Despres φτάνει αεροπορία, προφανώς δεν τον παραξενεύει η αλλαγή στο χρώμα του εδάφους ή δεν της δίνει την σημασία που έπρεπε, και ορμάει τέρμα γκάζι να περάσει την λάσπη, που δεν έχει ούτε μια ροδιά, αφού ο Coma είχε περάσει από αλλού. To αποτέλεσμα ήταν ένα μεγαλοπρεπές μπροστοκάπακο, αφού το ΚΤΜ του κυριολεκτικά καρφώθηκε στην λάσπη, με τον Despres να φεύγει ιπτάμενος πάνω από το τιμόνι. Γλύτωσε τον τραυματισμό, ευτυχώς, αφού... έπεσε στα μαλακά. Το ότι λασπώθηκε σαν κολοκυθάκι βουτηγμένο σε κουρκούτι, έτοιμο για το τηγάνι, ήταν το λιγότερο εκείνη την ώρα. Ακόμα και το να κάνει ένα βήμα μέσα σ’ αυτόν τον βούρκο ήταν πρόβλημα, με τη λάσπη να του φτάνει ως το γόνατο. Κάθε βήμα ήθελε πολλή προσπάθεια, ενώ η υδαρής λάσπη κυμάτιζε με κάθε προσπάθεια κίνησης. Δοκίμασε να σηκώσει τον εμπρός τροχό, αλλά δεν τα κατάφερνε ούτε καν να κουνήσει λίγο την μοτοσυκλέτα του. Εν τω μεταξύ, ο τρίτος στην εκκίνηση, Πορτογάλος Paulo Goncalves, προσπαθεί να περάσει πιο κάθετα τον λασπόλακκο από άλλο σημείο, αλλά κολλάει και πέφτει κι αυτός. Με τα χίλια ζόρια καταφέρνει να σηκώσει όρθιο το Husqvarna του, αλλά μέχρι εκεί. Κάθε προσπάθεια να το βγάλει από το βούρκο ήταν μάταιη. Ούτε είκοσι μέτρα μακριά του, ο Despres είναι σε ακόμα χειρότερη κατάσταση. Ενώ στο τέλος της προηγούμενης μέρας προηγούνταν στην γενική κατάταξη με διαφορά οκτώ λεπτών από τον δεύτερο Coma, τώρα ξέρει πως ο αντίπαλός του οδηγεί ανενόχλητος συνεχίζοντας την ειδική, ενώ εκείνος χάνει χρόνο κολλημένος στην λάσπη. Αυτή η ειδική ήταν η μεγαλύτερη του φετινού Dakar, 477 ολόκληρα χιλιόμετρα τέρμα γκάζι ανάμεσα σε δύο απλές που ανέβαζαν τη διαδρομή του αγώνα πάνω από τα 3.000 μέτρα στα βουνά των Άνδεων, για συνολικά 722 χιλιόμετρα αγώνα μέχρι να τερματίσουν στην Antofagasta στις ακτές της Χιλής. Σε αυτό το σημείο του αγώνα, ο Goncalves ήταν 55 λεπτά πίσω από τον Despres, αλλά το Dakar ήταν ακόμα στη μέση του, κι όλα ήταν πιθανά. Ένας τερματισμός στο βάθρο για τον Goncalves ήταν εφικτός, ενώ νίκη θα έβλεπε μόνο με σημαντικές καθυστερήσεις των Coma και Despres. Tον έτερο καλό Πορτογάλο, τον Rodrigues, τον είχε σε απόσταση βολής, με μόνο έξι λεπτά διαφοράς. Στον Goncalves φάνηκε απολύτως λογικό να πάει να βοηθήσει τον Despres. Ακόμα κι αν πιστέψουμε πως δεν υπήρξε συμφωνία αλληλοβοήθειας, όπως μετέδωσαν πολλοί ανταποκριτές από τον αγώνα, είναι στους άγραφους νόμους της ηθικής συμπεριφοράς και εννοείται. Όχι όμως και για τον Despres. Mόλις ο Goncalves τον βοήθησε να βγάλει το ΚΤΜ του από τον βούρκο, πιάνοντας τον εμπρός τροχό και σέρνοντας την μοτοσυκλέτα προς το πιο στεγνό σημείο, κάτι που ο Despres δεν είχε σκεφτεί και δεν έκανε, βεβαιώθηκε πως ο Despres στεκόταν πια όρθιος κι αυτός και η μοτοσυκλέτα του, πριν ξεκινήσει να πάει προς την δική του μοτοσυκλέτα. Φυσικά και περίμενε πως ο Γάλλος θα ανταπέδιδε την βοήθεια, γι’ αυτό και δεν ανησύχησε ούτε όταν άκουσε το ΚΤΜ να παίρνει μπροστά και τον Despres να ξεκινάει. Φανταζόταν ίσως πως θα σταματούσε πάλι κοντά στην δική του μοτοσυκλέτα, ή πως θα κάνει μερικά μέτρα για να δει αν είναι όλα καλά και θα ξαναγυρίσει. Γρήγορα όμως, διαπιστώνει πως ο Despres δεν έχει κάτι τέτοιο στο νου του, και πως έφυγε για τα καλά. Σήκωσε τα χέρια του με απόγνωση. Δεν το πίστευε. Άρχισε να καλεί σε βοήθεια όποιον βρισκόταν εκεί κοντά, όπου ήδη είχε προσγειωθεί το ελικόπτερο της οργάνωσης, που κινηματογραφούσε όλο το σκηνικό. Όπως ανακοίνωσε η ομάδα του, η Speedbrain, ανάμεσα στα άτομα που τον βοήθησαν ήταν και ο race director, ο αλυτάρχης του αγώνα.
