Είναι γνωστό ότι οι μοτοσυκλετιστές έχουν παθιάζονται με τα gadget, ειδικά όσα έχουν να κάνουν με τη μοτοσυκλέτα τους. Τώρα η Yamaha παρουσιάζει μια ιδέα που θα μπορούσε να ξεκινήσει μια νέα μόδα για τους βελτιωτικούς οίκους κάτι σαν τα αμορτισέρ τιμονιού.
Πρόκειται για το σύστημα Power Beam, το οποίο θα αρχίσει να πωλείται από τον Απρίλιο σαν aftermarket. Το Power Beam είναι ένα αμορτισέρ σχεδιασμένο να βελτιώνει όχι τις αναρτήσεις, αλλά… το πλαίσιο. Αρχικά θα προσφέρεται μόνον για το mega scooter T-Max, αλλά βέβαια θα μπορούσε να βρει εφαρμογή και στις μοτοσυκλέτες.
Η Yamaha είχε πειραματιστεί με την αρχική ιδέα σε ένα πρωτότυπο της YZR-M1, κατά τη χειμερινή περίοδο δοκιμαστικών του 2003. Δεν βρήκε τον δρόμο για τους αγώνες αλλά η ιδέα δεν ξεχάστηκε τελείως και τώρα κάνει την επανεμφάνισή της.
Το σκεπτικό έχει ως εξής: προκειμένου να βελτιωθεί η συμπεριφορά μιας μοτοσυκλέτας, αντί για τη δημιουργία ενός πιο άκαμπτου πλαισίου, να χρησιμοποιείται ένα αμορτισέρ τοποθετημένο σε κρίσιμο σημείο, ώστε να εκμηδενίζονται ορισμένες συχνότητες ταλαντώσεων, επιτρέποντας μόνον στις πιο αργές να εκδηλώνονται . Αυτό βελτιώνει τη συμπεριφορά και την αίσθηση που παίρνει ο αναβάτης, ενώ αντίθετα η αύξηση της ακαμψίας πέρα από ένα ορισμένο όριο, μειώνει την αίσθηση και τη φιλικότητα.
Λέει η ανακοίνωση της εταιρείας:
"Κανονικά, όταν μια μοτοσυκλέτα κινείται, το πλαίσιό της παρουσιάζει ένα μικρό βαθμό στρέβλωσης. Το μεταλλικό πλαίσιο μιας μοτοσυκλέτας είναι ένα ελαστικό σώμα με μηδαμινές αποσβεστικές ιδιότητες, το οποίο δέχεται τις εξωτερικές δυνάμεις που προκαλούν τις στρεβλώσεις και στη συνέχεια τις εκλύει υπό μορφή ταλαντώσεων με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά συχνοτήτων.
"Το νέο σύστημα Yamaha Power Beam προσθέτει δυνατότητα απόσβεσης των συχνοτήτων αυτών, ελέγχοντας τον κύκλο των στρεβλώσεων. Αυτό αναστέλλει τις στρεβλώσεις υψηλών συχνοτήτων, προσφέροντας πιο άνετη οδήγηση και αίσθηση αυξημένης σταθερότητας."
Η Yamaha ξεκίνησε την εξέλιξη του Power Beam το 2000, ενώ από το 2004 προσφέρει παρόμοιους αποσβεστήρες για πλαίσια αυτοκινήτων. Σήμερα τα συστήματα αυτά τοποθετούνται σαν στάνταρ σε ορισμένα μοντέλα αυτοκινήτων ενώ έχουν γίνει πολύ δημοφιλή ανάμεσα στους βελτιωτές αυτοκινήτων στην Ιαπωνία.
Η εταιρεία προχωρά πολύ διακριτικά στο πλασάρισμα του νέου συστήματος, καθώς στην Ευρώπη φέτος θα εφαρμοστεί σε μόλις 600 T-Max αλλά βέβαια κανείς δεν θα εκπλαγεί αν στο μέλλον δούμε το Power Beam να συνοδεύει και κάποια supersport ή superbike.
Πηγή : www.0300.gr