panos jr. member
Φύλλο : Όνομα : panos Ηλικία : 45 Μοντέλο : YZF-R6 YCCT Αριθμός δημοσιεύσεων : 72 Ημερομηνία εγγραφής : 18/02/2012 | Θέμα: γυροσκοπικο φαινομενο-tank slaping Τρι Φεβ 21, 2012 4:09 pm | |
| εχει τυχει σε κανεναν?ποτε και σε ποια σημεια ειναι δυνατον να συμβει? |
|
gkcarbons normal member
Φύλλο : Όνομα : giorgos Ηλικία : 54 Μοντέλο : fz1s Αριθμός δημοσιεύσεων : 281 Ημερομηνία εγγραφής : 13/09/2011 | Θέμα: Απ: γυροσκοπικο φαινομενο-tank slaping Τρι Φεβ 21, 2012 8:44 pm | |
| Πάνο τις πληροφορίες που ζητάς τις βρήκα σ'ένα άλλο forum και ελπίζω να είναι αρκετά κατατοπιστικές. Το συγκεκριμένο φαινόμενο απ'ότι θυμάμαι ήταν συχνό στο TL 1000 της SUZUKI το οποίο αντιμετωπίστηκε κατόπιν με τοποθέτηση σταμπιλιζατέρ και έγινε φυσικά η αιτία να αποτύχει εμπορικά μια πανέμορφη για την εποχή της μοτοσυκλέτα.
Το tank-slaping είναι:
το αποτομο <κοσκινισμα> του μπροστινου τροχου επειτα απο το χασιμο προσφυσης του!! προκαλειται επειτα απο ... 1.επαφη του μπροστινου τροχου στο εδαφος επειτα απο μια ανορθωση κοινως(σουζα) 2.χασιμο προσφυσης μπροστινου τροχου απο κακο οδοστρωμα(σαμαρακια-λακουβες) 3.και τα δυο παραπανω εφ'οσον η μοτοσυκλετα βρισκεται μεσα στην μεγιστη ροπη στρεψης και σε μεγαλη ταχυτητα!! 4.ελαττωματικα ελαστικα 5.κακορυθμισμενες αναρτησεις 6.προσωπικα μου εχει συμβει σε πολλα χιλιομετρα 240-250 απο κακοζυγοσταθμησμενη πισω ζαντα-προσεξτε το σε οποιον εχει τετοιο προβλημα στα πολλα!!!!
αποφευγεται οταν αυτο συμβει....... 1.απο σταδιακη μειωση της ταχυτητας και χαλαρη συγκρατηση του τιμονιου εως οτου ολοκληρωθει η εκτονωση του τιμονιου(δεξια-αριστερα) 2.και απο κολωφ@ρδια! και ψυχραιμια!
προλαμβανεται οταν...... 1.δεν τρεχουμε 2.εχουμε τοποθετησει σωστα ελαστικα 3.εχουμε σωστες ρυθμισεις στις αναρτησεις 4.υπαρχει σταμπιλιζατερ στο τιμονι 5.αποφευγουμε να οδηγουμε με ταχυτητα σε δρομους που γνωριζουμε οτι εχει ανωμαλιες το οδοστρωμα(δηλαδη παντου |
|
REM Global Moderator
Φύλλο : Όνομα : Barovios Ηλικία : 51 Μοντέλο : KTM 1290 GT, Χmax300 Αριθμός δημοσιεύσεων : 2937 Ημερομηνία εγγραφής : 19/01/2010 | Θέμα: Απ: γυροσκοπικο φαινομενο-tank slaping Τρι Φεβ 21, 2012 8:50 pm | |
| - gkcarbons έγραψε:
αποφευγεται οταν αυτο συμβει....... 1.απο σταδιακη μειωση της ταχυτητας και χαλαρη συγκρατηση του τιμονιου εως οτου ολοκληρωθει η εκτονωση του τιμονιου(δεξια-αριστερα) 2.και απο κολωφ@ρδια! και ψυχραιμια!