H αντίδραση των οργανωτών ήταν άμεση, αφού δεν ήθελαν να κολλήσουν εκεί όλες οι μοτοσυκλέτες και τα αυτοκίνητα και να τιναχτεί στον αέρα ο αγώνας. Άλλαξαν ελαφρά την διαδρομή, ενημερώνοντας τους επόμενους, κι αργότερα, αφαίρεσαν από όλους όσους κόλλησαν, συνολικά επτά αναβάτες, τον χρόνο της καθυστέρησής τους. Η ομάδα της ΚΤΜ επικρότησε την απόφαση, διαμαρτυρόμενη όμως για τον χρόνο που αφαιρέθηκε από τον Coma, που “θα έπρεπε να είναι περισσότερος”. Στο επόμενο κοντρόλ, όπου βρέθηκαν όλοι οι πρωτοπόροι αναβάτες μαζί, ο Goncalves ήταν θυμωμένος και μίλαγε με τον Νορβηγό Ulevalsetter, ενώ λίγο πιο πέρα ο Despres έκανε το παγώνι για το περιστατικό, διαμαρτυρόμενος για την έλλειψη ειδικής μνείας “προσοχή λάσπη” στο road book. Όπως και εκεί, έτσι κι εδώ στο τέλος της ειδικής δεν πρόσφερε ούτε δυό λόγια μιας έστω τυπικής συγνώμης. Ούτε η ομάδα της ΚΤΜ είχε την ευαισθησία να ευχαριστήσει έστω τον Goncalves για την βοήθειά του. Τα βάσανα του Πορτογάλου δεν τελείωσαν όμως εκεί. Στα δύο προηγούμενα Dakar δεν είχε καταφέρει να τερματίσει, ενώ τώρα είχε ελπίδες τουλάχιστον για μια καλή θέση. Ούτε αυτό όμως θα γινόταν. Τρεις μέρες μετά, η οργάνωση έβγαλε απόφαση επιβολής ποινής έξι ωρών στον Goncalves, με την αιτιολογία πως δέχθηκε εξωτερική βοήθεια την όγδοη ημέρα, τη μέρα του διαβόητου βούρκου! Η ποινή επιβλήθηκε μετά από καταγγελία του Ολλανδού αναβάτη Verhoeven που έτρεχε με Sherco. Παρ’ όλο που κανείς άλλος αναβάτης δεν κατήγγειλε κάτι, και ειδικά όσοι ήταν εκεί και σε άμεσο ανταγωνισμό με τον Goncalves, ούτε είδε να δέχεται ο Goncalves βοήθεια από άτομα εκτός αγώνα, οι οργανωτές έσβησαν με αυτή την ποινή κάθε ελπίδα του Goncalves για έναν καλό τερματισμό. Ακόμα και εξωτερική βοήθεια να είχε δεχτεί, υπάρχουν πολλά ερωτηματικά: Οι άνθρωποι της οργάνωσης, και ειδικά ο αλυτάρχης, πρώτα βοηθούν και μετά τιμωρούν για την ίδια τους την βοήθεια; Ακόμα περισσότερο, τιμωρούν για κάτι που συνέβη σε τμήμα της διαδρομής που αμέσως μετά βγήκε εκτός αγώνα; Και μπορεί να μην το προβλέπει ο κανονισμός, τι γίνεται όμως με έναν αγωνιζόμενο που εγκαταλείπει τον συναθλητή που μόλις τον είχε βοηθήσει; Θυμηθείτε το πρώτο περιστατικό, με τον Kamaz. Εκεί η βοήθεια ήταν ανεπαρκής, εδώ δεν υπήρξε καθόλου από τον Despres προς τον Goncalves. Επιπλέον, μια ποινή που επιβάλλεται τρεις μέρες μετά το συμβάν, αφήνει περιθώρια για άλλα σενάρια. Με την “ρύθμιση” των χρόνων, ευνοήθηκε ο Despres σε σχέση με τον Coma, κάτι που επισημαίνει ακόμα και η ομάδα του σε ανακοίνωσή της. Ο Coma προηγούνταν στην γενική κατάταξη, αλλά μετά την ανακοίνωση των “ρυθμισμένων” χρόνων, η διαφορά του με τον Despres είχε μειωθεί, άσχετα αν εκείνος δεν κόλλησε και ο Despres έχασε “περίπου 12 λεπτά”, σύμφωνα με τον ίδιο.
