"Πραγματικά ήθελα να ζητήσω από τον Valentino να τελειώσει την καριέρα του μαζί μας και να είναι πρεσβευτής της Yamaha για το μέλλον, αλλά άλλαξε γνώμη. Τα MotoGP είναι τόσο πολλή διασκέδαση για αυτόν, και είχα ήδη αποφασίσει να σταματήσω. Εάν ο Valentino είχε αποφασίσει να μείνει με τη Yamaha θα είχα ίσως παρατείνει την παραμονή μου για άλλα δύο χρόνια. Αλλά από τη στιγμή που αποφάσισε να πάει στην Ducati, αποφάσισα αμέσως να σταματήσω. Είχα κάποιες προτάσεις από τον Πρόεδρο της Yamaha να συνεχίσω, αλλά χρειάζομαι χρόνο για να απολαύσω τη ζωή μου. Θα έχω μια θέση στο εσωτερικό της Yamaha για μία ακόμη χρονιά ως σύμβουλος. "
Ο Masao Furusawa έχει παίξει βασικό ρόλο στην πιο επιτυχημένη περίοδο της ΥΑΜΑΗΑ, αναδομώντας το αγωνιστικό τμήμα του εργοστασίου από το 2003 με την έλευση του Rossi.
Γεννημένος στην Ιαπωνία στις 17-2-1951, σπούδασε Μηχανολόγος Μηχανικός στο Πολυτεχνειο της Kyushu, από όπου πήρε το πτυχίο του το 1973. Την ίδια χρονιά εντάχθηκε στο YAMAHA. Υπεύθυνος ανάπτυξης πολλών αξιόλογων μηχανών όπως το RD350LC του 1980, FJ1200 του 1991, VMAX, ΧΤ 600 του1994, M1 με το μοναδικό στροφαλοφόρο cross plane το 2004, και τέλος την νέα R1 με τον ίδιο στροφαλοφόρο το 2008.
Το 2003 έγινε ξαφνικά επικεφαλής του τμήματος των MotoGP της εταιρείας, επειδή κανείς δεν μπορούσε να επιλύσει το πρόβλημα της απομάκρυνσης από τους τίτλους στην μεγάλη κατηγορία των αγώνων για πάνω από 10 χρόνια
Κατά τη στιγμή της άφιξης του Furusawa το 2003, η Yamaha δεν είχε κερδίσει Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στα 500cc/MotoGP από τον Wayne Rainey το 1992 και είχε μόλις χάσει τον πρώτο οδηγό της την εποχή εκείνη Max Biaggi, ο οποίος είχε οδηγήσει την πρώτη (απογοητευτική) έκδοση της M1 με δύο νίκες το 2002.
Η Yamaha δεν κέρδισε κανένα αγώνα κατά τη διάρκεια του 2003, παρά μόνο μία θέση στο βάθρο, αλλά μεγάλες αλλαγές - τόσο στο προσκήνιο όσο και στο παρασκήνιο - είχαν τεθεί σε εφαρμογή από τον Furusawa για το 2004.
"Όταν ξεκίνησα στα MotoGP το 2003, ήρθα με τον cross plane και νέα ηλεκτρονικά για να καλυφθεί η διαφορά των ανταγωνιστών", δήλωσε ο Furusawa. Μετά από αυτό οργάνωσε τους υπαλλήλους, εκπαίδευσέ τους μηχανικούς, κάλεσε τον καλύτερο αναβάτη στην ομάδα, αναθεώρησε τον προϋπολογισμό και διαπραγματεύθηκε με έναν ισχυρό υποστηρικτή
Η πιο γνωστή καινοτομία του Furusawa στον κόσμο των MotoGP είναι ο cross plane στροφαλοφόρος του (big bang) κινητήρα, τον οποίο ακόμα και οι απλοί φίλαθλοι μπορούσαν να ακούσουν και ήταν σημαντικά διαφορετικός από τους «Screamer» κινητήρες που ακόμα χρησιμοποιούσαν οι ανταγωνιστές το 2004.