REM Global Moderator
Φύλλο : Όνομα : Barovios Ηλικία : 51 Μοντέλο : KTM 1290 GT, Χmax300 Αριθμός δημοσιεύσεων : 2937 Ημερομηνία εγγραφής : 19/01/2010 | Θέμα: Ram-air : Τι είναι Τρι Οκτ 25, 2011 5:49 pm | |
| Στις μοτοσικλέτες supersport, τα συστήματα βεβιασμένης εισαγωγής αέρα ή ram-air, όπως λέγονται, αποτελούν πια τον κανόνα. Προφανής εξήγηση: η αύξηση της ιπποδύναμης. Η αρχή λειτουργίας είναι σχετικά απλή. Η απόδοση ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι ανάλογη με την ποσότητα του μείγματος που μπορεί να κάψει. Υπό κανονικές συνθήκες, αυτή η ποσότητα ισούται με τη χωρητικότητα του κυλίνδρου. Για να επιτευχθεί περαιτέρω αύξηση της ισχύος, πρέπει με κάποιο τρόπο ο κύλινδρος να «χωρέσει» ακόμα περισσότερο καύσιμο. Επειδή όμως δεν μπορούμε έτσι ξαφνικά να μεγαλώσουμε τον κύλινδρο, σπρώχνουμε μέσα του περισσότερο μείγμα!
Αυτή η λειτουργία ονομάζεται ram-air. Πριν από το σύστημα ram-air, αυτό γινόταν με τους στροβιλοσυμπιεστές (turbo). Τα turbo, όμως, έχουν αρκετά μειονεκτήματα, κυρίως όσον αφορά την αξιοπιστία τους, και γι αυτό το λόγο ποτέ δεν καθιερώθηκαν στις μοτοσικλέτες. To ram-air εκμεταλλεύεται ένα φυσικό φαινόμενο που δημιουργείται αναπόφευκτα από τη στιγμή που η μοτοσικλέτα αρχίζει να κινείται. Αυτό είναι η αύξηση της πίεσης του αέρα στη μετωπική της επιφάνεια. Η ιπποδύναμη του κινητήρα προσπαθεί να υπερνικήσει αυτήν ακριβώς την πίεση, που εάν δεν υπήρχε, η θεωρητική τελική ταχύτητα θα ήταν... απεριόριστη!
Ερχόμαστε τώρα εμείς και τοποθετούμε έναν αγωγό ο οποίος καταλήγει στο φιλτροκούτι και από τον οποίο περνάει ο εξωτερικός αυτός «πιεσμένος» αέρας. Αυτή η πίεση σπρώχνει τον αέρα στο φιλτροκούτι και «μπουκώνει» τον κινητήρα με καύσιμο. Έτσι, όσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητα της μοτοσικλέτας, τόσο περισσότερο καύσιμο τροφοδοτείται στον κινητήρα και τόσο περισσότερο αυξάνεται η ιπποδύναμη. Αυτός είναι και ο λόγος που οι μοτοσικλέτες με ram-air έχουν μεγαλύτερη τελική σε σχέση με «ατμοσφαιρικές» ίδιου κυβισμού. Η αλήθεια βέβαια είναι ότι με έναν αγωγό προς το φιλτροκούτι, το μόνο που θα γινόταν θα ήταν... υπερχείλιση στα καρμπιρατέρ. Γι αυτό όσοι ψάχνετε ήδη για σωλήνες στην αποθήκη, καλό είναι να διαβάσετε και παρακάτω. Αυξάνοντας την πίεση του αέρα στην εισαγωγή, χωρίς να αυξηθεί αντίστοιχα και η πίεση στο σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού, η ροή βενζίνης από τον ψεκασμό προς την εισαγωγή θα αντιστρεφόταν και θα πέρναγε αέρας μέσα στα μπεκ. Έτσι, λοιπόν, αγωγοί από το φιλτροκούτι προς τα μπεκ εξισώνουν την πίεση και επαναφέρουν την... τάξη.
Ένα σημείο άξιο προσοχής είναι ότι η αύξηση της ιπποδύναμης λόγω ram-air γίνεται μόνο όσο κινείται η μοτοσικλέτα και μάλιστα με αρκετά αυξημένη ταχύτητα. Ως εκ τούτου, στατική δυναμομέτρηση, χωρίς να αυξηθεί με κάποιο τρόπο η πίεση του αέρα στο εμπρόσθιο μέρος, είναι πλασματική για τις πραγματικές δυνατότητες της μοτοσικλέτας.