Μέρα δέκατη, περιστατικό τρίτο. Τον Stephane Peterhansel ίσως τον ξέρετε. Πρωταθλητής skateboard νεαρός στην Γαλλία, δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Enduro, έξι φορές νικητής του Dakar με μοτοσυκλέτα και τέσσερις (μαζί με τη φετινή του νίκη) με αυτοκίνητο. Είναι ο πιο επιτυχημένος αναβάτης - οδηγός του Dakar, με ένα ρεκόρ που φαίνεται πολύ δύσκολο να καταρριφθεί ποτέ. Φέτος, που οι αναβάτες είχαν να αντιμετωπίσουν το πέρασμα αρκετών φουσκωμένων ποταμών, υπήρχε μια επιπλέον δυσκολία. Έπρεπε να αποφασίσουν μεταξύ ενός πιο γρήγορου περάσματος καβάλα στην μοτοσυκλέτα, ή, όπως έκανε και ο νικητής Despres, κατεβαίνοντας και περπατώντας δίπλα της, για σιγουριά. Σε ένα από αυτά τα ποτάμια, με νερό που κάλυπτε τους τροχούς των μοτοσυκλετών, ο Ιταλός αναβάτης Filippo Ciotti βρίσκεται μέσα στο νερό, με σβηστή την μοτοσυκλέτα του, κι έναν άλλο αναβάτη να τον σπρώχνει για να καταφέρει να την βγάλει από το νερό. Τότε φτάνει και ο Peterhansel με το “Mini” του. Μπαίνει με σταθερή ταχύτητα στο ποτάμι, φτάνει κοντά στους δύο αναβάτες, δεν κόβει, βλέπει πως θα χτυπήσει τουλάχιστον τον ένα με την εμπρός δεξιά γωνία του αυτοκινήτου του, δεν κόβει, τον χτυπάει, ΔΕΝ ΚΟΒΕΙ, στρίβει όμως το τιμόνι του και τον ξαναχτυπάει με το πλάι του αυτοκινήτου του αυτή τη φορά! Και πάλι, δεν κόβει, δεν σταματάει. Η μοτοσυκλέτα του Ciotti πέφτει μέσα στο νερό, που την καλύπτει. Ο Ciotti διαμαρτύρεται, έξαλλος. Ο Peterhansel συνεχίζει σαν να είχε χτυπήσει μυγάκι, και όχι άνθρωπο. Μπορεί να μην τον τραυμάτισε, αλλά αυτή η αδιαφορία είναι τρομακτική. Και δεν έγινε κατά λάθος, το έβλεπε από πολύ πριν. Και δεν κινδύνευε να κολλήσει ή να πέσει, όπως μια μοτοσυκλέτα. Για να μην χάσει όμως λίγα δευτερόλεπτα, προτίμησε να χτυπήσει τον άνθρωπο και να ρίξει την μοτοσυκλέτα του μέσα στο ποτάμι. Όσο κι αν έψαξα, δεν βρήκα να του έγινε καμία παρατήρηση για το θέμα, ούτε βέβαια να του επιβλήθηκε κάποια ποινή.
Κρίμα. Αναβάτες θρύλοι σαν τον Peterhansel και πολυπρωταθλητές σαν τον Despres να δίνουν τέτοια ωραία παραδείγματα. Και οι δύο νικητές του φετινού Dakar να φέρθηκαν τόσο σκάρτα. Μπορεί όμως και να κάνουμε λάθος αν περιμένουμε οι κορυφαίοι να αποτελούν πρότυπο ηθικής και συμπεριφοράς. Μπορεί πια η ηθική να μην έχει καμία θέση στο χώρο των αγώνων “υψηλής προβολής” όπως το Dakar. Μπορεί τα χρήματα των χορηγών, που για να τα πάρεις πρέπει να εξασφαλίσεις δημοσιότητα και νίκες, να είναι πιο σημαντικά από την απλά ανθρώπινη συμπεριφορά. Μπορεί να είμαι και αφελής αφού περίμενα διαφορετική κρίση από τους οργανωτές, που στο κάτω - κάτω κι αυτοί για τα χρήματα των χορηγών φροντίζουν, αλλιώς θα μείνουν από δουλειά. Προτείνω όμως, να δεχτούν μόνο τρεις συμμετοχές σε κάθε κατηγορία του χρόνου, τον πρώτο τον δεύτερο και τον τρίτο κατά σειρά ύψους χορηγίας (που θα είναι και σειρά τερματισμού), για να μην ταλαιπωρούν και τους υπόλοιπους. Απλοποιούνται έτσι και οι κανονισμοί, και δεν θα μπορούν περίεργοι δημοσιογράφοι να δημοσιεύουν άρθρα που να κατηγορούν τους νικητές.
Τη σήμερων εποχή όποιος έχει το χρήμα κάνει και κουμάντο.Είναι κρίμα διοργανώσεις σαν και αυτές να δυσφημίζονται στον βωμό του χρήματος,αλλά και πάλι δεν είναι η πρώτη και μάλλον ουτε η τελευταία!Τι να πει κανεις.........