Θα συμφωνήσω απόλυτα με τον Γιώργο και από προσωπική εμπειρία |
|
panos jr. member
Φύλλο : Όνομα : panos Ηλικία : 45 Μοντέλο : YZF-R6 YCCT Αριθμός δημοσιεύσεων : 72 Ημερομηνία εγγραφής : 18/02/2012 | Θέμα: Απ: γυροσκοπικο φαινομενο-tank slaping Τετ Φεβ 22, 2012 3:54 pm | |
| φιλε γιωργο πολυ καλες οι πληροφοριες να σου πω την αληθεια δεν περιμενα τοσες πολλες!!!παντως απο βιντεαλια που εχω δει πρεπει να σου φευγει η ψυχη εκεινη την στιγμη και με τοσα χιλιομετρα.ευχομαι να μην μου σημβει ποτε!!!!ειχα ακουσει οτι παιζει πολυ ρολο και η γωνια καστερ ισχυει? |
|
Aris_Tsek normal member
Φύλλο : Όνομα : Άρης Ηλικία : 35 Μοντέλο : R1 04 Αριθμός δημοσιεύσεων : 273 Ημερομηνία εγγραφής : 31/03/2011 | Θέμα: Απ: γυροσκοπικο φαινομενο-tank slaping Κυρ Φεβ 26, 2012 10:00 pm | |
| Προφανώς και παίζει ρόλο η γωνία κάστερ...
Σε αυτό που θα διαφωνήσω με το παραπάνω άρθρο είναι το εξής: δε θέλει σταδιακή μείωση αλλά σταδιακή αύξηση της ταχύτητας και αρκετά χαλαρή συγκράτηση του τιμονιού.
Η μείωση της ταχύτητας φορτίζει τον μπροστά τροχό περισσότερο και προκαλεί μεγαλύτερο τόξο ταλάντωσης. Επίσης αυξάνεται και το τόξο ταλάντωσης όπως όταν κυλήσετε μια ρόδα θα δείτε ότι όσο μειώνεται η ταχύτητά της αρχίζει να ταλαντεύεται έντονα ιδιαίτερα λίγο πριν πέσει. Με την αύξηση της ταχύτητας (σταδιακή και πολύ ήπια) αρχίζει να μειώνεται και η τριβή του μπροστά τροχού και να μη πιέζεται τόσο ο μπροστά τροχός καθώς το κέντρο βάρους εξισορροπείται προς τα πίσω περισσότερο.
Επίσης η χαλαρή συγκράτηση του τιμονιού είναι επίσης πολύ σημαντική καθώς όταν πάμε να το σφίξουμε είναι πάρα πολύ πιθανό ότι δε θα μπορέσουμε όσο και αν το προσπαθήσουμε να το συγκρατήσουμε στην ευθεία και έτσι είτε που θα προσπαθούμε να το κρατήσουμε παράκεντρα είτε που λόγο των απότομων κινήσεων μπορεί να κάνουμε πιο έντονες τις ταλαντώσεις του τιμονιού.
Αυτό το φαινόμενο μου έχει τύχει 3 φορές με ss. Τη μια με το ZXR του αδερφού μου πριν βάλει σταμπιλιζατέρ και 2 με το R1. Και οι 3 σε έξοδο από στροφές και τις 3 το έσωσα...την πρώτη από τύχη και τις άλλες 2 αφού είχα διαβάσει τις παραπάνω οδηγίες. |
|
panos jr. member
Φύλλο : Όνομα : panos Ηλικία : 45 Μοντέλο : YZF-R6 YCCT Αριθμός δημοσιεύσεων : 72 Ημερομηνία εγγραφής : 18/02/2012 | Θέμα: Απ: γυροσκοπικο φαινομενο-tank slaping Σαβ Μαρ 03, 2012 2:11 pm | |
| μετα απο κατεβασμα σε δευτερα το ενιωσα για πρωτη φορα σημερα παιδια το μηχανακι σηκωθηκε και μολις πατησε ο τροχος κατω μου την εκανε!!!!!!αν και το εκανε πολυ σιγα και στιγμιαια σημασια εχει οτι καταλαβα πως ειναι.οντως εκανα οπως ειπε ο φιλος αρης αντι να κοψω ανοιξα και το μηχανακι ηρθε.τυχαιο???ειλικρινα αυτη η σημερινη εμπειρια μου που ηθελα να μοιραστω μαζι σας |
|
panos jr. member
Φύλλο : Όνομα : panos Ηλικία : 45 Μοντέλο : YZF-R6 YCCT Αριθμός δημοσιεύσεων : 72 Ημερομηνία εγγραφής : 18/02/2012 | Θέμα: Απ: γυροσκοπικο φαινομενο-tank slaping Σαβ Μαρ 03, 2012 2:22 pm | |
| ειλικρινα δεν ξερω ηταν η προταση
|
|