πηγή : http://www.mototriti.gr |
|
Aris_Tsek normal member
Φύλλο : Όνομα : Άρης Ηλικία : 35 Μοντέλο : R1 04 Αριθμός δημοσιεύσεων : 273 Ημερομηνία εγγραφής : 31/03/2011 | Θέμα: Απ: Ram-air : Τι είναι Τρι Οκτ 25, 2011 7:10 pm | |
| - REM έγραψε:
Αυτή η λειτουργία ονομάζεται ram-air. Πριν από το σύστημα ram-air, αυτό γινόταν με τους στροβιλοσυμπιεστές (turbo). Τα turbo, όμως, έχουν αρκετά μειονεκτήματα, κυρίως όσον αφορά την αξιοπιστία τους, και γι αυτό το λόγο ποτέ δεν καθιερώθηκαν στις μοτοσικλέτες. To ram-air εκμεταλλεύεται ένα φυσικό φαινόμενο που δημιουργείται αναπόφευκτα από τη στιγμή που η μοτοσικλέτα αρχίζει να κινείται. Αυτό είναι η αύξηση της πίεσης του αέρα στη μετωπική της επιφάνεια. Η ιπποδύναμη του κινητήρα προσπαθεί να υπερνικήσει αυτήν ακριβώς την πίεση, που εάν δεν υπήρχε, η θεωρητική τελική ταχύτητα θα ήταν... απεριόριστη!
Ερχόμαστε τώρα εμείς και τοποθετούμε έναν αγωγό ο οποίος καταλήγει στο φιλτροκούτι και από τον οποίο περνάει ο εξωτερικός αυτός «πιεσμένος» αέρας. Αυτή η πίεση σπρώχνει τον αέρα στο φιλτροκούτι και «μπουκώνει» τον κινητήρα με καύσιμο. Έτσι, όσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητα της μοτοσικλέτας, τόσο περισσότερο καύσιμο τροφοδοτείται στον κινητήρα και τόσο περισσότερο αυξάνεται η ιπποδύναμη. Αυτός είναι και ο λόγος που οι μοτοσικλέτες με ram-air έχουν μεγαλύτερη τελική σε σχέση με «ατμοσφαιρικές» ίδιου κυβισμού. Η αλήθεια βέβαια είναι ότι με έναν αγωγό προς το φιλτροκούτι, το μόνο που θα γινόταν θα ήταν... υπερχείλιση στα καρμπιρατέρ. Γι αυτό όσοι ψάχνετε ήδη για σωλήνες στην αποθήκη, καλό είναι να διαβάσετε και παρακάτω. Αυξάνοντας την πίεση του αέρα στην εισαγωγή, χωρίς να αυξηθεί αντίστοιχα και η πίεση στο σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού, η ροή βενζίνης από τον ψεκασμό προς την εισαγωγή θα αντιστρεφόταν και θα πέρναγε αέρας μέσα στα μπεκ. Έτσι, λοιπόν, αγωγοί από το φιλτροκούτι προς τα μπεκ εξισώνουν την πίεση και επαναφέρουν την... τάξη.
Λίγο fail η συγκεκριμένη ανάλυση. Καταρχήν το Ram-air δε μπορεί να αντικαταστήσει τους μηχανικούς συμπιεστές(turbo-compressor). Είναι χαοτική η διαφορά απόδοσης των 2 συστημάτων. Επίσης το ότι δεν έχουν χρησιμοποιηθεί στις μηχανές είναι άλλοι λόγοι. Οι περισσότεροι θα έχουμε δει τούρμπίσματα σε μηχανές με καταπληκτικά και υπερβολικά αποτελέσματα χωρίς καποιο πρόβλημα ή δυσλειτουργία. Σημαντικό επίσης λάθος είναι ότι αναφέρει το ram-air ως "σωλήνα" ενώ στην πραγματικότητα συμπιέζει τον εισερχόμενο αέρα σε μια εισαγωγή που συνεχώς μειώνεται η διατομή της ώστε να αυξάνεται η πίεση. Και τέλος η τελευταία παράγραφος αναφέρεται φυσικά σε καρμπυρατεράτα μοτέρ. Στον ηλεκτρονικό ψεκασμό δεν υπάρχουν τα παραπάνω προβλήματα. Η ρύθμιση που γίνεται από τον εγκέφαλο και γίνεται για να μη χαθεί η αναλογία του μίγματος |
|
sfairas Site Administrator
Φύλλο : Όνομα : sfairas Ηλικία : 45 Μοντέλο : FZ6 FAZER Αριθμός δημοσιεύσεων : 604 Ημερομηνία εγγραφής : 16/12/2009 | Θέμα: Απ: Ram-air : Τι είναι Τετ Οκτ 26, 2011 6:25 pm | |
| To τούρμπο μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο σε dragster, δηλαδή σε μότο που δεν στρίβουν Αν ποτέ βρεθεί τρόπος ήπιας απόδοσης-εκμετάλλευσης της δύναμης τότε αλλάζουν τα πράγματα. Ωραίο το ποστ του Άρη... |
|
left normal member
Φύλλο : Όνομα : lefteris Ηλικία : 51 Μοντέλο : FZS 600 Αριθμός δημοσιεύσεων : 150 Ημερομηνία εγγραφής : 07/02/2011 | Θέμα: Απ: Ram-air : Τι είναι Παρ Οκτ 28, 2011 9:10 pm | |
| Πολυ καλα και τα δυο κειμενα. |
|