To νέο entry-level μοντέλο της στα ATV παρουσίασε η Yamaha. Φέροντας το γνωστό όνομα της οικογένειας Grizzly, το νέο πισωκίνητο 300άρι έρχεται να αντικαταστήσει το ομώνυμο 350άρι μοντέλο.
Σύμφωνα με τη Yamaha, κύριο μέλημα των μηχανικών της, κατά τη σχεδίαση του νέου Grizzly 300, ήταν η ευχαρίστηση κατά την οδήγηση ακόμη και από αρχάριους αναβάτες χωρίς να γίνουν υποχωρήσεις όσον αφορά στη δυνατότητά του να κινείται σε κακοτράχαλο τερέν.
Η γενικότερη εμφάνιση του ιαπωνικού ATV έχει επηρεαστεί από τα μεγαλύτερα Grizzly και δεν ξεφεύγει από το οικογενειακό look της σειράς. Η διαστάσεις του νέου μοντέλου είναι αρκετά μειωμένες σε σχέση με τα μοντέλα που αντικαθιστά και με το μήκος του να ανέρχεται στα 1.895 χλστ. το Grizzly 300 είναι κοντύτερο κατά 89 και 21 χλστ. από τα Grizzly 350 και Big Bear 250 αντίστοιχα. Για αυτό ευθύνεται το νέο μικρότερων διαστάσεων ατσάλινο πλαίσιο και φυσικά η σχεδίαση των νέων πλαστικών. Οι μειωμένες διαστάσεις ήταν ένας στόχος για τη Yamaha η οποία ήθελε να μειώσει και το συνολικό βάρος του νέου entrly level μοντέλου της σε σχέση με τις υπάρχουσες προτάσεις, το οποίο δεν ξεπερνά τα 232 κιλά πλήρες υγρών. Οι διαστάσεις της σέλας που απέχει 795 χλστ. από το έδαφος παραμένουν γενναιόδωρες, για την κατηγορία, με το μήκος της να φτάνει τα 630 χλστ. και το πλάτος της τα 280 και 500 χλστ. στο εμπρός και πίσω μέρος αντίστοιχα.
Την κίνηση του Grizzly έχει αναλάβει ένα υγρόψυκτο τετραβάλβιδο μοτέρ χωρητικότητας 287 κ.εκ. με έναν επικεφαλής εκκεντροφόρο. Για την μείωση των κραδασμών ο κινητήρας φέρει αντικραδασμικό άξονα, η τροφοδοσία με καύσιμο μείγμα πραγματοποιείται από ένα καρμπυρατέρ 32 χλστ. και σύμφωνα με τη Yamaha, παρά τον μικρότερο κυβισμό η απόδοσή του βρίσκεται στα ίδια επίπεδα με Grizzly 350 που αντικαθιστά.
Η δύναμη φτάνει στους πίσω τροχούς μέσω ενός CVT κιβωτίου το οποίο δίνει στον αναβάτη τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ μακριών και κοντών σχέσεων (υπάρχει και όπισθεν) που βελτιώνουν την ελκτική ικανότητα του ATV η οποία ανέρχεται στα 227 κιλά.
Με τη χρησιμοποίηση των εμπρός και πίσω μεταλλικών σχαρών η συνολική μεταφορική δυνατότητα του νέου grizzly εκτοξεύεται στα 292 κιλά. Πολύ σημαντική είναι και η χρήση άξονα για την τελική μετάδοση κάτι που μειώνει σημαντικά τα έξοδα συντήρησης του ATV.
Στον τομέα των αναρτήσεων η ιαπωνική εταιρία έχει χρησιμοποιήσει ανεξάρτητη ανάρτηση για τον κάθε τροχό αποτελούμενη από διπλά ψαλίδα και διαδρομή που ανέρχεται στα 151 χλστ. Στο πίσω μέρος βλέπουμε πως ο άξονας μετάδοσης παίζει και το ρόλο του μονόμπρατσου ψαλιδιού με ένα κεντρικά τοποθετημένο αμορτισέρ και διαδρομή 141 χλστ.
Για την επιβράδυνση του νέου Grizzly 300 φροντίζει ένας δίσκος διαμέτρου 175 χλστ. για κάθε ένα από τους εμπρός τροχούς ενώ πίσω έχει τοποθετηθεί παράκεντρα ένας δίσκος διαμέτρου 220 χλστ.
πηγή : http://www.mototriti.gr